Strona 1 z 1

Problem z olejem

: pt gru 11, 2009 17:54
autor: arturk24
Witam. W moim mk4 Tdi 115 KM ostatnio wymieniłem olej i od tego czasu co jakiś czas zapala mi się czerwona kontrolka od oleju a na komputerze wyswietla się napis STOP. Co może byc tego powodem. Pozdrawiam

: pt gru 11, 2009 18:00
autor: xander_88
Ja mialem taka akcje ... (tylko nie mialem jesczze fisa wtedy) butowalem np. 180 zwalnialem do 80-100 po 30sek. mrygala mi lampka od oleju plus brzeczyk.
Zniknelo po regulacji pompowtryskow ...

: pt gru 11, 2009 19:01
autor: Ryszardo
A jaki założyłeś filtr olejowy? Kilka osób miało tak po założeniu filtra (wkładu) firmy FILTRON. Może też masz jakiś "no name"? To tylko sugestia, ale warto sprawdzić. Pozdrawiam.

: pt gru 11, 2009 19:56
autor: wladek78
guzik prawda

jak zapaliła sie kontrolka to znaczy ze silnik konczy zywot-niestety

mozesz teraz wymieniac filtr oleju, olej itd a skonczy sie na kapitalce

tez miałem podobnie i wymieniłem poł silnika zanim okazało sie ze panewki zjechane i wałaki rozrzadu maja luzy


filtry jakie by nie były sa dobre-poł Polski jezdzi na filtronie i jest oki

nie słuchaj doradcow tylko zmiarz cisnienie oleju w momencie jak zapala sie kontrolka

jesli bedzie ponizej normy to znajdz przyczyne niskiego cisnienia


pozdrawiam

: pt gru 11, 2009 20:12
autor: xander_88
wladek78 pisze:jak zapaliła sie kontrolka to znaczy ze silnik konczy zywot-niestety
mocne slowa

: pt gru 11, 2009 21:04
autor: Zico63b
xander_88 pisze:
wladek78 pisze:jak zapaliła sie kontrolka to znaczy ze silnik konczy zywot-niestety
mocne slowa
...a nawet za mocne: wystarczy nie trafne dobranie oleju, także filtra mimo słów Kolegi Wladek 78, a nawet mocna eksploatacja silnika przez kilka minut a potem natychmiastowe zejście do wolnych obrotów - by tak kontrolka się zachowała; jest nawet o tym wzmianka w instrukcji obsługi czy książce napraw, opisująca sytuację jako "może się zdarzyć, że...".
Więc nie straszyłbym Kolegi przygotowaniami do "generalki" silnika :bigok:
Tak może być lecz nie jest to przesądzone a wyeliminować należy tańsze do usunięcia przyczyny, czyli np. faktycznie poprzez pomiar ciśnienia =D>

: pt gru 11, 2009 21:18
autor: arturk24
Silnik ma 150 tys przebiegu i jest to przebieg 100 % pewny więc nie wiem czy juz by się kończył. Olej leje zawsze ten sam Mobil 1 do silników diesla z pompowtryskami. Miałem juz taką samą sytuacje 2 lata temu tez po zmianie oleju ale od tamtej pory zmieniałem olej kilka razy i było w porzadku aż do teraz.

[ Dodano: 11 Gru 2009 20:25 ]
A jeszcze zapomniałem dodać że jak samochód stoi całą noc na dworze to rano przy odpalaniu delikatnie puści siwy dymek co nigdy wczesniej się nie zdarzało.

: pt gru 11, 2009 21:30
autor: Zico63b
Nie należy się martwić, tylko znaleźć przyczynę. Czasem to zabrudzony zawór pompy lub sama pompa, czasem ten filtr. (olej pomijam, skoro Kolega używa tylko Mobila - jeden z najlepszych, o ile nie najlepszy; sam używam bez kłopotów a na liczniku 200 000km, co najmniej :-# ).
Czyli zająć się tym lecz bez paniki!

:gora: ...No i tu problemik mały, bo tego robić mu nie wolno, przy takim zaledwie przebiegu. Jak wcześniej pisał Kolega Wladek78 - zmierzyć ciśnienia! Inaczej to wróżby.

: pt gru 11, 2009 21:30
autor: wladek78
kazdy robi co uwaza za słuszne, ale kontrolka od tak sie nie zapala

mozna ewentualnie zmienic czujnik oleju ale dla mnie to wywalanie pieniedzy

pierwsze to pomiar cisnienia na zapalonej kontrolce

przed remontem u mnie było podobnie a przebieg 160tys i tez oryginalny

zapalała sie kontrolka a zmierzone cisnienie na goracym oleju czyli rzadkim masakra niecałe 2 bary

po remoncie cisnienie walneło na 6 i nic sie nie dzieje

pozdrawiam

: pt gru 11, 2009 21:32
autor: bongo
arturk24 pisze:Silnik ma 150 tys przebiegu i jest to przebieg 100 % pewny
A jaki rocznik tego golfa jesli nie tajemnica?

: pt gru 11, 2009 21:43
autor: arturk24
Kolego Waldek78 widzę że masz silnik 1.4 a ja 1.9 Tdi więc są to inne silniki i przyczyna też prawdopodobnie będzie inna.Samochód jest z 2003 roku

: pt gru 11, 2009 21:56
autor: Jesionvr6
arturk24 pisze:Kolego Waldek78 widzę że masz silnik 1.4 a ja 1.9 Tdi więc są to inne silniki i przyczyna też prawdopodobnie będzie inna.Samochód jest z 2003 roku
Święta prawda nie wolno porównywać tych silników
a jeżeli jest wlany olej 505.01 i markowy filtr to czujnik bym zmienił

: pt gru 11, 2009 22:17
autor: greg
bongo pisze:A jaki rocznik tego golfa jesli nie tajemnica?
u brata 2006rok grudzień - przebieg już ponad 300tys bez remontu - deptany tylko po PL - wiec licznikiem się nie sugeruj bo zawsze ktoś mógł dokonać "korekty przebiegu" jak to w ogłoszeniach nazywają

: sob gru 12, 2009 12:33
autor: arturk24
Ja mojego osobiscie kupowałem w Niemczech z ogłoszenia prywatnego a nie z komisu a dodatkowo sprawdzałem w serwisie i wyszło że wszystko zgadza się z książką serwisową więc jest to przebieg pewny.