Strona 1 z 1

1,6 RF czujniki w krućcu wody.

: sob gru 12, 2009 14:34
autor: kleryk
Przekopałem trochę forum i internet ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi, na pytanie:
Od czego dokładnie w tym silniku 1,6 RF 72KM są 3 czujniki w króćcu wody. od góry niebieski i czerwony i od dołu czarny.
Mam już pewne podejrzenia ale chcę się upewnić.

Ok dzisiaj sprawdziłem, że czarny od spodu jest od wskaźnika w desce, a dwa pozostałe?

: sob gru 12, 2009 15:37
autor: Lipek81
czerwony od podgrzewania kolektora dolotowego, a niebieski - nie mam pojęcia.

: sob gru 12, 2009 17:52
autor: kleryk
Po kabelkach dochodzę że prawdopodobnie od podgrzewania automatu ssania, ale nie jestem pewien.

: sob gru 12, 2009 20:01
autor: Paweł Marek
tak trzeci jest od ssania, tylko nie wiem czy on powinien być niebieski? Może nie pamiętam, ale zdaje mi się że niebieski to byłby od sterownika silnika w PN, może króćce zmienione razem z czujnikami albo gaźnik wsadzony od RF w miejsce Pierburga 2E

: sob gru 12, 2009 20:19
autor: Lipek81
No właśnie dlatego napisałem, że nie wiem z tym niebieskim - bo to jest czujnik o zmiennej rezystancji - a RF nie ma żadnego modułu sterującego, czyli taki czujnik nie ma tam prawa bytu - jak już to powinien być jakiś typu zał/wył - tak, jak ten czerwony.

: sob gru 12, 2009 20:22
autor: Paweł Marek
zgadza się, dawno się pozbyłem jetki nie pamiętam koloru, ale zapewne coś jest pozmieniane

: sob gru 12, 2009 20:45
autor: Jajcek
Obawiam się iz ie jest nic pozamieniane bo ja mam identyko w 1,8 GU. Dokładnie te same kolory. A silnik GU to najwyklejszy gaźnik

: sob gru 12, 2009 20:57
autor: Paweł Marek
Jajcek, być może, ale to łatwo sprawdzić. Te dwa czujniki oprócz czarnego to nie czujniki właściwie tylko włączniki. Na zimnym silniku przewodzą prąd pomiędzy swoimi dowma stykami, na goracym nie przewodzą. Temperatura przy której wyłączają prąd na kolektor i ssanie to ok 40-60 stopni, dokładnie nie pamiętam ale znajdziesz w każdym opisie w serwisówce.

: sob gru 12, 2009 21:25
autor: Lipek81
Z etki mi wynika, że tam powinien być czerowony, czarny i biały

[ Dodano: Sob Gru 12, 2009 20:32 ]
O, już mam metodę - jakie są kolory wtyczek wychodzących z instalacji? Jakie kolory - takie czujniki powinny być.

: sob gru 12, 2009 22:32
autor: kleryk
No to tak kolory się zgadzają (wtyczka=czyjnik/wyłącznik). niebieski doszedłem dzisiaj po kolorach przewodów, że powinien zasilać podgrzewanie automatu ssania. tak wiec może się jeszcze komuś przyda:

Czerwony - podgrzewanie kolektora dolotowego,
Niebieski/Siwy - podgrzewanie automatyki ssania,
Czarny - wskaźnik temperatury w zegarach.

nie pozostaje mi nic innego jak zaopatrzyć się w miernik i posprawdzać wszystkie końców czy idą prądy i czujniki czy sprawne.

: sob gru 12, 2009 23:15
autor: Lipek81
kleryk pisze:Niebieski/Siwy - podgrzewanie automatyki ssania
- a może jednak zamiast siwego jest tam "stary" biały?

Jeszcze mi przyszło do głowy - zmierz opór miedzy końcówkami czujnika, przy odłączonej wtyczce - Jeżeli będzie bliskie zeru, lub nieskończoności, to są styki, a jak jakiś dziwny opór - to czujnik typu "analogowego".

: sob gru 12, 2009 23:41
autor: kleryk
No muszę sobie miernik skołować i garaż u kogoś i będę działał.

: sob lut 06, 2010 21:24
autor: lukis
A czy moglby mi ktos napisac jaki jest numer tego czerwonego czujnika?ja mam jakis nieorginalny,mam ten sam silnik czyli RF

: sob lut 06, 2010 21:52
autor: Paweł Marek
035 919 369 B
czerwony, dwa styki, od urządzenia rozruchowego