Witam mam problem szukałem na forum i nie mogę znaleśc odpowiedzi na moją dolegliwość w moim vw. Problem wygląda tak byłem u mechanika bo mam luzy w kierownicy jest duży luz w górę i dół. lekki w lewo i prawo. Wygląda tak jakby kierownica była niedokręcona. Mechanik powiedział jeden że kolumna na krzyżaku do wymiany najlepiej całą wymienić, drugi powiedział ze coś tam jest niedokręcone , trzeci że łożysko w kierownicy, jest do wymiany ale tej części nie można kupić . Kolega powiedział mi że łożysko do wymiany i jakieś dwie śruby dokręcić. Proszę o pomoc bo nie wiem komu wierzyż mam. Może ktoś pomoże tu zamieszczam film na youtube tu jest link
z tą dolegliwością proszę o pomoc.
: czw lut 25, 2010 18:03
autor: sas_gti
na filmie widać jedynie że kierownica rusza się tak jak to opisałeś.
To może być zarówno odkręcone mocowanie kolumny jak i luz na łozysku kolumny. Krzyżak raczej odpada, bo kolumna nie powinna się ruszać tak jak na twoim filmiku nawet jakby krzyżak całkiem zademnotować.
: czw lut 25, 2010 18:05
autor: dzidekmaciej1
Czyli luz na łożysku kolumny kolega też to mówił mi gdzie ono jest można samemu wymienic?
: czw lut 25, 2010 18:29
autor: sas_gti
dzidekmaciej1 pisze:Czyli luz na łożysku kolumny
ja tego nie stwierdzam, przeczytaj uważnie. To moze byc i lozysko i niedokrecona kolumna.
Gdzie jest lozysko na kolumnie? To chyba nie problem sprawdzic na allegro jak to jest zbudowane. Trochę inwecji własnej mile widziane.
: czw lut 25, 2010 19:15
autor: Lipek81
To jest raczej łożysko. Gdyby to byłe nie dokręcona kolumna to obudowa stacyjki też by się ruszała, a z tego co widzę, to ona stoi w miejscu, tylko kierownica się rusza. Mechanicy czasami twierdzą, że się nie da wymienić samego łożyska i że trzeba nową stacyjkę, bo tak na prawdę te łożysko nie występuje jako oddzielna część zamienna. To jest oczywiście oficjalna wersja. Nieoficjalna jest taka, że łożysko te można spokojnie wymienić - wycisnąć je ze stacyjki i dać nowe. Na starym łożysku od wewnętrznej strony jest podany typ, także nie ma problemu.