Podłączenie świateł

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

KisielQ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr sty 31, 2007 21:32
Lokalizacja: Opoczno

Podłączenie świateł

Post autor: KisielQ » pn kwie 19, 2010 12:34

Witam Serdecznie!

Zakupiłem na allegro światła diodowe do jazdy dziennej które chce zamontować w kratkach dolnych w moim MK4 tylko jest problem taki że nie wiem jak to podłączyć aby nie czepiała się policja ze świateł wychodzą tylko 2 przewody plus i minus. Patrzyłem na allegro jakieś moduły do podłączenie czy to zdaje egzamin?? Bo chciałbym aby po przekręceniu zapłonu światła dzienne się zapalały a po włączeniu świateł normalnych gasły. Czy może udać się z tym do elektryka i nie orientujecie się ile elektryk może za takie coś zaśpiewać. Dziękuje z góry za pomoc.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » pn kwie 19, 2010 13:30

plus podepnij przez przekaźnik rozwierny (R) do plusa po stacyjce, sterowany plusem po światłach mijania, i do tego stałą mase nawet na karoserie.

10 minut i finito, ale moim zdaniem paski led są brzydkie jak cholera ;)



Awatar użytkownika
majma golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 17:57
Lokalizacja: MALOPOLSKA KGR

Post autor: majma golf » pn kwie 19, 2010 13:45

a co do policji to swiatla musza byc na odp wysokosci montowane(40 cm od ziemi ) chyba! i odstep miedzy nimi tez am byc odpowiedni..wpisz w google to znajdzisz te normy,i jeszcze musza byc tak podlaczone ze wlaczajac inne sw gasna.pozatym w deszczowe,mgliste dni nie mozesz ich uzywac no i po zmroku oczywiscie..mialem checi tez to zakladac ale jezdzac zgodnie z przepisami to niema sensu:) nici z uroku:).i odpuscilem...no i warto pamietac o atestach samych lampek,bez tego ani rusz....jak zalozysz do zapodaj jakies fotki jak to wyglada:) :bajer:



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn kwie 19, 2010 13:54

KisielQ pisze:jak to podłączyć aby nie czepiała się policja
Policja nie tak czepia się podłączenia jak tego, że wiele ze świateł do jazdy dziennej z allegro nie ma homologacji. A Ci, którzy jeżdżą na takich swiatłach mogą liczyć na częstsze kontrole policyjne i sprawdzanie poprawności homologacji. Upewnij się, że montowane światełka mają homologacje albo sobie odpuść. Nie wiem jak sprawę widzi policja w przypadku wykrycia światełek bez hom, czy zabierają dowód czy mandat za brak prawidłowych światełek.



Awatar użytkownika
majma golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 17:57
Lokalizacja: MALOPOLSKA KGR

Post autor: majma golf » pn kwie 19, 2010 14:02

zabiora "lejca" napewno..ja swoje info wiem bo poprostu poszlem do nich i sie pytalem kolesia z drogowki.musisz miec homologacje i dobrze podlaczone..a jezeli chodzi o przeglady to tez sie pytalem :bigok: i kolesie mowili ze puszczaja bez problemow....



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pn kwie 19, 2010 14:09

warto poczytać przed montażem
http://dojazdydziennej.com.pl/p29_Niele ... dowe_lampy


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

KisielQ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr sty 31, 2007 21:32
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: KisielQ » pn kwie 19, 2010 15:12

Shmatan pisze:plus podepnij przez przekaźnik rozwierny (R) do plusa po stacyjce, sterowany plusem po światłach mijania, i do tego stałą mase nawet na karoserie.

10 minut i finito, ale moim zdaniem paski led są brzydkie jak cholera ;)

Łatwo Tobie kolego mówić :) dla Ciebie to może 10 min roboty a ja nawet nie mam pojecia co to jest przekaźnik rozwierny (R). :) A czy drogi bedzie koszt jak pojade z tym do elektryka??



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » pn kwie 19, 2010 15:39

KisielQ, zależy - myśle że wiele nie weźmie, bo to na prawde 10 minut roboty. Przekaźnik kupisz w dowolnym sklepie elektronicznym - wystarczy że powiesz do czego on Ci jest potrzebny ;) a podłączenie, to tak jak pisałem - potrzeba Ci jedynie kabla, w którym jest plus po włączeniu zapłonu (a miejsc na podpięcie takiego kabla masz sporo np. w skrzynce bezpieczników, czy w przełączniku świateł)



Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Post autor: stanislawski » wt kwie 20, 2010 17:05

KisielQ pisze:Zakupiłem na allegro światła diodowe do jazdy dziennej które chce zamontować w kratkach dolnych w moim MK4
Właśnie dziś zamontowałem sobie dzienne światła.
Oczywiście na szkle musi być homologacja.
Jest następujące oznaczenie E4 0026 RL 00
Wszystko jak na obrazku niżej.
Trochę roboty było, bo są wkomponowane w dolne kratki, muszą spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 4 maja 2009 (Dz.U. nr. 75z 2009 r. poz. 639),
zresztą oceńcie sami.
Obrazek
Trochę szczegółów:
lampy to są DAYLIGHT (5LED) MODEL HID 705
HIGH POWER SUPER WHITE, jasność 6000
oczywiście z homologacją (Homologacja: E4 0026 RL 00)
pobór prądu jednej lampy 0,45A (przy zasilaniu 12V)
Możliwość pracy od 9 do 30V
posiadają wbudowany sterownik wyłączający lampy przy włączeniu świateł głównych (pozycyjne, mijania, drogowe)
Koszt lamp 189 zł.
Lampy MUSZĄ być zamontowane zgodnie z wymogami:
wysokość od ziemi: min 250mm, max. 1500mm, odległość od krawędzi bocznej nie więcej niż 400mm, odległość między lampami nie mniejsza niż 600mm, układ symetryczny.
Lampa wygląda tak: - ma 3 kable, masa, zasilanie i sterowanie.
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt kwie 20, 2010 18:05 przez stanislawski, łącznie zmieniany 6 razy.


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

SkorpionVW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 23:18
Lokalizacja: Bialobrzegi
Kontakt:

Post autor: SkorpionVW » pn lip 26, 2010 17:03

Witam mam te same światełka co kolega wyżej ;)

Witam mam taki problem mam zamatowane światła dzienne Zgodnie z dz.u. 2009 nr 75 poz 639 odnośnie świateł dziennych wszystko zgodnie z prawem ALE krawężniki czepiają się ze muszę mieć wbite w dowód rejestracyjny. Jak to jest wyjaśni ktoś końcu mi to ?


[center] http://vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=6920
[/center]

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn lip 26, 2010 20:29

SkorpionVW pisze:ze muszę mieć wbite w dowód rejestracyjny.
W życiu! :mlotek: To musiały być zatwardziałe krawężniki.
Do dowodu rejestracyjnego wpisuje się wszystkie istotne zmiany w pojeździe, zmieniające jego charakterystykę, masy, wymiary, osiągi i td. Jest to więc zmiana typu silnika (już nie egzemplarza silnika jeśli jest ten sam typ! bo nie ma numerów silnika).
Natomiast domontowanie lamp czy bagażnika dachowego lub powiedzmy klimatyzacji - oczywiście - nie! Kolega spróbuje poprosić diagnostę o wbicie ich - co powie :grin:



SkorpionVW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 23:18
Lokalizacja: Bialobrzegi
Kontakt:

Podłączenie świateł

Post autor: SkorpionVW » pt lip 30, 2010 20:25

Udałem się do komendanta w tej sprawie chciał nazwiska tych nie douczonych "debili" był bardzo zirytowany ich nie kompetencja ... Wiec sprawa się wyjaśniła i jest wszystko ok.


[center] http://vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=6920
[/center]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 59 gości