Strona 1 z 1
					
				golf III 1.8 GT nagły problem (stukanie z silnika)!!!
				: pn kwie 19, 2010 17:46
				autor: inomaciej
				Miałem słaby akumulator w golfie III 1.8GT i dziś go nie odpaliłem po nocy wiec nadeszła pora na zmianę. Kupiłem nowy w najbliższej hurtowni (identyczny jak był jakiś ZAP 50/470) innych nie mieli ale nie w tym rzecz a może i w tym już sam nie wiem. Po zmianie akumulatora auto odpaliło elegancko ale pojawił się problem przy dodaniu gazu silnik jakby klekocze coś w stylu zimnego diesla wcześniej tego nie było do ostatniej jazdy na starym aku wszystko cacy. Na dodatek kontrolka oleju miga cały czas po odpaleniu i po chwili zaczyna piszczeć sygnał dźwiękowy. Kiedyś dawno tak mi się działo jak załadowane auto było i zagrzane mocno dolałem oleju chwile odpoczął i ok, a teraz silnik zimny olej ok jeszcze dolałem bo miałem akurat. Nie wiem co jest ten klekot  i ta kontrolka a wszystko po zmianie akumulatora. Może ktoś miał podobny problem będę wdzięczny za pomoc !
			 
			
					
				
				: pn kwie 19, 2010 17:49
				autor: Vii
				to ze po wymianie akumulatora sie tak dzieje to sytuacja czysto przypadkowa, to nie chodzi o akumulator na pewno bo co on mogłby narobić w silniku? pytanie retoryczne oczywiscie. Słuchaj skąd wydobywa sie klekot czy z pod pokrywy zaworów czy być moze panewki wydaja dziwny klekot, a raczej cykkkkanie..
			 
			
					
				
				: pn kwie 19, 2010 18:05
				autor: Pasik
				inomaciej, 
inomaciej pisze:Kiedyś dawno tak mi się działo jak załadowane auto było i zagrzane mocno dolałem oleju chwile odpoczął i ok
 z tego wnioskuje, że już wcześniej miałeś problem z cisnieniem oleju ( a kontrolka piszczy i mryga raczej z tego powodu) i wyglada na to, ze ten klekot to będa panewki 
miałem podobny objaw panewki grały i gubił cisnienie, w moim przypadku pomógł remoont- koszt ponad 2k zł...
 
			 
			
					
				problem
				: pn kwie 19, 2010 18:14
				autor: inomaciej
				z tą pipczącą kontrolką był problem może z 3,4 razy podczas 5 lat użytkowania i to przynajmniej dwa lata temu a tak cały czas spokój, co do tych panewek to nie znam się tak na tym dla mnie to porostu klekot z silnika gdzieś głośniejszy przy większym dodaniu gazu, a czy dojade na z tym do mechanika pare km? załamałeś mnie z tym remontem za 2 tys przecież to połowa wartości auta, może jest jakaś inna przyczyna
			 
			
					
				
				: pn kwie 19, 2010 18:17
				autor: rysiektr
				a olej w silniku jest?? może popychacze Ci stukają bo masz za mało oleju
			 
			
					
				
				: pn kwie 19, 2010 18:18
				autor: Vii
				inomaciej pisze:z silnika gdzieś głośniejszy przy większym dodaniu gazu,
zaworryyyyyyy! a dokładniej popychacze jesli wzrasta wraz z dodaniem gazu i jest obstawialbym jesli chodzi o klekot.
Pasik89 pisze:w moim przypadku pomógł remoont- koszt ponad 2k zł...
Troche sporo to chyba nie same panewki były wymieniane? Ile w takim razie za robote wzial ponad 1700 zł? hmm no nie bardzo 

 
			 
			
					
				
				: pn kwie 19, 2010 18:23
				autor: Duber
				sprecyzuj opis tematu
			 
			
					
				
				: pn kwie 19, 2010 18:25
				autor: Pasik
				Vii, czytanie ze zrozumieniem się kłania... remont silnika to nie sama wymiana panewek 
 
u mnie został zrobiony kompletny remont, z regeneracją głowicy i szlifem wału włącznie  

 
			 
			
					
				
				: pn kwie 19, 2010 18:29
				autor: inomaciej
				olej jest. Nie wiem jutro do mechanika pojade ale boje się żeby mi kitu nie nawciskał i pół samochodu nie chciał wymieniać
			 
			
					
				
				: pn kwie 19, 2010 18:29
				autor: Vii
				Pasik89 pisze:Vii, czytanie ze zrozumieniem się kłania... remont silnika to nie sama wymiana panewek 
  
Czytam ze zrozumieniem owszem, tylko remont to pojecie bardzo wzgledne. Teraz rozumiem i koszta rowniez mnie nie dziwia 

 
			 
			
					
				
				: pn kwie 19, 2010 18:30
				autor: Duber
				3. PRECYZUJ TEMATY! Jeśli ważna informacja jest jaki silnik posiadasz prosi się również o uwzględnienie tego w temacie (np. [mk2 TD] problem z pompą paliwa, [mk2 RF] problem z gaźnikiem, [mk4 ARL] dymienie auta), w innym wypadku wystarczy napisać na przykład: [mk2] wymiana rozrządu, [vento] jak wymienić nagrzewnicę?. NIEPRECYZOWANE TEMATY SĄ BEZWZGLĘDNIE KASOWANE! 
 
 
			 
			
					
				
				: pn kwie 19, 2010 20:04
				autor: Piotrek 2711
				Miałem to samo w jette wałek napendu pompy oleju sie zerwał pompa oleju stoji niema wogule ciśnienia silnik pracuje na sucho. Dlatego wszystko klekocze. To na 99% napęd pompy oleju one w 1.8 są na wałku napedowym i tam albo sie ułamał albo przekręcił i pompa stoji nieodpalaj go nawet odrazu zdejmój miske oleju i zrób ten wałek. Bo go skatujesz na sucho tak ze juz nic zniego niebedzie chyba ze juz tak skatowałes. Pozdrawiam 
[ Dodano: 19 Kwi 2010 20:09 ]
Bo nawet jak by to były panewki to na zimnym silniku było by na tyle ciśnienia ze kontrolka by zgasła dopiero po nagrzaniu by sie zapaliła. Dlatego powtarzam wałek pompy oleju.