Prędkościomierz nagle przestał działać... :(

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Rafal__K
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:55
Lokalizacja: Kwidzyn (pomorskie)

Prędkościomierz nagle przestał działać... :(

Post autor: Rafal__K » ndz maja 16, 2010 10:11

Witajcie...
Jestem całkowitym nowicjuszem jeśli chodzi o MK3...
Jakieś 3 dni temu pojawił sie taki problem, że prędkościomierz i licznik kilometrów nagle przestał działać...
Wyczytałem gdzieś, że przyczyną może być impulsator...
Także pojechałem do sklepu, zamówiłem i wczoraj wsadziłem całkowicie nowy i dalej nic nie trybi...
Miernikiem były sprawdzane kable i zasilanie jest, masa też jest...
Czyli wychodzi na to, że powinno działać a tu lipa...

Przeczytałem też, że przyczyną może być bezpiecznik nr 7...
Sprawdziłem i wszystko jest dobrze...

Do licznika dochodzi jakaś linka??
Może napęd tej linki (gdzieś przy skrzyni biegów - chyba, bo niewiem gdzie szukać) może być uszkodzony...??

Niewiem co robić...
Podpowiedzcie gdzie szukać usterki, bo za bardzo nie uśmiech mi sie wyciągać cały licznik...
No ale jeżeli bedzie trzeba... :(



Awatar użytkownika
Lolo22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: wt lut 16, 2010 17:13
Lokalizacja: Koźmin Wlkp. (PKR)
Kontakt:

Post autor: Lolo22 » ndz maja 16, 2010 10:28

kolego masz elektorniczne zegary czy na lince?? czy nie chodzi tylko predkosciomierz i licznik kilometrów a poztym wszystko jak np obrotomerz?? ja ma również taki problem i szukam nowych zegraów bo nie wiem co sie mogło stać


Moje MK3 :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=306319

Awatar użytkownika
Rafal__K
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:55
Lokalizacja: Kwidzyn (pomorskie)

Post autor: Rafal__K » ndz maja 16, 2010 10:42

Właśnie niewiem jakie to są zegary...
Obrotomierz, temperatura, poziom paliwa, zegarek wszystko działa...
Nie działa tylko prędkościomierz i licznik kilometrów (sam licznik działa, ale nie nabija przejechanych kilometrów)

Jak sprawdzić czy licznik jest elektroniczny czy na linke??

Dodam, że golf jest z 94 roku...



Awatar użytkownika
Lolo22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: wt lut 16, 2010 17:13
Lokalizacja: Koźmin Wlkp. (PKR)
Kontakt:

Post autor: Lolo22 » ndz maja 16, 2010 10:58

Skoro masz obrotomierz to masz elektroniczne i zadnej linki nie ma przy licznikach tylko wtyczka z masą kalbli a jeślic hodzi o licznik to skoro nie pokazuje predkości to i nie bedzie nabijał przebiegu


Moje MK3 :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=306319

Awatar użytkownika
Rafal__K
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:55
Lokalizacja: Kwidzyn (pomorskie)

Post autor: Rafal__K » ndz maja 16, 2010 11:04

Naprawde zaczyna mnie to wszystko wnerwiać...
Imulsator całkowicie nowy wsadzony, zasilanie na kablach jest...
Chyba jednak trzeba bedzie wyciągnąć licznik i tam sprawdzić...
Troche tematów na ten temat znalazłem i w każdym piszą co innego...
Nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi... :grrr:

[ Dodano: 16 Maj 2010 13:32 ]
Właśnie zdemontowałem cały licznik...
Przychodzi do niego tylko jedna kostka z kablami...
A co lepsze wszystkie kable są białe, tylko jeden jest czarno-zielony...
Nawet niewiem od czego mam zacząć sprawdzanie... :/



Awatar użytkownika
Lolo22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: wt lut 16, 2010 17:13
Lokalizacja: Koźmin Wlkp. (PKR)
Kontakt:

Post autor: Lolo22 » ndz maja 16, 2010 13:36

powiem ci że ja jak mam się z tym bawic wole nabyc nowe zegary tzn uzywane takie same ale działajace i oczywiscie zara je upiększyc może jakies nowe podświetlenie :bigok:

[ Dodano: 16 Maj 2010 13:46 ]
ja z poczatku pojechsłem do elektor mechanika i elektryka facet ponoc miał byc dobry i zrobił na początku działał przez jakies 1,5 tygodniua puzniej zaczoł wariowac przy gwałtownym i ostrym przyspieszaniu bywały momenty ze na 1 i 2 biegu predkosciomiesz szedł poza skale czyli jakies 230 :P:P po 3 dniach padł znowu starciłem 50 zł i tyle z tego mam wole nowe kupic


Moje MK3 :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=306319

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » ndz maja 16, 2010 13:58

Podepnij diagnostykę i sprawdź czy sterownik silnika widzi sygnał prędkości podczas jazdy. Jeśli tak, to szukaj na odcinku ECU - zestaw wskaźników, jeśli nie, to na odcinku impulsator ECU. Być może coś Ci się rozpięło przy skrzynce przekaźników...

[ Dodano: 16 Maj 2010 13:59 ]
Rafal__K pisze:(...) Właśnie zdemontowałem cały licznik...
Przychodzi do niego tylko jedna kostka z kablami...
A co lepsze wszystkie kable są białe, tylko jeden jest czarno-zielony...
Nawet niewiem od czego mam zacząć sprawdzanie... :/
Podawałem już kilka razy w ostatnim czasie pinout licznika. Sygnał prędkości wchodzący to pin 27, wychodzący (np. dla regulacji głośności radia) to pin 7 - o ile dobrze pamiętam.
A zupełnie przypadkiem nie instalowałeś ostatnio radia w samochodzie?



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz maja 16, 2010 14:01

tjwasiak pisze:diagnostykę i sprawdź czy sterownik silnika widzi sygnał prędkości podczas jazdy
nic to nie da ,bo sygnał idzie najpierw do licznika potem do ecu,chyba ,że sam licznik uszkodzony co mało prawdopodobne.



Awatar użytkownika
Rafal__K
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:55
Lokalizacja: Kwidzyn (pomorskie)

Post autor: Rafal__K » ndz maja 16, 2010 18:01

tjwasiak pisze: A zupełnie przypadkiem nie instalowałeś ostatnio radia w samochodzie?
Dokładnie tak...
Stało sie to na 2 dzień po zamontowaniu nowego radia...
Mogło to mieć jakiś związek???

Po jakiś prawie 4 godzinach i rozebraniu wszystkiego na atomy, łącznie z licznikiem...
Okazało sie że licznik sprawny bo po podłączeniu impulsu na "krótko" działa...
A po podłączeniu impulsatora już nie...

Okazało sie też, że stary impulsator na 99,9% jest sprawny i niepotrzebnie kupiłem nowy... :grrr:

Chyba bedzie trzeba pruć całą instalacje... :grrr:



Bartek88m
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr paź 21, 2009 20:49
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Bartek88m » ndz maja 16, 2010 18:26

wez poprostu przeczysc styki na liczniku i na tym calym impulsatorze moze cos pomoze



Awatar użytkownika
Rafal__K
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:55
Lokalizacja: Kwidzyn (pomorskie)

Post autor: Rafal__K » ndz maja 16, 2010 21:20

Bartek88m pisze:wez poprostu przeczysc styki na liczniku i na tym calym impulsatorze moze cos pomoze
Styki są sprawdzone... I nic nie działa...

Na jutro po południu jestem umówiony z elektrykiem...
Byłem przed chwilą u niego i po wstępnych oględzinach ma pewne podejrzenia...



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz maja 16, 2010 21:21

patrzałeś ,czy po odpięciu radia działa.?



Awatar użytkownika
Rafal__K
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:55
Lokalizacja: Kwidzyn (pomorskie)

Post autor: Rafal__K » ndz maja 16, 2010 21:35

Tak sprawdzałem... Niestety dalej nic...
Diagnoza elektryka była taka, że padała jakaś część licznika odpowiedzialna za zliczanie impulsów...
Na jutro ma załatwić inny licznik i bedziemy przekładać ten moduł...
Podłączył na "krótko" kabel impulsowy od impulsatora i podłączył bezpośrednio do akumulatora...
I kazał pojechać sprawdzić...
Przejechałem kawałem i przez chwile zadziałało... Pokazało prędkość i nawet nabiło 100 metrów...
Po tym właśnie stwierdził, że padł moduł w liczniku i jutro ma go zmienić...
Także jutro na 15 (do 14 w pracy jestem) jestem z nim umówiony i ma to zrobić...
Zobaczymy...
Zdam całą relacje... I postaram sie zrobić jakieś zdjęcia dla innych mających podobny problem...

[ Dodano: 17 Maj 2010 19:09 ]
Także wyjaśniło sie co i jak...
Tyle dni szukania, nerwów...
Okazało sie, że jednak ja namieszałem coś podczas kombinacji z instalacją od radia...
Odłączenie radia nic nie dawało bo zwarte były kable w instalacji samochodu i robiło jakieś zakłucenie w liczniku...
Dobrze, że licznikowi nic sie nie stało...
Poprostu kabel impulsowy niebiesko-biały podłączony był na "zwarcie" z odpalaniem radia "po stacyjce"...
Jedynym minusem naprawienia wszystkiego jest to, że radio działa bez względu na to czy jest kluczyk czy go nie ma...
Z tego miejsca wielkie podziękowania dla kolegi tjwasiak za podpowiedzi pomocne w zlokalizowaniu usterki...
Jeszcze raz wielkie dzieki :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości