Zaschnięty sylikon, klej usuwanie, czyszczenie bloku silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

aron20000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 08:03
Lokalizacja: Białystok

Zaschnięty sylikon, klej usuwanie, czyszczenie bloku silnika

Post autor: aron20000 » pt cze 25, 2010 00:03

Witam chciałem poruszyć taką wydawałoby się banalną kwestię jaką jest czyszczenie elementów silnika po pozostałościach, w miejscach uszczelnień z brudu, czy też sylikonu.

Miałem kilka przypadków, między innymi u siebie w samochodzie, kiedy musiałem oczyścić np. pokrywę zaworów z sylikonu, który wcześniej został nałożony. Mówię tu o środkach typu Loctite 5900, czyli po wyschnięciu jest jak gumowy klej, a nie sylikon. Do wyczyszczenia pokrywy zaworów, jeśli jest wykonana ze stali, mozna pokusić się o czyszczenie szczotką drucianą na wiertarce (dobrze sprawdza się nawet przy środku typu Loctite 5900), ale jeśli jest z aluminium to ta szczotka trochę tą pokrywę rysuje. Pozostaje jeszcze kwestia, jeśli wcześniej było to sylikonowane, wyczyszczenie górnej warstwy aluminiowej głowicy?

Drugą uciążliwą czynnością jest czyszczenie bloku silnika po zdemontowaniu głowicy, czasem zostają tam jakby "spieczone" elementy podkładki głowicy. U siebie w TDi zastosowałem wymienioną już szczotkę drucianą na wiertarce, która nie robiła większej krzywdy dla bloku z metalu, samochód przejeździł juz parę tysięcy km, ale nie jestem pewien czy na pewno było to właściwe działanie. Może trzeba było zastosować jakiś papier ścierny, jeśli tak to o jakiej gradacji?

W niektórych sytuacjach jest to naprawdę nużące i pracochłonne zajęcie chyba, że na czyszczenie wyżej wymienionych elementów jest jakiś sposób, szczególnie tych aluminiowych. Jestem ciekawy czym i w jaki sposób radzicie sobie z tym problemem. Może ktoś wie w jaki sposób jest to wykonywane w serwisach?
Ostatnio zmieniony pt cze 25, 2010 00:15 przez aron20000, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » pt cze 25, 2010 00:35

Zastanawia mnie dlaczego nie zasięgnąłeś na forum rady przed czyszczeniem a nie po paru tyś. km od przejechania.
Powracając, szczotka druciana nie jest zła ale żeby było łatwiej polecam przed czyszczeniem wszelkiego typu elementów zastosować BAUER BREMSENREINIGER (spray 500ml) do kupienia na allegro za ok 12 zł, środek ten stosuje przy pracach konserwacyjno-czyszczących w aucie, jest to typowo środek do czyszczenia tarcz hamulcowych w pojazdach. Jeśli chcesz taniej wyjść, kup na allegro baniak 20L zmywacza do hamulców, nie jest pod ciśnieniem ale też działa identycznie, przed czyszczeniem najlepiej najpierw nanieść na elementy ten zmywacz pędzlem albo jak masz spryskiwacz ciśnieniowy.



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » ndz cze 27, 2010 18:09

Polecam to http://allegro.pl/item1090195837_prepar ... mover.html
zostawiasz na godzinkę i zdejmujesz szpatułką. Co do czyszczenia szczotka drucianą bloku cylindrów nie za bardzo polecam bo ze szczotki lubią się oderwać stalowe druciki , wpadają we wnętrze bloku co może spowodować uszkodzenie silnika.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości