Sprężarka klimatyzacji - pytania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gelek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob lis 01, 2008 13:20
Lokalizacja: Lublin

Sprężarka klimatyzacji - pytania

Post autor: gelek82 » wt cze 29, 2010 13:30

Podczas jazdy z klimą w ulewnym deszczu i po wjechaniu w głęboką kałuże przestała chłodzić klima.

Po włączeniu klimy wszystko się załącza, ale zaczyna piszczeć tarcza dociskowa sprzęgła kompresora i klima nie chłodzi.


W związku z powyższym mam kilka pytań, czy tak powinno być, że :

1. Przy wyłączonym silniku mogę lekko palcem kręcić "tarczą dociskową sprzęgła" (element nr 2 na rysunku) ale czuć, że coś tam ociera i troche skrzypi - dźwięk jakby spod tej tarczy - czy mogę tam psiknąć WD 40 pod tarcze ?

2. Przy włączonym silniku i wyłączonej klimatyzacji obraca się tylko "rolka paska" (element nr 5 na rysunku) a "tarcza dociskowa sprzęgła" (element nr 2 na rysunku) stoi w miejscu

3. Przy włączonym silniku i włączonej klimatyzacji obraca się jednocześnie "rolka paska" i "tarcza dociskowa sprzęgła" (element nr 2 i 5 na rysunku) ale powoduje piski jak w punkcie 1.

Obrazek



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » wt cze 29, 2010 15:17

2. Przy włączonym silniku i wyłączonej klimatyzacji obraca się tylko "rolka paska" (element nr 5 na rysunku) a "tarcza dociskowa sprzęgła" (element nr 2 na rysunku) stoi w miejscu
tak ma być
3. Przy włączonym silniku i włączonej klimatyzacji obraca się jednocześnie "rolka paska" i "tarcza dociskowa sprzęgła" (element nr 2 i 5 na rysunku) ale powoduje piski jak w punkcie 1.
tak ma być
1. Przy wyłączonym silniku mogę lekko palcem kręcić "tarczą dociskową sprzęgła" (element nr 2 na rysunku) ale czuć, że coś tam ociera i troche skrzypi - dźwięk jakby spod tej tarczy - czy mogę tam psiknąć WD 40 pod tarcze ?
prawdopodobnie masz sprzęgiełko do wymiany



gelek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob lis 01, 2008 13:20
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gelek82 » wt cze 29, 2010 15:27

Pisząc o wymianie sprzegiełka masz na myśli tylko tą tarcze ?

A czy tak wogóle to powinna się lekko palcem kręcić "tarcza dociskowa sprzęgła" (element nr 2 na rysunku) ?

Czy kręcąc nią wprawiam w ruch całą sprężarke ?

A czy mogła się tarcza ukręcić na wystającym wałku sprężarki na którym jest osadzona ?
Ostatnio zmieniony wt cze 29, 2010 15:29 przez gelek82, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » wt cze 29, 2010 15:29

gelek82 pisze:Czy kręcąc nią wprawiam w ruch całą sprężarke ?
tak
gelek82 pisze:(element nr 2 na rysunku)
gdzie ten rysunek?
A czy tak wogóle to powinna się lekko palcem kręcić "tarcza dociskowa sprzęgła
sprężarka powinna stawiać jakiś tam opór



gelek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob lis 01, 2008 13:20
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gelek82 » wt cze 29, 2010 15:31

rysunek powinien być widoczny w pierwszym poście, jak go nie ma to do niego link:
http://zapodaj.net/images/00082cf997df.jpg



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » wt cze 29, 2010 15:33

gelek82 pisze:rysunek powinien być widoczny w pierwszym poście
niestety go nie ma, a ten co podałeś nie działa



gelek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob lis 01, 2008 13:20
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gelek82 » wt cze 29, 2010 15:37

u mnie działa - podaje inny link
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-06/a ... a.jpg.html



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » wt cze 29, 2010 15:41

jak kręcisz elementem 2 to kręcisz sprężarkę



zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: zikr6 » wt cze 29, 2010 18:34

Musiałbyś wyregulować szczelinę pomiędzy tarczą sprzęgła (zbyt wielka szczelina powoduje piski).Lub wymienić sprzęgło na nowe.Koszt około 120 zł.



gelek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob lis 01, 2008 13:20
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gelek82 » śr cze 30, 2010 12:12

Przemo440 pisze:jak kręcisz elementem 2 to kręcisz sprężarkę
Przy wyłączonym silniku i klimie - jak kręce tarczą sprzęgła (element nr 2) to widzę, że nie kręci się śruba (element nr 1)


Natomiast po włączeniu silnika i klimy, tarcza sprzęgła (nr 2) kręci się jednocześnie z kołem paska (nr 5), a śruba (nr 1) obraca się tylko czasami po 1/4 obrotu i towarzysy temu ocieranie

Obrazek



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr cze 30, 2010 12:57

jeśli kręcąc tarczą sprzęgła nie obraca się śruba to prawdopodobnie masz ścięty klin , i kręci się tylko tarcza nie napędzając wału kompresora , odkręć tą śrubę i zdejmij tarcze sprzgła , tylko możesz mieć teraz problem z odkręceniem tej śruby bo nie ma za co przyblokowac wału kompresora

[ Dodano: Sro 30 Cze, 2010 ]
oczywiście w sprężarkach SANDEN SD7V16 , bo taką chyba masz , może być na wale klin lub frez

[ Dodano: Sro 30 Cze, 2010 ]
Obrazek

[ Dodano: Sro 30 Cze, 2010 ]
Obrazek

tu masz sprzęgło rozebrane i wał sprężarki



gelek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob lis 01, 2008 13:20
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gelek82 » czw lip 01, 2010 14:35

Może ma ktoś doświadczenie lub pomysł jak odkręcić śrubę na wale sprężarki ?
W jaki inny sposób unieruchomić wał ?

Najlepiej bez wyciągania sprężarki z auta ;)



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw lip 01, 2010 14:41

jaką masz sprężarkę ? jeśli sanden , to nie dasz rady bez odciągnięcia czynnika , zdjęcia tylnej pokrywy i zablokowanie jednego z siedmiu tłoczków , ewentualnie z wywierceniem płytkiego otworu w wale od strony śruby i wbicie specjalnej blokady , ale to jest już ryzykowne i trzeba wiedzieć co i jak



Awatar użytkownika
Gracjan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 20:52
Lokalizacja: Polska

Post autor: Gracjan » czw lip 01, 2010 14:44

A ja mam takie pytanie: klimy używamy na obiegu otwartym czy zamkniętym?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości