wymiany listwy wtryskiwaczy golf 4 1.4 16V AKQ
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
wymiany listwy wtryskiwaczy golf 4 1.4 16V AKQ
Witam, przymierzam się do wymiany całej listwy wtryskiwaczy w silniku AKQ. Czy można zrobić to samodzielnie bez specjalistycznych narzędzi. Czy ktoś już tego dokonywał i ile czasu zarezerwować na wymianę.
Silnik jest po remoncie góry - niestety strasznie dużo pali oleju oraz ma nierówne obroty na LPG jak i na benzynie. Kompresja ok, przepustnica czyszczona, brak błędów na Vagu. Wielu mechaników go widziało - żade niechce pomóc - tak więc zwracam się do Was - Pomóżcie !
pozdrawiam
------
Łukasz
Silnik jest po remoncie góry - niestety strasznie dużo pali oleju oraz ma nierówne obroty na LPG jak i na benzynie. Kompresja ok, przepustnica czyszczona, brak błędów na Vagu. Wielu mechaników go widziało - żade niechce pomóc - tak więc zwracam się do Was - Pomóżcie !
pozdrawiam
------
Łukasz
przytkany wtrysk puszcza większą ilość paliwa jednocześnie rozrzedzając olej - dwa moje objawy - szybko spadający poziom oleju i nierówne obroty.
Jeśli sądzicie że to może być co innego - proszę o inne opinie. Z tego co czytam na forum - skaczące obroty i drgawki silnika łącznie z gaśnięciem są z jedną z częstszych usterek 1.4 16V.
Hipoteza o wtryskiwaczach - jest także od jednego z mechaników....
Jeśli macie inne pomysły albo jest ktoś chętny do pomocy we Wrocławiu - zapraszam i dziękuje za każdy post !
PS. wymiana listwy z wtryskiwaczami to koszt 90zł - nieduży wydatek z cyklu - nie zaszkodzi a może pomoże. Oczywiście chodzi o kompletną listwę łącznie z wtryskiwaczami.
co dziwne na zimnym silniku pracuje lepiej niż na ciepłym. Na zimnym silniku mogę jechać na LPG na ciepłym po przełączeniu całkowicie brakuje mu mocy i się dławi ..
Jeśli sądzicie że to może być co innego - proszę o inne opinie. Z tego co czytam na forum - skaczące obroty i drgawki silnika łącznie z gaśnięciem są z jedną z częstszych usterek 1.4 16V.
Hipoteza o wtryskiwaczach - jest także od jednego z mechaników....
Jeśli macie inne pomysły albo jest ktoś chętny do pomocy we Wrocławiu - zapraszam i dziękuje za każdy post !
PS. wymiana listwy z wtryskiwaczami to koszt 90zł - nieduży wydatek z cyklu - nie zaszkodzi a może pomoże. Oczywiście chodzi o kompletną listwę łącznie z wtryskiwaczami.
co dziwne na zimnym silniku pracuje lepiej niż na ciepłym. Na zimnym silniku mogę jechać na LPG na ciepłym po przełączeniu całkowicie brakuje mu mocy i się dławi ..
w sprawie listwy - wymiana jest bajecznie prosta - odkręcasz 2 śrubki i zdejmujesz całą listwę
w sprawie zżerania oleju - jak robiłeś górę trzeba było wymienić pierścienie - tu jest 90% przyczyny w tym silniku (ja przy wymianach pierścieni w tych silnikach stosowałem inne pierścienie - od vw ale nie silnika AKQ tylko innego o tej samej średnicy cylindra - żeby nie były składane 3 częściowe)
[ Dodano: Nie Lip 04, 2010 7:51 pm ]
w sprawie zżerania oleju - jak robiłeś górę trzeba było wymienić pierścienie - tu jest 90% przyczyny w tym silniku (ja przy wymianach pierścieni w tych silnikach stosowałem inne pierścienie - od vw ale nie silnika AKQ tylko innego o tej samej średnicy cylindra - żeby nie były składane 3 częściowe)
[ Dodano: Nie Lip 04, 2010 7:51 pm ]
a to możliwe że zapieczone pierścienieice4 pisze:co dziwne na zimnym silniku pracuje lepiej niż na ciepłym.
Greg - dzięki za info. Jak myślisz jest sens wymiany listwy czy to raczej zawracanie sobie d*py? i lepiej zabrać się od razu za pierścienie. Niestety górę silnika robił taki mechanik i nie inny. Pomierzył kompresję stwierdził że jest ok i na tym się skończyło.
Czy rozwalone pierścienie mogą być przyczyną falujących obrotów czy to tylko kwestia brania oleju?
Z doświadczenia ktoś jest w stanie określić ile wyniesie wymiana pierścieni ?
------------
pozdrawiam
Czy rozwalone pierścienie mogą być przyczyną falujących obrotów czy to tylko kwestia brania oleju?
Z doświadczenia ktoś jest w stanie określić ile wyniesie wymiana pierścieni ?
------------
pozdrawiam
mam takie same objawy tylko że w swoim mk3. (falujące obroty nierówna praca, oleju też zabiera, do tego strasznie dużo pali) byłem u mechanika i sprawdzał mi szczelność kolektorów oraz wtryskiwaczy i co się okazało wszędzie łapie lewe powietrze zaczynając od kolektorów kończąc na wtryskiwaczach. Oczywiście chodzi tutaj o uszczelki. Jutro odbieram części i zobaczymy jakie będą efekty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości