Strona 1 z 1

wymiany listwy wtryskiwaczy golf 4 1.4 16V AKQ

: ndz lip 04, 2010 09:31
autor: ice4
Witam, przymierzam się do wymiany całej listwy wtryskiwaczy w silniku AKQ. Czy można zrobić to samodzielnie bez specjalistycznych narzędzi. Czy ktoś już tego dokonywał i ile czasu zarezerwować na wymianę.

Silnik jest po remoncie góry - niestety strasznie dużo pali oleju oraz ma nierówne obroty na LPG jak i na benzynie. Kompresja ok, przepustnica czyszczona, brak błędów na Vagu. Wielu mechaników go widziało - żade niechce pomóc - tak więc zwracam się do Was - Pomóżcie !


pozdrawiam
------
Łukasz

: ndz lip 04, 2010 17:06
autor: stonefree
ice4 pisze:strasznie dużo pali oleju oraz ma nierówne obroty na LPG jak i na benzynie
Ale co ma do tego listwa wtryskiwaczy?

: ndz lip 04, 2010 18:23
autor: ice4
przytkany wtrysk puszcza większą ilość paliwa jednocześnie rozrzedzając olej - dwa moje objawy - szybko spadający poziom oleju i nierówne obroty.

Jeśli sądzicie że to może być co innego - proszę o inne opinie. Z tego co czytam na forum - skaczące obroty i drgawki silnika łącznie z gaśnięciem są z jedną z częstszych usterek 1.4 16V.

Hipoteza o wtryskiwaczach - jest także od jednego z mechaników....

Jeśli macie inne pomysły albo jest ktoś chętny do pomocy we Wrocławiu - zapraszam i dziękuje za każdy post !

PS. wymiana listwy z wtryskiwaczami to koszt 90zł - nieduży wydatek z cyklu - nie zaszkodzi a może pomoże. Oczywiście chodzi o kompletną listwę łącznie z wtryskiwaczami.

co dziwne na zimnym silniku pracuje lepiej niż na ciepłym. Na zimnym silniku mogę jechać na LPG na ciepłym po przełączeniu całkowicie brakuje mu mocy i się dławi .. :crazy:

: ndz lip 04, 2010 19:50
autor: greg
w sprawie listwy - wymiana jest bajecznie prosta - odkręcasz 2 śrubki i zdejmujesz całą listwę
w sprawie zżerania oleju - jak robiłeś górę trzeba było wymienić pierścienie - tu jest 90% przyczyny w tym silniku (ja przy wymianach pierścieni w tych silnikach stosowałem inne pierścienie - od vw ale nie silnika AKQ tylko innego o tej samej średnicy cylindra - żeby nie były składane 3 częściowe)

[ Dodano: Nie Lip 04, 2010 7:51 pm ]
ice4 pisze:co dziwne na zimnym silniku pracuje lepiej niż na ciepłym.
a to możliwe że zapieczone pierścienie

: ndz lip 04, 2010 20:01
autor: ice4
Greg - dzięki za info. Jak myślisz jest sens wymiany listwy czy to raczej zawracanie sobie d*py? i lepiej zabrać się od razu za pierścienie. Niestety górę silnika robił taki mechanik i nie inny. Pomierzył kompresję stwierdził że jest ok i na tym się skończyło.

Czy rozwalone pierścienie mogą być przyczyną falujących obrotów czy to tylko kwestia brania oleju?

Z doświadczenia ktoś jest w stanie określić ile wyniesie wymiana pierścieni ?
------------
pozdrawiam
:helm:

: ndz lip 04, 2010 20:43
autor: greg
ice4 pisze:Czy rozwalone pierścienie mogą być przyczyną falujących obrotów czy to tylko kwestia brania oleju?
branie oleju tak - co do falowania obrotów - możliwe jeśli na jednym cylindrze masz mniejsze ciśnienie niż na pozostałych

: wt lip 27, 2010 18:13
autor: nosboR
mam takie same objawy tylko że w swoim mk3. (falujące obroty nierówna praca, oleju też zabiera, do tego strasznie dużo pali) byłem u mechanika i sprawdzał mi szczelność kolektorów oraz wtryskiwaczy i co się okazało wszędzie łapie lewe powietrze zaczynając od kolektorów kończąc na wtryskiwaczach. Oczywiście chodzi tutaj o uszczelki. Jutro odbieram części i zobaczymy jakie będą efekty.