Żarniki xenonowe

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Żarniki xenonowe

Post autor: Tomek_Golf_V » śr lip 14, 2010 17:16

Witam, mam do was pytanie odnośnie żarników xen. Jak długo wam działają? jakie kupujecie czy chińszczyzna za 70-100zł? czy oryginalne np boscha po 300zł?
Wiem że minusem oryginalnych boscha, philipsa czy osram jest tylko jedna barwa chyba 4300k czyli xenony są żółtawe. A jak wiadomo ładny xenon to biały wpadający w błękit czyli barwy w okolicach 5000-6000k ale niestety te firmy takich nie produkują. Jakie są wsze doświadczenia? warto dać 300zł za markowy żarnik czy lepiej kupić jakąś chińszczyzne, która przynajmniej ładniej świeci? Chińskie żarniki wytrzymują mi ok 1rok ;/ może ktoś ma orygnalne philipsy lub bosche i może napisać ile mu takie wytrzymują? bo boje się że wydam 600zł na komplet a okaże się że wytrzymają mi z 3 lata to już bardziej opłąca się co rok wydać 150 na Chińskie. Jakie są wsze opinie?



robidid311
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: czw mar 05, 2009 22:25
Lokalizacja: Lodz
Kontakt:

Post autor: robidid311 » śr lip 14, 2010 18:09

...ja kupiłem chinskie i dzałały mi 1,5 roku,ponownie zakupiłem nowy komplet :chytry:



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr lip 14, 2010 23:43

Tomek_Golf_V, a masz homologowane reflektory pod xenony? bo jeśli nie to proponuję włożyć H7 Philips BlueVision, przynajmniej nie będziesz denerwował i oślepiał innych uczestników korzystających z tych samych dróg co ty



Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Golf_V » czw lip 15, 2010 10:02

Mam oryginalne xenony VW



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lip 15, 2010 11:15

Tomek_Golf_V pisze:A jak wiadomo ładny xenon to biały wpadający w błękit czyli barwy w okolicach 5000-6000k
A ma być "ładny" czy dobrze oświetlać drogę i nie męczyć kierowcy?
Tomek_Golf_V pisze:Wiem że minusem oryginalnych boscha, philipsa czy osram jest tylko jedna barwa chyba 4300k czyli xenony są żółtawe.
Widocznie mają powody dlaczego tak znane formy robią tylko 4300 K.

Zaczerpnięte z forum Nissan
Oryginalnie żarówki występują tylko w temperaturze 4300K. Wszystkie inne temperatury są wynalazkami bez homologacji np.: 6000K, 8000K, 10000K, 12000K, 14000K.
Światło widzialne jest promieniowaniem elektromagnetycznym o długości fal zawartych w przedziale od 380 do 780 nm (nanometrów). Oko ludzkie potrafi rozróżniać fale o różnej długości, zawartej w tym przedziale, odbierając to jako barwę światła. Najkrótszym falom odpowiada barwa fioletowa, najdłuższym barwa czerwona. Czułość oka jest różna dla różnych barw. Największa czułość występuje w dzień dla barwy zielonożółtej, natomiast w nocy dla zielonej.
Najlepsze właściwości dla ludzkiego wzroku mają źródła światła dające światło o widmie zbliżonym do światła słonecznego, czyli białe (ok 4300-4500K). Wskaźnikiem barwy światła jest temperatura barwowa podawana w K (kelwinach). Jest to temperatura ciała doskonale czarnego, wysyłającego światło o danej barwie. Podczas mgły, deszczu, śniegu najkorzystniejsze do oświetlenia drogi przed samochodem jest światło żółte, ponieważ ulega najmniejszemu rozpraszaniu i poprawia kontrast widzenia. Natomiast ogólnie bardzo niekorzystne jest światło niebieskie. Ze względu na małą długość fal ulega znacznemu rozpraszaniu, powodując mniejszy kontrast widzenia. Daje ono więc wyraźnie gorsze oświetlenie drogi, niż światło białe oraz powoduje oślepianie kierowców jadących z przeciwka, gdyż czas adaptacji ludzkiego oka do światła niebieskiego jest znacznie dłuższy, niż np. do światła białego.

Największe natężenie światła kolego jest przy temp. 4300K. jest to ok 3200lm (lumenów). Zarówno poniżej tej wartości i powyżej natężenie słabnie, a pozostaje sam niebieski kolorek (tak uwielbiany przez posiadaczy golfów). Dowód? oto on:

Obrazek



Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » czw lip 15, 2010 14:53

to ja powiem tak, nie kupuj w tym wypadku chińszczyzny z jednej prostej przyczyny... masz ori xenony VW , stosując chińszczyznę możesz sobie uszkodzić soczewki i ewentualnie odbłyśniki



Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Golf_V » czw lip 15, 2010 20:12

jhosef pisze:
Tomek_Golf_V pisze:A jak wiadomo ładny xenon to biały wpadający w błękit czyli barwy w okolicach 5000-6000k
A ma być "ładny" czy dobrze oświetlać drogę i nie męczyć kierowcy?
Tomek_Golf_V pisze:Wiem że minusem oryginalnych boscha, philipsa czy osram jest tylko jedna barwa chyba 4300k czyli xenony są żółtawe.
Widocznie mają powody dlaczego tak znane formy robią tylko 4300 K.

Zaczerpnięte z forum Nissan
Oryginalnie żarówki występują tylko w temperaturze 4300K. Wszystkie inne temperatury są wynalazkami bez homologacji np.: 6000K, 8000K, 10000K, 12000K, 14000K.
Światło widzialne jest promieniowaniem elektromagnetycznym o długości fal zawartych w przedziale od 380 do 780 nm (nanometrów). Oko ludzkie potrafi rozróżniać fale o różnej długości, zawartej w tym przedziale, odbierając to jako barwę światła. Najkrótszym falom odpowiada barwa fioletowa, najdłuższym barwa czerwona. Czułość oka jest różna dla różnych barw. Największa czułość występuje w dzień dla barwy zielonożółtej, natomiast w nocy dla zielonej.
Najlepsze właściwości dla ludzkiego wzroku mają źródła światła dające światło o widmie zbliżonym do światła słonecznego, czyli białe (ok 4300-4500K). Wskaźnikiem barwy światła jest temperatura barwowa podawana w K (kelwinach). Jest to temperatura ciała doskonale czarnego, wysyłającego światło o danej barwie. Podczas mgły, deszczu, śniegu najkorzystniejsze do oświetlenia drogi przed samochodem jest światło żółte, ponieważ ulega najmniejszemu rozpraszaniu i poprawia kontrast widzenia. Natomiast ogólnie bardzo niekorzystne jest światło niebieskie. Ze względu na małą długość fal ulega znacznemu rozpraszaniu, powodując mniejszy kontrast widzenia. Daje ono więc wyraźnie gorsze oświetlenie drogi, niż światło białe oraz powoduje oślepianie kierowców jadących z przeciwka, gdyż czas adaptacji ludzkiego oka do światła niebieskiego jest znacznie dłuższy, niż np. do światła białego.

Największe natężenie światła kolego jest przy temp. 4300K. jest to ok 3200lm (lumenów). Zarówno poniżej tej wartości i powyżej natężenie słabnie, a pozostaje sam niebieski kolorek (tak uwielbiany przez posiadaczy golfów). Dowód? oto on:

[url=http://images39.fotosik.pl/311/cc60188d67f78871med.gif]Obrazek[/URL]

właśnie się dowiedziałem że nie prawda ze wszystkie oryginalne żarniki występują w barwie 4300k bo philips np ma 3 rodzaje żanrików zwykłe 4300, color match one są o ile dobrze pamiętam 5000 i ultrablue 6000k, Osram ma np żarnik cool blue o barwie 5000k a General Electric mają 3 rodzaje żarników zwykłe 4300, blue 5000k i superblue 6000k i to są wszystkie produkty oryyginalne niemiecke a GE węgierskie.

A co do wyglądu to nie jestem kierowcą z zawodu i nie spędzam nocy za kierownicą więc jak kupuje żarnik to chciałbym aby on ładnie wyglądał a 4300k wyglądają jak zwykła żarówke w soczewce
Ostatnio zmieniony czw lip 15, 2010 20:13 przez Tomek_Golf_V, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » czw lip 15, 2010 20:37

przejrzałem tą tablice kodową, od chinioli z niej jasno wynika że światło o temperaturze 4300 Kelwinów daje zdecydowanie więcej lumenów co się przekłada na dokładniejsze doświetlenie drogi, z kolei za tym idzie bezpieczeństwo twoje i innych uczestników ruchu.
Światło o barwie 5000 Kelwinów jest strasznie męczące dla oczu jak już chcesz utopić siano to polecam chiński żarnik D2S



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lip 15, 2010 20:47

To jeśli chcesz błyszczeć na niebiesko bez względu na jakość światła to pewnie. Tylko przerabiasz xenony na zenony. A później się ludzie po forach z golfiarzy śmieją.



Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Golf_V » czw lip 15, 2010 21:32

Xenon UltraBlue: Daylight


Dla kierowców, którym nie wystarcza moc zwykłych lamp ksenonowych, Philips wprowadził na rynek Xenon UltraBlue. Najnowsze lampy ksenonowe 6000 k zaprojektowane tak, aby przyciągać uwagę i zmieniać najczarniejszą noc w biały dzień.
Zalety Philips UltraBlue
Charakterystyczny efekt niebieskiego swiatła o temperaturze barwowej 6000 K.
Barwa taka sama jak w przypadku swiatła dziennego.
Oraz wszystkie zalety dobrze znanych ksenonowych, gazowych lamp wyładowczych:
- trwałe,

- bardzo wydajne,

- do 200% swiatła wiecej w porównaniu ze zwykłymi zarówkami halogenowymi.

Posiada niezbedne homologacje, kompatybilna z istniejacymi systemami oswietlenia ksenonowego.
Zaprojektowane przez Philips, wynalazce zarówki ksenonowej.


Żarnik oryginalny 300zł a nie żaden chinczyk
Więc nie pisz mi tutuaj że z xenona robi się zenon i że śmieją się z golfiarzy bo wybacz ale jak ktoś wrzuci ten żarnik philipsa to raczej on się śmieje z tych chinoli wszystkich a nie inny z niego :)

A śmieją się z zestawów hidowych bez żadnych homologacji. Ani sprysków lamp ani niczego do tego niebieski żarnik i można się śmiać a co innego jak w oryginalnej lampe xen VW założy się żarnik o barwie białej wpadającej w błękit. Rozróżnij kilka spraw kolego bo widze, że jesteś bardzo cięty
Ostatnio zmieniony czw lip 15, 2010 21:41 przez Tomek_Golf_V, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lip 15, 2010 23:13

Tomek_Golf_V pisze: Charakterystyczny efekt niebieskiego swiatła o temperaturze barwowej 6000 K.
Regulamin nr 98 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) — Jednolite przepisy dotyczące homologacji reflektorów samochodowych wyposażonych w gazowo-wyładowcze źródła światła mówi, w punkcie 5.9.2 mówi, że homologowane źródła światła wyładowcze mają mieć barwę białą z odwołaniem do regulaminu 99. To samo mowa w punkcie 6.1.6 więc zastanawiam się skąd mowa o niebieskim świetle. Światło dzienne to raczej 5000-5500 K ale głowy nie dam obciąć.

3.9. Barwa
3.9.1. Barwa emitowanego światła musi być biała albo selektywnie żółta. Ponadto właściwości kolorymetryczne, wyrażone przez współrzędne chromatyczności CIE, powinny mieścić się w granicach określonych we właściwym arkuszu danych.
3.9.2. Definicje barwy emitowanego światła podane w regulaminie nr 48 oraz serii poprawek do tego regulaminu obowiązujących w momencie składania wniosków o udzielenie homologacji typu mają zastosowanie w odniesieniu do niniejszego regulaminu.



Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » pt lip 16, 2010 07:55

Temperatura światła dziennego w kalwinach wynosi 6500.
Dla Europejczyka 10000K to błękitny kolor a niestety dla Chińczyka 5500K



Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Golf_V » pt lip 16, 2010 18:27

reasumując nikt nie miał oryginalnych żarników Philipsa, Osram, Boscha czy GE i nie może powiedzieć ile wytrzymuje żarnik za ok 200-300zł?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 93 gości