Uklad chlodzenia....

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Uklad chlodzenia....

Post autor: Borygo » ndz lip 25, 2010 20:57

Witam, mam takie pytanie odnosnie ukladu chlodzacego...Chcialbym wymienic plyn w ukladzie chlodzacym poniewaz do tej pory jezdzilem na wodzie.
Mam VW T3 1.6D 8-zaworowy.
I prosze o jakas fachowa rade, w jaki sposob mam spuscic wode z ukladu zeby nie rozbierac prawie wszystkich rur przy chlodnicy,nagrzewnicy, pompie i zbiorniczkach...
Wjaki sposob powinienem uzupelnic uklad plynem tak aby nie pozostawic go zapowietrzonego/
Wjaki sposob mam to uzupelniac, czy przez chlodnice jako najwyzszy punkt w ukladzie w samochodzie, czy przez zbiorniczek wyrownawczy, na wlaczonym silniku czy na zgaszonym...Tak samo jezeli chodzi o spuszczanie czy jest jakas roznica jezeli robi sie to wlaczonym silniku???
Jak mam odpowietrzyc nagrzewnice i chodnice wraz ze wszystkimi rurami idacymi przez cala dlugosc samochodu???
Do tego samochodu wchodzi mi az 17litrow plynu prawie.....
Bardzo prosze o fachowa rade za ktora z gory slicznie dziekuje....

[ Dodano: 26 Lip 2010 07:53 ]
Napiszcie cos boe dzisiaj albo jutor bede wymienial plyn i bym chcial zrobic to w miare profesionalnie.....



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn lip 26, 2010 09:03

Jeżeli jeździłeś długo na wodzie to możesz mieć problem po zalaniu płynem.
Po dłuższej jeździe osadza się kamień w układzie z wody i w chwili zalania płynem ( posiada środki usuwające kamień i zapobiegające się jego tworzeniu ) może wypłukać ci kamień i zacznie gdzieś cieknąć. Ja miałem tak 2 razy w innym aucie ( z pompy wody jak z konewki ), ale byłem zmuszony do jazdy na wodzie bo na płyn bym nie wyrobił ( pękał plastikowy króciec wodny, ale po czasie zdobyłem aluminiowy który montowała fabryka i nie był w sprzedaży jako część zamienna ), a za drugim razem zmieniłem króciec na aluminiowy ale zostawiłem wodę w chłodnicy i zmieniłem przed zima ( razem z pompą ).

Ściągnij któryś z wężyków w najniższym punkcie ( w golfie może być przy termostacie ) i poczekaj aż spłynie ( ja zawsze jeszcze dmucham w zbiorniczek aż wykleci tyle ile się da, nigdy nie odpalałem ). Ze względu że nie jesteśmy opróżnić całego układu, to zaopatrz się po części w koncentrat ( ja używam zielonego płynu K2 i jest też koncentrat mieszalny 1:1 - ogólnie dosyć tani płyn i dobry ).
Wlewaj do zbiorniczka wyrównawczego do chwili aż przestanie wchodzić dalej. Wtedy odpal auto i niech pochodzi z 30s ( pompa pociągnie płyn ), zgaś i znowu wlewaj i tak 2-3 razy ( żeby było wystarczająco dużo płynu żeby można było już jechać bez obaw ). Później normalna jazda autem ( żeby nie za krótko bo musi osiągnąć temp. otwarcia termostatu ) po zatrzymaniu i ostygnięciu uzupełnić płyn do oznaczenia min - max i tyle ).


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lip 26, 2010 13:37

Gawior pisze: Ze względu że nie jesteśmy opróżnić całego układu
jesteśmy, z wyjątkiem odrobiny w nagrzewnicy. We wszystkich vw z termostatem na dole przy pompie ściągamy wszystkie weże przy niej i wylatuje wszystko


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

koperson
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sty 12, 2010 16:01
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: koperson » pn lip 26, 2010 16:04

Paweł Marek pisze:
Gawior pisze: Ze względu że nie jesteśmy opróżnić całego układu
jesteśmy, z wyjątkiem odrobiny w nagrzewnicy. We wszystkich vw z termostatem na dole przy pompie ściągamy wszystkie weże przy niej i wylatuje wszystko
Ma racje :) wymienialem niedawno pompe wody z kims kto sie duzo lepiej zna na golfach , i tak jak napisał kolega wyżej trzeba poodpinac wszystkie węże i wylatuje "teoretycznie wszystko"



Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: Borygo » pn lip 26, 2010 16:14

ok dzieki wymianilem juz plyn w ukladzie tylko pojawil sie problem...
Samochod przestal mi grzac....Czego to moze byc przyczyna?
Wymienilem dzisiaj plyn w chlodnicy i zauwazylem ze te dwie rury wodne ktore ida do nagrzewnicy jest w nich strasznie male cisnienie, jak dodam gazu to jest wieksze ale to i tak malo...;/Od czego to moze byc zalezne?
Jak odpale samochod i odkrece jedna lub dwie ruru wodne to jest strasznie male cisnienie i leci takim troszke wiekszym ciurkiem a powinna leciec woda tak jak z rury do chlodnicy mi sie wydaje?
Bardzo prosze o szybko i fachowa rade....



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn lip 26, 2010 16:17

zdejmujesz kolanko przy termostacie ( przy pompie wody ) wyciagasz termostat i spierniczasz, bo Ci sie moze na głowe wylac, albo nogi pochlapac :D
( zostaw odkrecony korek , zeby latwiej spływało :)

jak juz wszsytko spłynie to zakrecasz wszsytko ( obejrzyj uszczelke przy termostacie , przy kolanku itd ,,wlewasz przez zbiorniczek płyn.. do maxa.. nawet troszke więcej .. odpalasz autko ( moze buyc nad odkreconym korku .. ) czekasz ( wprzypadku diesla.. troszke to potrwa... :) ) az sie zagrzeje .. termostat otworzy i płyn pojdzie przez chłodnice ( duzy obieg sie uruchomi niejako )
po otworzeniu termostatu ze zbiorniczka powinno ubyc płynu ( tuz przed otwarciem termostatu , poziom płynu sie podniesie.., moze troszek wyleciec )

wtedy powinienes poczekac az sie włączy wentylator ( pamiętam ze ty chyba masz na krótko na przełącznik ?? ) wtedy wiesz , ze jest na maxa wszsytko pootwierane, uzupełniasz stan płynu do MAXa i zakręcasz korek .. i to wszystko:) układ jest samoodpowietrzający .. takze jakby cos , to po zgaszeniu autka i podczas stygnięcia cisnienie spierwiaszczy przez korek.

[ Dodano: Pon Lip 26, 2010 4:18 pm ]
Borygo pisze:Samochod przestal mi grzac....Czego to moze byc przyczyna?
zapowietrzony układ

[ Dodano: Pon Lip 26, 2010 4:19 pm ]
eeeweentualnie , nie wiem jak tam jest rozwiązane grzanie .. czy na rurach do nagrzewnicy , nie jest czasem jakis zaworek.. jezeli jest, to podczas odpowietrzania układu powinien zaworek byc otwarty , ( przekrec na max ciepłe w kabinie ) wtedy wszsytko sie odpowietrzy : )

a jezeli nie masz tych zaworków, to stawiam na to , ze masz zapowietrzony układ jezcze..

bo podejrzewam, ze pompa wody sprawna..i przed wymiana nie było problemów z grzaniem ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: Borygo » pn lip 26, 2010 16:21

Masz racje GUTI tylko pojawil mi sie kolejny problem o ktorym wyzej pisalem, jezeli orientujesz sie na czym rzecz polego to prosze napisz jeszcze kilka slow ...
Odnosnie tego wiatraka to tak mam go zrobionego na wlacznik na krotko....



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn lip 26, 2010 16:24

Borygo, zobacz czy na wezu do nagrzewnicy nie ma jakiegos odpowietrznika... tak spjrzalem na szybko ( nie wiem jaki masz rocznik auta itd ) , ale wydaje mi sie ,z e tam jakby jakis odpowietrznik był.. na węzu.. dziwne , ale moze jest :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: Borygo » pn lip 26, 2010 16:25

pompa wody byla wymieniana niedawno i ja wasnie tez podejrzewam zapowietrzony uklad tylko jak go odpowietrzyc.
Wyzej juz pisalem ze nie ma prawie wcale cisnienia w rurach wodnych przy nagrzewnicy, nie wiem jak to usunac ten brak cisnienia.Jezeli nagrzewnica by sie nagrzewala to powinien grzac......Bo grzal.....
Moze nie tuz przed wymiana plynu ,od jakichs 2 miesiecy nie mam grzania tylko mi to nie przeszkadzalo bo jest cieplo, ale jak przyjdzie zima to nie bedzie jazdy bez ogrzewania przeciez,,...;/

[ Dodano: 26 Lip 2010 16:28 ]
GUTI Jest odpowietrznik jakis ale nie wiem czy on dziala szczerze mowiac...;/
Krecilem nim podczas odpalonego silnika i wyjalem przewod wodny podczas odpalonego i wlanie woda nie leciala a jak dodalem gazu to zaczela leciec pomalutku woda znaczy ten plyn ktory zalalem byl cieply ale rury od chlodnicy byly znacznie bardziej goroce,....
Juz glupieje przy tym samochodzie....;/



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn lip 26, 2010 16:29

Obrazek


sprawdz czy na węzu nr 13 nie ma odpowietrznika.. wydaje mi sie ,ze tam jakby cos było...


w kazdym badz razie walcz z odpowietrzaniem :) , bo to objaw zapowietrzenia jest raczej

[ Dodano: Pon Lip 26, 2010 4:31 pm ]
Borygo pisze:GUTI Jest odpowietrznik jakis ale nie wiem czy on dziala szczerze mowiac...;/
Krecilem nim podczas odpalonego silnika i wyjalem przewod wodny podczas odpalonego i wlanie woda nie leciala


w takim razie odkrecasz odpowietrznik i wlewasz płyn przez zbiorniczek.. az przez odpowietrznik wyleje sie płyn :) zakreacasz odpowietrznik , uzupełniasz płyn np do MIN na zimnym silniku i tyle :) pozniej przejedz sie.. skontroluj stan płynu :)

[ Dodano: Pon Lip 26, 2010 4:35 pm ]
mozesz jeszcze na odpalonym silniku jak masz odkręcony korek od zbiorniczka , odkrecic odpowietrznik.. stan płynu w zbiorniczku powinien spasc, a przez odpowietrznik powienien sie przelac płyn :)

ty mowisz, ze kręciłes na odpalonym silniku.. a korek był zakrecony od zbiorniczka ? jezeli tak , to płyn nie poleci:) przynajmniej nie tak duzo i szybko jak na odkreconym korku :)

to tak jak przecylisz butelke dogóry dnem, bedzie sie wylewac woda.. ale bulgotac.. jak zrobisz dziurke w dnie , to woda zleci szybciej .. :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: Borygo » pn lip 26, 2010 16:35

Tak to wlanie GUTI wyglada jakby jakis niewielki odpowietrznik ale u mnie czegos takiego nie ma raczej...;/Dzisiaj wymienilem ten plyn w ukladzie i chcialem zrobic to ogrzewanie wszystkie zaworki przy nagrzewnicy poustawialem na otwarte zeby plun dotarl i do nagrzewnicy ale tam male cisnienie....;/
Zwatpilem chwilowo ale chyba zaraz jeszcze pojde go rozebrac...
Jak odpale samochod to powinien plyn sam przedostac sie do nagrzewnicy nie??
Bo juz zrobilem sobie kaluze w samochodzie i sie zdenerwowalem troszke, ciezka sprawa z tym zapowietrzeniem...;/



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn lip 26, 2010 16:37

Borygo, jaki masz stan płynu podczas odpalonego silnika ? ( i tego słąbego grzania ?) jakie masz wskazania wskazówki na desce ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: Borygo » pn lip 26, 2010 16:38

jak bawilem sie tymi odpowietrznikami i rurami wodnymi przy nagrzewnicy to korek od zbiorniczka byl odkrecony, pozniej jak to nie pomagalo to dodajac gazu, spadal poziom plynu w pojemniczku, zakrecilem korek natychmiast i wtedy podszedlem do nagrzewnicy a tam tak samo malym ciurkiem lecial plyn nie wiem co jest grane..;/



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn lip 26, 2010 16:39

Borygo pisze:wyglada jakby jakis niewielki odpowietrznik ale u mnie czegos takiego nie ma raczej...;/
no mowiles, ze jakis masz odpowietrznik... którym kręciłes :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 92 gości