wymiana półoski mkII 1,6D

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
chabina
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr lut 23, 2005 20:08
Lokalizacja: Wieluń / Wawa
Kontakt:

wymiana półoski mkII 1,6D

Post autor: chabina » wt mar 14, 2006 22:52

musze wymienic lewą poloske bo przebub juz umiera to chyba w miare proste ale prosze o dokladne instrukcje jak to zrobic by niczego nie zjeb.c
bo mechanikiem to nie jestem :grin:



Awatar użytkownika
vwrych
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: czw mar 09, 2006 20:47
Lokalizacja: człuchów
Kontakt:

Post autor: vwrych » wt mar 14, 2006 22:59

Auto na kołach, na ręcznym i na biegu. Luzujesz centralną nakrętkę przegubu w środku koła. Może być problem. Konieczny naprawdę solidny klucz rurowy z metrową dźwignią. POdnosisz auto, ściągasz koło, odkręcasz nakrętkę centralną do końca. U dołu odkręcasz (3sruby)lub odczepiasz sworzeń kulowy od zwrotnicy(1sruba). odkrecasz przeglub wewnetrzny od skrzyni,sruby imbusowe .potem odchylasz kolumnę doboku przyz skręconym kole, wyciagasz przegub z łożyska koła i półos sama wychodzi.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt mar 14, 2006 23:08

vwrych pisze:Auto na kołach, na ręcznym i na biegu. Luzujesz centralną nakrętkę przegubu w środku koła. Może być problem. Konieczny naprawdę solidny klucz rurowy z metrową dźwignią. POdnosisz auto, ściągasz koło, odkręcasz nakrętkę centralną do końca. U dołu odkręcasz (3sruby)lub odczepiasz sworzeń kulowy od zwrotnicy(1sruba). odkrecasz przeglub wewnetrzny od skrzyni,sruby imbusowe .potem odchylasz kolumnę doboku przyz skręconym kole, wyciagasz przegub z łożyska koła i półos sama wychodzi.
kolego nie przeginaj. Plagiat mojego wczorajszego postu pomieeszany z innym i na dodatek nie na temat. Mogłeś podać link jak hcciałeś tak pomagać


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt mar 14, 2006 23:10

No powiedzmy częściowo na temat.



Awatar użytkownika
vwrych
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: czw mar 09, 2006 20:47
Lokalizacja: człuchów
Kontakt:

Post autor: vwrych » wt mar 14, 2006 23:12

niechciało mi sie pisac :P a palgiat swoja droga ;] pozdrawiam
p.s chodzi czy tak czy tak zeby pomuc wiec .... :)



Awatar użytkownika
chabina
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr lut 23, 2005 20:08
Lokalizacja: Wieluń / Wawa
Kontakt:

Post autor: chabina » śr mar 15, 2006 08:39

dzieki koledzy obydwaj dostaniecie punkty :pub:

oj cos sie na razie nie da dodac punkcika jak tylko sie da to dodam :grin:



greg

Post autor: greg » śr mar 15, 2006 11:43

zanim zaczniesz robić:
1. nie wyciągaj sworznia zwrotnicy tj odkręcanie 3 śrub a jeśli to zrobiłeś jedź na geometrię - lepiej jest 1 śrubę co mocuje zwrotnicę do sworznia a nie zworzeń do wahacza. Z tym że ciężej zamontować i rozmontować.
2. Nie ciąg zwrotnicy z amorem bo pójdzie łożysko amortyzatora i bedzie stukać na dołkach - odkręcasz 2 śruby mocujące do amora.
3. Nie wiem czy ne będziesz musiał odpiąć końcówki drązka kierowniczego celem ułatwienia pracy - nie pamiętam czy odpinałem czy nie.
4. Przegub wewnętrzny nie zawsze jest na śruby imbusowe - czasem na torxy 6 lub 12 kątne.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 77 gości