przepływomierz powietrza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zoltars
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 20:49
Lokalizacja: Bystrzyca

przepływomierz powietrza

Post autor: zoltars » ndz lip 16, 2006 22:28

czy ktoś wie lub ma opis jak ustawic taki regulator powietrza bo chyba mój wspaniały majser tam grzebał a teraz nie chce sie przyznac poprostu samochód mi strasznie szarpał i tak jakby nie dostawał paliwa azaraz potem dostawał póżniej miałem już kłłopoty z odpalaniem wiec dałem do mechanika powiedział że przewody i swiece rzeczywiście były troche zurzyte wiec wymiana ale dalej sie działo tak samo wiec powiedział regulator powietrza do wymiany ale parzwiuz dwa i tak samo sie zachowywały czyli strzałka czy jak to tam zwał strasznie skakała a on powiedział że ma chodzić równo tak jak sie dodaje gazu.ale na drugi dzien poddałs ie i powiedził że nie wie że musze jechać do dignostyka na komputer tam sie dowiedziałem że nie ma złącza komputerowego i ten pan w nowym zakładzie powiedział że nie można regulować przepływomierza powietrza że nić sie tam nie robi.Koncząc jesli ktoś wie jka ustawić lub jak ma byc ustawiny przepływomierz bardzo bym prosił o pomoc,a może znajdzie sie ktoś kto powie mi co dolega mojemu golfikowi badzoe dziekuje z góry za pomoc
Ostatnio zmieniony czw sie 30, 2007 18:08 przez zoltars, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » ndz lip 16, 2006 23:10

zoltars, trochę zakręcone to co napisałem. Przepływomierza powietrze rzeczywiście nie powinno cię ruszać, ale jeżeli coś jest nagrzebane to elektronik to ustawi. A bez przyrządów sam tam nic nie zdziałasz. Ale jeszcze nie wiem o jaka ci strzałkę chodziło że skakała...


Obrazek

zoltars
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 20:49
Lokalizacja: Bystrzyca

Post autor: zoltars » pn lip 17, 2006 08:28

chodzi mi o strzałke lub blaszke w srodku przepływomierza ktróra podczas dodawania gazu wychyla sie równomiernie a ona w tym przepływomierzu strasznie warjuje czyli nie wychyla sie równomiernie a strasznie drga.Wsrodku na samym dnie przepływomierza jest kółko plastikowe zębate i co pare ząbków jest napisana liczba na tym kółku 012.Tym własnie kółkiem kręcił chyba gość może wiesz w jakim położeniu powinno być ustawione to kółó czy to nie ma wpływu



robbox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: czw lut 16, 2006 20:49
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: robbox » sob lip 22, 2006 18:03

zoltars pisze:nie ma złącza komputerowego
-ale mozna podlaczyc pod specjalnego Vag-a - zazwyczaj maja takie w serwisach VW lub Bosch i wtedy sie okaze co jest skopane.



zoltars
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 20:49
Lokalizacja: Bystrzyca

Post autor: zoltars » ndz lip 23, 2006 12:50

a czy samemu można ustawić przepływomierz powietrza??



robbox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: czw lut 16, 2006 20:49
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: robbox » ndz lip 23, 2006 17:25

zoltars pisze:a czy samemu można ustawić przepływomierz powietrza??
-mysle ze to nie takie proste gdyz trzeba znac wartosc rezystancji w zaleznosci od ilosci przeplywajacego powietrza, najprosciej podmienic dobry przeplywomierz i sprawdzic czy to wogole on jest zepsuty.



zoltars
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 20:49
Lokalizacja: Bystrzyca

Post autor: zoltars » ndz lip 23, 2006 22:06

on nie jest zepsuty poprostu gośc w warsztacie mi go rozregulował i teraz trudno go ustawic.Może ktoś wie jaka ma rezystancja podczas pomiaru i jak to zrobić



robbox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: czw lut 16, 2006 20:49
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: robbox » pn lip 24, 2006 11:35

minimalna rezystancja to okolo 40 Ohm maksymalna okolo 1000 Ohm, ale najwazniejsza jest charakterystyka przeplywomierza czyli zaleznosc rezystancji od ilosci przeplywajacego powietrza -dodam tylko ze nie jest to zaleznosc liniowa.
Jezeli chodzi o regulacje to moze w serwisie Boscha beda mieli przyrzad do tego.



zoltars
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 20:49
Lokalizacja: Bystrzyca

Post autor: zoltars » pn lip 24, 2006 23:27

czyli na normalnym mierniku można zmierzyć i ustawić?



robbox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: czw lut 16, 2006 20:49
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: robbox » wt lip 25, 2006 16:20

zmierzyc mozna ale zeby ustawic to juz nie takie proste - jedynie mozna poprobowac na chybil trafil ustawic sprezyne (bo z tego co pamietam jak czyscilem sciezki w swoim przeplywomierzu - mozna regulowac tylko naciag sprezyny)



zoltars
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 20:49
Lokalizacja: Bystrzyca

Post autor: zoltars » wt lip 25, 2006 23:28

a ta śruba nad spreżyną do czego służy?Właściwie czym sie reguluje tym kółkiem zębatym czy śrubą nad tą spręzyną?



emgrala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:42
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: emgrala » śr lip 26, 2006 12:57

Witam. da rade go ustawic na analizatorze spalin a najpierw sprawdz weze od odmy (taki co idzie od dolu bloku silnika do dolotu powietrza) lubi sie on z czsem zlamac lub zdziurawic i lapie lewe powietrze a wtedy sa objawy takie jakie napisales



robbox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: czw lut 16, 2006 20:49
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: robbox » śr lip 26, 2006 15:39

zoltars pisze:a ta śruba nad spreżyną do czego służy?Właściwie czym sie reguluje tym kółkiem zębatym czy śrubą nad tą spręzyną?
- raz otwieralem klapke od przeplywomierza ale szczerze mowiac nie wiem czym sie reguluje i nawet w autodacie tego nie ma.Na analizatorze spalin napewno sie tego nie ustawi gdyz regulacji sie doknuje sroba znajdujaca sie pod zaslepka (na klucz imbusowy) i w dodatku na biegu jalowym kiedy przeplywomierz jest calkiem zamkniety i wtyczka odlaczona.



emgrala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:42
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: emgrala » sob lip 29, 2006 10:16

robbox pisze:doknuje sroba znajdujaca sie pod zaslepka (na klucz imbusowy)
ta wlasnie srobka regoluje zawartosc CO (w malym zakresie ale reguluje) u mnie po wymianie odmy (zamarzanie zima) musialem regolowac na analizatorze w ten sposob ze wykrwcilem srobke trzymajaca krzywke na plytce i delikatnie przekrecajac ja ustawialem CO (bardzo p********e ale da rade)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości