Strona 1 z 1
					
				PO ODPALENIU NIE GAŚNIE KONTROLKA OLEJU POMÓŻCIE
				: pn lut 07, 2005 08:24
				autor: TUTENHAMON
				Jak w temacie co może być przyczyną poza brakiem smarowania. Czyżby gdzieś elektryka jesli tak to gdzie najczęściej szwankuje. Samochód to mk 3
			 
			
					
				
				: pn lut 07, 2005 16:45
				autor: bryszard
				1.Walnięty czujnik oleju- ewentualnie sprawdż połączenie elektryczne
2. Mały pozim oleju lub brak tego oleju w silniku 
 
 
3.Niewłaściwy olej
4.Padła pompa olejowa 
 
 
5.Walniete panewki - silnik remont 
 
 
U kolegi świecił sie olej co było spowodowane zarznieciem silnika i poprostu brak panewek na wale korbowym robi takie jaja.Panewki mają za duży luz i nie utzrymują ciśnienia ewentualnie zatkany jakiś kanał
 
			
					
				
				: pn lut 07, 2005 16:49
				autor: TUTENHAMON
				Sprawe chyba już rozszyfrowałem zauważyłem że olej zmienił barwe na brunatna stał się rzadszy czyli dostała się woda. Jeśli woda to z chłodnicy jesli się dostała to pewnie uszczelka pod głowica trzasła.
			 
			
					
				
				: pn lut 07, 2005 16:52
				autor: bryszard
				Jeżeli kolor oleju jest kawa z mlekiem to uszczelka na 100%.Nie dobrze ale cóż jak masz środki to zrób plan głowicy koszt ok 50 zł
			 
			
					
				
				: pn lut 07, 2005 17:06
				autor: TUTENHAMON
				Mam wuja zrobi mi za darmo mimo wszystko dzieki za pomoc pozdrawiam serdecznie.
			 
			
					
				
				: pn lut 07, 2005 23:07
				autor: miomio1
				Jeżdzisz może małe odległości i wytważa się różnica temp. w silniku i dlatego masz taki olej , a jak Tobie nie ubywa płynu chłodniczego to  to z uszczelką jest OK
			 
			
					
				
				: wt lut 08, 2005 13:01
				autor: TUTENHAMON
				Płynu ubyło olej zrobił się strasznie rzadki i koloru kawy z mlekiem.
			 
			
					
				
				: czw mar 03, 2005 12:48
				autor: szampon_ziolowy
				miomio1 pisze:Jeżdzisz może małe odległości i wytważa się różnica temp. w silniku i dlatego masz taki olej , a jak Tobie nie ubywa płynu chłodniczego to  to z uszczelką jest OK
wiec to normalne przy krotkich odcinkach?
 
			
					
				
				: czw mar 03, 2005 19:44
				autor: AEM
				nie do końca. Jeśli jest smarowanie i nie poszła uszczelka  to musisz przejechać tak z 50 km w trasie bez gaszenia a wtedy silnik się powinien dobrze nagrzać i woda odparuje. Zaznaczam silnik musi być sprawny. A jeśli podejrzewasz że coś nie jest tak to 1. ubywa płynu w zbiorniczku 2.  będzie masełko na bagnecie, na korku wlewu oleju i w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodnicy. Jeśli nie ubywa a masz kasę to wymień olej i oczywiście jego filtr.