Strona 1 z 2
					
				[MK2 1.8] Jaki olej, jak spuscic plyn chlodniczy?
				: śr paź 25, 2006 14:01
				autor: ROOBI-82
				1.jak spuscic wode z ukladu (zbliza sie zima)
2.na jakim oleju jezdzicie (musze wymienic ile wchodzi)
			 
			
					
				
				: śr paź 25, 2006 15:04
				autor: dziejo
				1.jak spuscic wode z ukladu (zbliza sie zima)
 w najnizszym punkcie czyli dolny wąż  chłodnicy lepiej jak by termostat się otworzył ale uważaj  aby się nie poparzyc  powinno wejść  4l ale  zobacz najpierw 3,5 i dolewaj jak będzie mało
 
			
					
				
				: śr paź 25, 2006 15:09
				autor: juby
				ROOBI-82 pisze:musze wymienic ile wchodzi
3,5 litra
ROOBI-82 pisze:na jakim oleju jezdzicie
texaco
 
			
					
				
				: śr paź 25, 2006 15:15
				autor: dziejo
				przebieg 160 tys  MOBIL-1  15W40
			 
			
					
				
				: śr paź 25, 2006 15:36
				autor: Atomic10
				przebieg 180kkm Lotos 5W40 
 
tak jak koledzy napisali najlepiej jakby silni był nagrznay wtedy otowrzy sie termostat. jak zlaejesz jzu nowym płynem to przejedz sie autem i sprawdz pozim bo moze sie okazac ze bedize za niski wtedy trzba dolac i jeszcze rpzez kilka dni monitowrowac.
Pozdrawiam
 
			
					
				
				: śr paź 25, 2006 16:00
				autor: ROOBI-82
				Atomic10 pisze:przebieg 180kkm Lotos 5W40 
 
tak jak koledzy napisali najlepiej jakby silni był nagrznay wtedy otowrzy sie termostat. jak zlaejesz jzu nowym płynem to przejedz sie autem i sprawdz pozim bo moze sie okazac ze bedize za niski wtedy trzba dolac i jeszcze rpzez kilka dni monitowrowac.
Pozdrawiam
 
tzn jak chce spuscic wode z ukladu mam go nagrzac?a gdzie jakis korek do spuszczania?
a jak bede zalewal plyn do ukladu to co mam zrobic
a nowy plyn to sie leje przez zbiornik wyrownawczy?
 
			
					
				
				: śr paź 25, 2006 17:47
				autor: MaSa_Golf
				Powodzenia zycze przy zlewaniu goracego plynu. koledzy za przeproszeniem glupoty pisza :/ 
Jak silnik ostygnie to odkrecasz korek zbiorniczka wyrownawczego,  kladziesz sie pod auto, zdejmujesz dolny waz od chlodnicy z kolanka przy pompie wody, czekasz chwile az wszystko splynie i odkrecasz z pompy wody to kolanko plastikowe, jest przykrecone do pompy na 2 sruby (klucz 10) i zlatuje Ci caly plyn z bloku silnika, i wylatuje termostat, jak juz wszytsko wyleci, wsadzasz termostat , zakladasz kolanko, przykrecasz spowrotem sruby, zakladasz na kolanko dolny waz od chlodnicy.
Wylazisz spod samochodu, bierzesz baniaczek z plynem, i zalewasz do pelna plynem, odpalasz silnik, gdy opalisz silnik to pompa zacznie p[racowac i caly plyn ze zbiorniczka wessie w uklad chlodzenia iwec dolewasz nie gaszac silnika do odp poziomu (miedzy max a min) i patrzysz czy dalej go wsysa, czasem trzeba tak kilka razy dolewac, jak juz przestanie go ubywac gwaltownie, to zakrecasz korek zbiorniczka wyrownawczego, i zostawiasz auto z wlaczonym silnikiem az do momentu wlaczenia sie wentylatora (odpowietrzanie ukladu), gdy wentylator sie juz wylaczy, gasisz silnik, sprawdzasz stan plynu z zbiorniczku, ewentualnie dolewasz, i gotowe. mozesz po jakims tygodniu sprawdzic jeszcze raz poziom ale powinno byc wszystko ok 

 
			
					
				
				: śr paź 25, 2006 18:09
				autor: Paweł Marek
				Nie trzeba odkręcać kolanka. Nie rób na gorącym bo się poparzysz. Zdejmujesz dwa węże: dolny od chłodnicy i koniecznie drugi za nim idący do pompy. 
Korek odkręcasz, wtedy spłynie prawie wszystko. Możesz jeszcze potem porządnie dmuchnąć w otwór w zbiorniczku, to nawet większość z nagrzewnicy wyleci.
			 
			
					
				
				: śr paź 25, 2006 18:17
				autor: MaSa_Golf
				Paweł Marek pisze:Nie trzeba odkręcać kolanka. Nie rób na gorącym bo się poparzysz. Zdejmujesz dwa węże: dolny od chłodnicy i koniecznie drugi za nim idący do pompy. 
Korek odkręcasz, wtedy spłynie prawie wszystko. Możesz jeszcze potem porządnie dmuchnąć w otwór w zbiorniczku, to nawet większość z nagrzewnicy wyleci.
Tez dobry sposob  

 ja zawsze odkrecalem kolanko, ale zdejmujac ten drugi waz tez wszystko wyleci  
 
  
 
			
					
				
				: śr paź 25, 2006 20:29
				autor: grzechu2410nn
				w piatek biore sie za wymiane płynu w chłodnicy teraz to juz wszystko wiem
			 
			
					
				
				: śr paź 25, 2006 23:28
				autor: Andrzej1963
				A ile wchodzi wogóle płynu całkowicie (chłodnica ,blok,nagrzewnica ) w 1.8 RP ?
			 
			
					
				
				: czw paź 26, 2006 00:13
				autor: Ross
				6,5 litra jak dobrze pamiętam.
			 
			
					
				
				: czw paź 26, 2006 00:21
				autor: bomberxl
				Olej 15W/40 CASTROL GTX multi....... Wchodzi 4 litry.Przelatane 230000 
[ Dodano: 26 Paź 2006 00:22 ]
dziejo pisze:przebieg 160 tys  MOBIL-1  15W40
Mobil 1 to syntetyk,a 15W/40 to mineralny 
 
   
  
 
			
					
				
				: czw paź 26, 2006 07:52
				autor: MaSa_Golf
				dzieki za plusik  
 
 