[mk3] problem z chlodzeniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kuleczka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn lut 14, 2005 16:05
Lokalizacja: VWrocłaWV/Krzyki

[mk3] problem z chlodzeniem

Post autor: kuleczka » sob gru 09, 2006 19:02

Golf 3 TDI
No wiec wskaznik temperatury ( po wymianie czujnika bo wczesniej wogle sie nie ruszal) na postoju sie podnosi nawet znacznie, natomiast w czasie jazdy pokazuje temp ponizej 70 st. i nie chce wskoczyc wyzej.
Czy to bedzie termostat??
Sprawdzalem termostat po odpaleniu zimnego silnika , niby gorna rura robi sie ciepla a dolna dalej zimna, wiec wynika ze termostat sie zamyka. Ale czy to mozliwe zeby sie otwieral za wczesnie np przy 60st ???

ps. jaka powinien utrzymywac temperature podczas jazdy w miescie...? warunki zewnetrzne znacie...zimno:]
dzieki , pozdro


podpis

Roman81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn sie 21, 2006 00:10
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Roman81 » sob gru 09, 2006 19:34

witam u mnie jest tak samo i tak powinno być silnik tdi w zimie jest cięzko zagrzać dostaje więcej zimnego powietrza,tak więc sie nic nie mart najważniejsze że termostat działa,tak więc wszystko masz sprawne :okej: pozdr



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » sob gru 09, 2006 20:26

Hym tepmeratura podczas jazdy powinna wynosic 90st. Jeli silnik jej nie uzyskuje to wina lezy po stronie termostatu lub jego braku. Czasmi bywa ze termostat jest tyciągnięty. Warto go wymienic bo w zimie jazda na niedogrzanym silniku źle wplywa na jego zywotnośc i stan techniczny. Jeśli kupowac termostat to tylko furmy wahler.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob gru 09, 2006 20:34

Tutaj jest link , opis wymiany fajnie opisany przez Bruce Lee
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969 :wink:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

kuleczka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn lut 14, 2005 16:05
Lokalizacja: VWrocłaWV/Krzyki

Post autor: kuleczka » czw gru 21, 2006 21:26

Dzieki dla Atomica i dla twardego... po plusiku daje.
Dzisiaj wymienilem termostat..wszystko hula jak powinno i w koncu w srodku zrobilo sie cieplutko:D


podpis

Awatar użytkownika
mlody87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
Lokalizacja: Lublin
Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
Silnik: auq+
Kontakt:

Post autor: mlody87 » pt gru 22, 2006 00:55

Panowie prosze o POMOC !!

Wczesniej nie przeladałem tego tematu no i sie chyba wkopałem;/
Ja co prawda mam beznyniaka 1.8 AAM w mk3 ale widze ze wymiana termostatu jest taka sama, bo moja historia zaczeła sie od tego ze temperature miałem cały czas 70-75 stopni no i na pierwszy rzut oka termostat trzeba wymienic, no i nieznając sie na firmach produkujacch termostaty kupiłem Vernet no i wraz z zaprzyjaźnionym mechanikiem wymienilismy termostat no i płyn przy okazji, uład chyba tez jest odpowietrzony bo ponad 5 litrów płynu weszło... No ale przejde do rzeczy!!
Mam taki problem ,że po tej wymianie mam problemy z temperaturą silnika, bo jest tak,że silnik jak sie nagrzeje to temperatura jest 100 stopni i bardzo niema checi spadac dopiero jak sie zatrzymam w korku czy gdzies na poboczu to spadnie do 90 stropni, no ale jak jade dalej to znów jest 100, a zaobserwowałem ze jak sie odrazu zatrzymam i temp jest jeszcze 100 i złapie za dolny przewód od chłodnicy to jest zimny. Mam odczucie ze ten nowy termostat jest do kitu bo tak jakby zbyt późno sie otwiera,ale sam niewiem???Zegar niby dobrze wskazuje bo jak stoje w garazu i przytrzymam go na ogrotach jak sie rozgrzewa i złapie troszke ponad 90 stopni to wentylator sie załącza i go ostudzi ,ale o co chodzi ze w jeździe łapie 100 a czasem nawet troche ponad;/ ??????

czekam na wasze opinie co robic bo to w sumie wazna sprawa zeby silnika nie przegrzac????????


VW forever..

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » sob gru 23, 2006 16:57

Wysoce prawdopodobne ze tow ina termostatu. Z tą cząscia sa takieproblemy ze trudno kupic dobrą!! Dlatego na foru polecane sa dwie firmy: oryginalny z ASO i Wahler. Z resztą firm był probelmy i Koledzy byli zmuszeni wymieniac je po raz kolejny. Co do osiaganej u Ciebie temperaturze 100st to wina moze leżec o stronie termostatu ale nalezy dobrze zbadac węże z chłodnicy czy sa równo nagrzane. Inną przyczyna moze byc czujnik temperatury. Moze on podawac wynik z przekłamaniem. Sprawdzaj czy masz dobyy stan płynu w zbiorniczku. Bardzo czesto po wymienie trzba go pźniej dolewac z kilka razy bo w wyniku jazdy układ sie dokładnie odpowietrzy.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości