Skrzynia z manuala na automat

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
shootm4n
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt lip 21, 2006 23:58
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Skrzynia z manuala na automat

Post autor: shootm4n » wt gru 19, 2006 00:27

tak jak w temacie co trzeba kupic i co podlaczyc zeby przerobic z manuala na automat tzn ze skrzynie to wiem ale cos jeszcze? i czy duzo roboty ? mam silnik 1.8 PF czy nada sie a najlepiej krok po kroku jak to zrobic dziekuje
Ostatnio zmieniony śr lis 21, 2007 22:38 przez shootm4n, łącznie zmieniany 1 raz.


BUmtarara terefere

Awatar użytkownika
Smaczny
Forum Master
Forum Master
Posty: 1007
Rejestracja: czw sty 06, 2005 20:15
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Post autor: Smaczny » wt gru 19, 2006 00:39



FORD
Fix Or Repair Daily

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt gru 19, 2006 01:54

Smaczny, to jakby "nie w tę stronę". Przeróbka na automat na pewno będzie bardziej skomplikowana. Może okazać potrzebny rozrusznik, przeróbka instalacji (przekaźnik do skrzyni) no i prawdopodobnie komputer.



czaja_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt mar 22, 2005 11:16
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: czaja_ » wt gru 19, 2006 10:21

Witam,
w MKII skrzynie NIE jest sterowana elektronicznie, więc nie ma potrzeby montowania żadnej elektroniki.

Na pewno potrzebujesz:
nowy rozrusznik, nową łapę do mocowania silnika, nową wajchę biegów z linką i całą konsolą, trzeba też pogrzebać w elektryce żeby działało zabezpieczenie przed uruchomieniem rozrusznika w innej pozycji niż P lub N. Zbędny będzie pedał sprzęgła i linka od niego, oryginalnie w automacie pedał hamulca jest szerszy niż w manualu. I jeszcze jeden drobiazg skrzynia automatyczna jest duuużo cięższa i prawdopodobnie sprężyny przednie są za miękkie . Tyle na szybko pamiętam.

Marek



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt gru 19, 2006 10:23

czaja_ pisze: MKII skrzynie NIE jest sterowana elektronicznie, więc nie ma potrzeby montowania żadnej elektroniki
Masz rację...ale : mam komputer który jest TYTLKO do auta z automatyczną skrzynią, jest przekaźnik i układ elektryczny kóry nie pozwala odpalić auta na pozycji dźwigni zmiany biegów innej niż P i N.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt gru 19, 2006 10:26

bodzio_j pisze:prawdopodobnie komputer.
a jaki??
Nie wiem czy połoski beda pasowac, kiedys rozmawialem z kolesiem ktory przerabial stare audi 80 z automata na manual i powiedzial ze to kupe roboty i rzezby, no ale jak ktos ma zamiłowanie, checi zdolnosci to powinno sie udac.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

czaja_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt mar 22, 2005 11:16
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: czaja_ » wt gru 19, 2006 10:40

bodzio_j pisze:
czaja_ pisze: MKII skrzynie NIE jest sterowana elektronicznie, więc nie ma potrzeby montowania żadnej elektroniki
Masz rację...ale : mam komputer który jest TYTLKO do auta z automatyczną skrzynią, jest przekaźnik i układ elektryczny kóry nie pozwala odpalić auta na pozycji dźwigni zmiany biegów innej niż P i N.
Prawdopodobnie komputer w Twoim aucie jest związany z typem silnika (jak widzę z opisu masz go na bezpośrednim wtrysku) i charakterystyką jego pracy dopasowaną do przełożeń skrzyni automatycznej.

Marek



Awatar użytkownika
Smaczny
Forum Master
Forum Master
Posty: 1007
Rejestracja: czw sty 06, 2005 20:15
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Post autor: Smaczny » wt gru 19, 2006 11:35

bodzio_j pisze:Smaczny, to jakby "nie w tę stronę". Przeróbka na automat na pewno będzie bardziej skomplikowana. Może okazać potrzebny rozrusznik, przeróbka instalacji (przekaźnik do skrzyni) no i prawdopodobnie komputer.
Faktycznie, źle zrozumiałem :)
Ten topic będzie troszkę pomocny:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=44245


FORD
Fix Or Repair Daily

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt gru 19, 2006 13:06

czaja_ pisze:Prawdopodobnie komputer w Twoim aucie jest związany z typem silnika (jak widzę z opisu masz go na bezpośrednim wtrysku) i charakterystyką jego pracy dopasowaną do przełożeń skrzyni automatycznej
Tak, to silnik na DIGIFANCIE, ale jeśli dobrze przeczytałem, to PF również jest tak samo zasilany - stąd mój post.



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » wt gru 19, 2006 13:27

Taka przeróbka ma sens jesli posiadasz dwa samochody np. tem z automatem walniety i z manualem dobry wtedy jest łatwo. Gorzej jesli nie ma takeij sytuacji czesci do automatu trudno zdobyc tj do przełozenia poniewaz mało ich jeździ po polskich drogach. Na odwrót jest łatwiej bo wiecej jest aut z manualem. Co do komputera skrzyni to nie ma go w MK2 jest w MK3. W MK2 jest tylko w miare prosty układ balkujacy zapln gdy dżwinia jest w pozycji jazdy (D lub R i 1,2). Sam posiadałem MK2 z automatem a teraz MK3 i wiem ze jazda z taka skrzynia to przyjemnosć. Warto sie zastanowic czy nie łatwiej sciągnąć z niemeic MK2 z automatem niz przekłądac w koncowym obrachunku kosztów to moze się okazac o wiele tańszym rozwiązaniem.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
david_mis
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 21:43
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: david_mis » wt gru 19, 2006 22:52

Ja się zamienie;D mam 1.8 GX w automacie;d I PADŁA mi skrzynia tj 2 bieg;D i mysle o zmianie na manuala ale to w ciul koszty:.


David

http://david88.fotosik.pl/albumy/66748.html
http://www.vwslask.pl/
http://forum.vwslask.pl/
[img]http://images14.fotosik.pl/72/a86f7413e130a1f2.jpg[/img]

TOMwp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob sty 28, 2006 20:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: TOMwp » śr lis 21, 2007 21:19

Witam
udało mi sie zrobić takową przekładkę
ale od początku:
ze względu na wymiary i ciężar skrzyni potrzeba co najmniej 5 osób bo pasowanie jest precyzyjne a miejsca mało.
przed przykręceniem koła zamachowego warto zmienić zimering na wale korbowym aby nie wracać do tematu;
w skrzyni automatycznej też warto wymienić zimering uszczelniający sprzęgło hydrokinetyczne a pod nim zimering pompy;
łapy przednia i tylna silnika jest inna (jeśli ich nie wymienisz to silnik będzie przenosił wibracje);
łapa od skrzyni biegów też jest inna;
a poza tym inne są:
rozrusznik
przewód zasilający rozrusznik i jego automat
linka prędkościomierza
dwie linki gazu
konsola wyboru biegów z linką
dobrze by było zapatrzeć się w wiązkę do wybieraka realizującą włączanie świateł biegu wstecznego, podświetlenia wybranego programu jazdy, włącznika elektromagnetycznego, odłączenie automatu rozrusznika na R,D,1,2 (wówczas wtyczki z wiązki zamieniasz w tylnej części skrzynki bezpieczników i prawie wszystko gra);
zasadnym byłoby zamienić pedał hamulca na szerszy;
sprężyny zawieszenia przedniego koniecznie trzeba wymienić choćby na twardsze od diesla
półosie pasują od manualnej skrzyni
a rekompensatą będzie fakt jazdy pojazdem z automatem i do tego samodzielnie zamontowanym;

:piwka:



raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » śr lis 21, 2007 21:36

TOMwp pisze:Witam
udało mi sie zrobić takową przekładkę
ale od początku:
ze względu na wymiary i ciężar skrzyni potrzeba co najmniej 5 osób bo pasowanie jest precyzyjne a miejsca mało.
przed przykręceniem koła zamachowego warto zmienić zimering na wale korbowym aby nie wracać do tematu;
w skrzyni automatycznej też warto wymienić zimering uszczelniający sprzęgło hydrokinetyczne a pod nim zimering pompy;
łapy przednia i tylna silnika jest inna (jeśli ich nie wymienisz to silnik będzie przenosił wibracje);
łapa od skrzyni biegów też jest inna;
a poza tym inne są:
rozrusznik
przewód zasilający rozrusznik i jego automat
linka prędkościomierza
dwie linki gazu
konsola wyboru biegów z linką
dobrze by było zapatrzeć się w wiązkę do wybieraka realizującą włączanie świateł biegu wstecznego, podświetlenia wybranego programu jazdy, włącznika elektromagnetycznego, odłączenie automatu rozrusznika na R,D,1,2 (wówczas wtyczki z wiązki zamieniasz w tylnej części skrzynki bezpieczników i prawie wszystko gra);
zasadnym byłoby zamienić pedał hamulca na szerszy;
sprężyny zawieszenia przedniego koniecznie trzeba wymienić choćby na twardsze od diesla
półosie pasują od manualnej skrzyni
a rekompensatą będzie fakt jazdy pojazdem z automatem i do tego samodzielnie zamontowanym;

:piwka:
kolego ja sie mordowałem sam z włożeniem automatu ile przy tym poszło słówek :) ale udało mi sie:)



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr lis 21, 2007 21:52

Najlepszą akcję będziesz miał z linkami. Ja szukam już rok, ostatnio przepadła mi na allegro za 10 zet :crazy: Jak się dowiesz cen to uklękniesz. W sklepie chcieli ode mnie 768 zet :goof: w ASO prawie 500 :goof: Załamałem się. Więc w sumie za same linki od 600 do prawie 900 zet za nowe. Jak narazie naprawiłem jakoś starą. I się trzyma.
Półoski są te same.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości