1.6 AEE krótka historia i wciąż zagadka.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 AEE krótka historia i wciąż zagadka.
Siema.
Czytając to forum można zauważyć iż 1.6 AEE to jakaś klątwa. W mojej Skodzie 1,6 AEE był zawsze bezawaryjnym i bezeksploatacyjnym silnikiem. Do czasu. Przebieg 285kkm (mamy ja od nowosci). Zaczęło się wszystko od wymiany rozrządu przy ok. 220kkm. Ktoś kto mi go wymieniał, przestawił go o ok. 2 zęby przez co auto nie pracowało na benzynie tak jak powinno, ale na LPG (II gen.) chodziło absolutnie bez zarzutu więc olałem sprawę na kolejne 60kkm (student). Przy aktualnym przebiegu, wymieniony został rozrząd, i tu zaczyna się jazda. Po ok. 2 miesiącach od wymiany auto zdechło. Wypadały wszystkie zapłony, przerywania, gaśnięcie, i na PB i na LPG. Co ciekawe z reguły tylko na ciepłym silniku. Wymieniono:
- świece NGK trzyelektrodowe BUR6ET (zastanawiam się, czy one czasami nie są wadliwe, podmieniłbym to na Boscha, jest sens? nie ja kupowałem te 3-elektrodówki, może tu leży problem?)
- kable WN topran
- kopułka palec topran
- czujnik Halla (zamiennik za 75 zl, następnie podmieniłem aparat zapłonowy, trochę różni się od tego co był, czy jest różnica pomiędzy aparatami w 1.0, 1.4 i 1.6? Czy to zawsze te same. To istotne chyba bo on w zupełnie innym miejscu ma wyprowadzenie wtyku czujnika Halla)
- czyszczenie przepustnicy, adaptacja, podmiana przepustnicy, adaptacja.
- czujnik ciśnienia w kolektorze
- czujnik temp. cieczy
- cewka około 1,5 roku temu na oryginał. Czy one się tak często psują? Fabryczna wytrzymała 11 lat.
Oddałem auto do innego mechanika. Okazało się, że przy wymianie rozrządu ktoś zupełnie źle założył rolkę napinacza i pasek chodził cały czas luźno!! Pojeździł sobie 2 miesiące aż w końcu przeskoczył dalej o 2 zęby czyli sumarycznie był o 4 zęby przestawiony rozrząd! Mechanik ustawił go na punkty fabryczne, a aparat zapłonowy na pół ucha. Przestała gasnąć na PB! Jednak wciąż nie pracuje rewelacyjnie. Nie mam pojęcia jak ustawić zapłon. Dzwoniłem do serwisu VW to powiedzieli że tutaj zapłon ustawia się tylko komputerowo, bez lampy. Czy to prawda? Wciąż nie chodzi na PB tak jak powinna (ale jest znacznie lepiej jak przed tymi cudami) i na LPG wypadają zapłony ;/
Jest jeszcze jeden problem. O ile mogę zrobić adaptację przepusnicy, to nie mogę zablokować sterownika żeby nie korygował zapłonu. Po wejściu w nastawy podstawowe w kanale 001 na odpalonym i rozgrzanym silniku ECU nie podnosi obrotów do 1275, nic się nie dzieje. Czy zepsuta sonda lambda może powodować taki właśnie efekt?
Aha, i w którym okienku w VAG'u odczytam właśnie kąt zapłonu? Injection time to jest to? Tylko, że tutaj jednostka to ms. Nie mam pojęcia gdzie to jest, przeszperałem wszystkie bloki.
Pozdrawiam, Mateusz
Czytając to forum można zauważyć iż 1.6 AEE to jakaś klątwa. W mojej Skodzie 1,6 AEE był zawsze bezawaryjnym i bezeksploatacyjnym silnikiem. Do czasu. Przebieg 285kkm (mamy ja od nowosci). Zaczęło się wszystko od wymiany rozrządu przy ok. 220kkm. Ktoś kto mi go wymieniał, przestawił go o ok. 2 zęby przez co auto nie pracowało na benzynie tak jak powinno, ale na LPG (II gen.) chodziło absolutnie bez zarzutu więc olałem sprawę na kolejne 60kkm (student). Przy aktualnym przebiegu, wymieniony został rozrząd, i tu zaczyna się jazda. Po ok. 2 miesiącach od wymiany auto zdechło. Wypadały wszystkie zapłony, przerywania, gaśnięcie, i na PB i na LPG. Co ciekawe z reguły tylko na ciepłym silniku. Wymieniono:
- świece NGK trzyelektrodowe BUR6ET (zastanawiam się, czy one czasami nie są wadliwe, podmieniłbym to na Boscha, jest sens? nie ja kupowałem te 3-elektrodówki, może tu leży problem?)
- kable WN topran
- kopułka palec topran
- czujnik Halla (zamiennik za 75 zl, następnie podmieniłem aparat zapłonowy, trochę różni się od tego co był, czy jest różnica pomiędzy aparatami w 1.0, 1.4 i 1.6? Czy to zawsze te same. To istotne chyba bo on w zupełnie innym miejscu ma wyprowadzenie wtyku czujnika Halla)
- czyszczenie przepustnicy, adaptacja, podmiana przepustnicy, adaptacja.
- czujnik ciśnienia w kolektorze
- czujnik temp. cieczy
- cewka około 1,5 roku temu na oryginał. Czy one się tak często psują? Fabryczna wytrzymała 11 lat.
Oddałem auto do innego mechanika. Okazało się, że przy wymianie rozrządu ktoś zupełnie źle założył rolkę napinacza i pasek chodził cały czas luźno!! Pojeździł sobie 2 miesiące aż w końcu przeskoczył dalej o 2 zęby czyli sumarycznie był o 4 zęby przestawiony rozrząd! Mechanik ustawił go na punkty fabryczne, a aparat zapłonowy na pół ucha. Przestała gasnąć na PB! Jednak wciąż nie pracuje rewelacyjnie. Nie mam pojęcia jak ustawić zapłon. Dzwoniłem do serwisu VW to powiedzieli że tutaj zapłon ustawia się tylko komputerowo, bez lampy. Czy to prawda? Wciąż nie chodzi na PB tak jak powinna (ale jest znacznie lepiej jak przed tymi cudami) i na LPG wypadają zapłony ;/
Jest jeszcze jeden problem. O ile mogę zrobić adaptację przepusnicy, to nie mogę zablokować sterownika żeby nie korygował zapłonu. Po wejściu w nastawy podstawowe w kanale 001 na odpalonym i rozgrzanym silniku ECU nie podnosi obrotów do 1275, nic się nie dzieje. Czy zepsuta sonda lambda może powodować taki właśnie efekt?
Aha, i w którym okienku w VAG'u odczytam właśnie kąt zapłonu? Injection time to jest to? Tylko, że tutaj jednostka to ms. Nie mam pojęcia gdzie to jest, przeszperałem wszystkie bloki.
Pozdrawiam, Mateusz
- nitrox89
- Dawca organów
- Posty: 2111
- Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
- Lokalizacja: Kraków okolice
- Auto: mk4 AXR+
1.6 AEE krótka historia i wciąż zagadka.
maciaba pisze:Czytając to forum można zauważyć iż 1.6 AEE to jakaś klątwa.
Uważasz że nie ma w tym Twojej winy że silnik nie pracuje jak powinien?maciaba pisze: Ktoś kto mi go wymieniał, przestawił go o ok. 2 zęby przez co auto nie pracowało na benzynie tak jak powinno
Wziałeś pod uwage to, że mogły powypalać się gniazda zaworowe? Znawcą nie jestem, ale potem przez takie gadki się biorą mity.
Mam ten silnik w Skodzie i jakoś nie ma z nim problemów (raz wymieniona cewka przy 160 tyś i uszczelniacze zaworowe).
Rust is lighter than carbon fiber
1.6 AEE krótka historia i wciąż zagadka.
... Nie uważam, że nie ma w tym mojej winy. Przedstawiłem faktyczny stan rzeczy. A poza tym jestem tu z prośbą o pomoc, a nie z prośbą o wyrywanie zdań z kontekstu. Cieszę się, że u Ciebie nie ma problemów, pogadamy jak będziesz miał 285 "tyś".
Gdybyś nie zauważył, to zaraz po zdaniu o klątwie, napisałem, że u mnie był zawsze bezawaryjny, w czym problem? To nie moja opinia, że ten silnik jest "dziwny".
Gdybyś nie zauważył, to zaraz po zdaniu o klątwie, napisałem, że u mnie był zawsze bezawaryjny, w czym problem? To nie moja opinia, że ten silnik jest "dziwny".
- herbiasty
- Forum Master
- Posty: 1287
- Rejestracja: ndz mar 23, 2008 00:19
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
1.6 AEE krótka historia i wciąż zagadka.
Popieram kolege nitrox89, niezłego bajzlu Ci musiło pod czapą w tym silniku narobić.maciaba pisze:przestawił go o ok. 2 zęby przez co auto nie pracowało na benzynie tak jak powinno, ale na LPG (II gen.) chodziło absolutnie bez zarzutu więc olałem sprawę na kolejne 60kkm (student).
Jeździc na przestawionym rozrzadzie 60000km, ja bym z garazu nie wyjechał.
Ogolnie AEE to bardzo fajny i pancerny silnik.
Injection time to czas otwarcia wtrysku i jest podawany w ms.
RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;
1.6 AEE krótka historia i wciąż zagadka.
Nikt nie odpowiada mi na rzeczowo postawione pytania. Rozumiem, że się narobił bajzel, ale wszystko można przywrócić - jakoś.
W takim razie w którym bloku znajdę kąt zapłonu i czemu silnik nie chce wejść w nastawy podstawowe?
W takim razie w którym bloku znajdę kąt zapłonu i czemu silnik nie chce wejść w nastawy podstawowe?
1.6 AEE krótka historia i wciąż zagadka.
Najniższa półkamaciaba pisze:- kable WN topran
Najniższa półkamaciaba pisze:- kopułka palec topran
Zmierz kompresję silnika dla pewności.
Z tego co widzę patrząc na aparat to ma on regulację położenia. Ustawić zapłon raczej więc trzeba.
1.6 AEE krótka historia i wciąż zagadka.
Rozumiem ale ECU nie chce wejść w nastawy podstawowe i nie blokuje korekcji zapłonu
1.6 AEE krótka historia i wciąż zagadka.
aby przejść w ustawienie zapłonu sterownik silnika nie może posiadać żadnych błędów, temp powyżej 80'C, przewody zapłonowe nie robią szału, skoro nie można ustawić zapłonu na danym sterowniku to podmień na inny jak masz taką możliwość, co do jazdy 60kkm na przestawionym rozrządzie to faktycznie mogło namieszać w głowicy...
Jadę powoli... Ale przed Tobą :D
1.6 AEE krótka historia i wciąż zagadka.
To jest rzeczowa wypowiedź. W takim razie najpierw sonda.
A w którym bloku znajdę dynamiczny kąt zapłonu w VAG'u?
Czy aparaty zapłonowe w 1.0 1.4 i 1.6 się różnią jeżeli chodzi o zapłon?
Czy świece NGK trzyelektrodowe to słuszność w tym silniku? Odnoszę dziwne wrażenie, że NGK się ostatnimi czasy zepsuło, czy to możliwe że jedna z nich ma jakąś fabryczną wadę?
A w którym bloku znajdę dynamiczny kąt zapłonu w VAG'u?
Czy aparaty zapłonowe w 1.0 1.4 i 1.6 się różnią jeżeli chodzi o zapłon?
Czy świece NGK trzyelektrodowe to słuszność w tym silniku? Odnoszę dziwne wrażenie, że NGK się ostatnimi czasy zepsuło, czy to możliwe że jedna z nich ma jakąś fabryczną wadę?
1.6 AEE krótka historia i wciąż zagadka.
nie maiłem przyjemności pracować na aee więc ci nie powiem jak dokładnie ustawia się zapłon, ale pewnie znajdziesz na innych forach. Aparaty napewno się różniły jak coś to szukaj po tym samym numerem chociaż w tych aparatach nie ma co się popsuć poza czujnikiem halla i tulejką na wałku aparatu, co do świec to mój gazownik zawsze powtarza że świece trzy elektrodowe nie nadają się do instalacji LPG, dlaczego? nigdy nie wnikałem musiał by zapytać na dziale LPG... co do NGK zawsze robili dobrą robotę i przez wiele lat nie miałem problemu z produktami tej firmy
Jadę powoli... Ale przed Tobą :D
1.6 AEE krótka historia i wciąż zagadka.
Mam pytanko. Właśnie byłem ustawić zapłon za pomocą lampy i komputera. Byłem przy wszystkim i wszystko kontrolowałem. Auto odpalone, wszedłem w nastawy podstawowe (kanal 001) ECU zwiększył obroty do ok 1250 no i wszystko cacy, później na stroboskop przestawiliśmy aparat zapłonowy i pokrywały się znaki. Czyli wszystko zgodnie z procedurą.
Po tej akcji, wolne obroty trzyma pięknie, nie faluje, nie gaśnie. Ale wypadają zapłony przy rozpędzaniu! Już mi ręce opadają. Wszystko nowe zapłon ustawiony a ona nie chce jeździć. Po przyspieszeniu zapłonu "na oko" (wcześniej zaznaczyłem sobie gdzie jest "idealnie") dopiero byłem w stanie pojechać dalej.
Czy to może być wina aparatu zapłonowego kupionego na szrocie? (nawet nie wiem z jakiego auta jest, ma w innym miejscu wtyczkę pod czujnik Halla a poza tym jest identyczny)
Przy odpalaniu na ustawionym zapłonie "na oko" silnik się zacina, więc zapłon jest źle ustawiony. Gdy ustawiliśmy zapłon zgodnie z procedurą to odpala pięknie, ale nie chce jechać.
Po tej akcji, wolne obroty trzyma pięknie, nie faluje, nie gaśnie. Ale wypadają zapłony przy rozpędzaniu! Już mi ręce opadają. Wszystko nowe zapłon ustawiony a ona nie chce jeździć. Po przyspieszeniu zapłonu "na oko" (wcześniej zaznaczyłem sobie gdzie jest "idealnie") dopiero byłem w stanie pojechać dalej.
Czy to może być wina aparatu zapłonowego kupionego na szrocie? (nawet nie wiem z jakiego auta jest, ma w innym miejscu wtyczkę pod czujnik Halla a poza tym jest identyczny)
Przy odpalaniu na ustawionym zapłonie "na oko" silnik się zacina, więc zapłon jest źle ustawiony. Gdy ustawiliśmy zapłon zgodnie z procedurą to odpala pięknie, ale nie chce jechać.
Re: 1.6 AEE krótka historia i wciąż zagadka.
A czy w blokach pomiarowych nie ma nic podejrzanego?? Przejrzyj wszystkie na wszelki wypadek.
- maciejhan
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
- Lokalizacja: WLKP okolice Poznania
1.6 AEE krótka historia i wciąż zagadka.
Piszesz, że na lampie znaki się pokrywają. Które?
1.Zapłon nigdy nie jest na głównym znaku przy twoim silniku gdzieś -5 do 8 stopni, dla tej magistrali i prędkości przesyłowej zawsze będzie "wałek" . Nie wież w to że tu wszystko za pomocą kompa ustawisz ( chyba informatykę studiujesz?? ) to nie F1.
2. Piszesz, że auto ma pod 300k. Dla tego silnika to już sporo. Kupiliście to auto dużo taniej niż wart był w swoich czasach mercedes W124 który pod 500k robił a 75Km miał z 2k diesel wolnossącego kręcącego się o połowę wolniej.
3. Pewnych rzeczy nie da się jakoś przywrócić. Kupujesz części po najniższych kosztach, to tak jak byś pił denaturat zamiast wyborowej.
Kupiłeś oryginalną cewkę do tego kable za 75. nie poszalałeś.
4. Wypadanie zapłonów na ciepłym może świadczyć o problemach z cewką i modułem wzmocnienia o czym nie będziesz miał informacji w programach diagnostycznych. Kupiłeś świece NGK ( jaką miały przerwę a jaką powinieneś mieć) do silnika zasilanego Pb a masz Pb/LPG i tu 3 elektrodowe nie chodzą najlepiej ( też miałem takie zalecane i przeszedłem na BRISK Silver, http://www.brisk.cz/katalogy poszukaj odpowiednich dla Ciebie, tańsze są od NGK a lepsze do lpg) bo inne podchodzą do gazu. W twoim przypadku przy nieodpowiednich świecach, tanich kablach iskra przeskoczy tam gdzie będzie miała najmniejszy opór, możliwe że na nowej oryginalnej cewce i została przedwcześnie zużyta ( nie w 11 a w 2 lata )
5. Ogarnij też mechaniczne sprawy typu ciśnienie na garach i ciśnienie oleju na ciepłym bo 300k to sporo do 1,6 i przez OBD tego nie sprawdzisz a historie które miałeś mogły tu namieszać.
LR15YS-9 świece dla Ciebie, takie jak moje, najtaniej mieli na http://motoplatforma.com/
Także kolego pewnie nie pochwalisz mnie za tego posta, ale przygotowałeś się do tematu z elektroniki, dokup jeszcze zestaw do badania kompresji + zestaw do badania ciśnienia oleju i będziesz mógł mechaników męczyć nie tylko kompem.
1.Zapłon nigdy nie jest na głównym znaku przy twoim silniku gdzieś -5 do 8 stopni, dla tej magistrali i prędkości przesyłowej zawsze będzie "wałek" . Nie wież w to że tu wszystko za pomocą kompa ustawisz ( chyba informatykę studiujesz?? ) to nie F1.
2. Piszesz, że auto ma pod 300k. Dla tego silnika to już sporo. Kupiliście to auto dużo taniej niż wart był w swoich czasach mercedes W124 który pod 500k robił a 75Km miał z 2k diesel wolnossącego kręcącego się o połowę wolniej.
3. Pewnych rzeczy nie da się jakoś przywrócić. Kupujesz części po najniższych kosztach, to tak jak byś pił denaturat zamiast wyborowej.
Kupiłeś oryginalną cewkę do tego kable za 75. nie poszalałeś.
4. Wypadanie zapłonów na ciepłym może świadczyć o problemach z cewką i modułem wzmocnienia o czym nie będziesz miał informacji w programach diagnostycznych. Kupiłeś świece NGK ( jaką miały przerwę a jaką powinieneś mieć) do silnika zasilanego Pb a masz Pb/LPG i tu 3 elektrodowe nie chodzą najlepiej ( też miałem takie zalecane i przeszedłem na BRISK Silver, http://www.brisk.cz/katalogy poszukaj odpowiednich dla Ciebie, tańsze są od NGK a lepsze do lpg) bo inne podchodzą do gazu. W twoim przypadku przy nieodpowiednich świecach, tanich kablach iskra przeskoczy tam gdzie będzie miała najmniejszy opór, możliwe że na nowej oryginalnej cewce i została przedwcześnie zużyta ( nie w 11 a w 2 lata )
5. Ogarnij też mechaniczne sprawy typu ciśnienie na garach i ciśnienie oleju na ciepłym bo 300k to sporo do 1,6 i przez OBD tego nie sprawdzisz a historie które miałeś mogły tu namieszać.
LR15YS-9 świece dla Ciebie, takie jak moje, najtaniej mieli na http://motoplatforma.com/
Także kolego pewnie nie pochwalisz mnie za tego posta, ale przygotowałeś się do tematu z elektroniki, dokup jeszcze zestaw do badania kompresji + zestaw do badania ciśnienia oleju i będziesz mógł mechaników męczyć nie tylko kompem.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
1.6 AEE krótka historia i wciąż zagadka.
maciaba, niestety na poczatek propnuje zmienić marnej jakosci rzeczy które kupiłeś, świece są ok to że nie moga być 3-elektrodowe to bajeczka, ale kable od Toprana?? Kopułka? Zajrzyj do niej już napewno ma milimetr białego osadu na stykach - wyczyść go, palec to samo, lepiej używki Boscha założyć. Wiem że to wydatek ale bez pewności co do dobrej jakości tych elementów szkoda dalej się bawić. Sprawdź jeszcze stopień sprężania żeby wykluczyć wypalenie zaworów od długoej jazdy na źle ustawionym rozrządzie. Zawsze na poczatek trzeba się skupić na podstawach a nie na komputerach
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości