1.8t sporadycznie gasnie lub szarpie.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szymin89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob cze 12, 2010 08:21
Lokalizacja: Augustów/Berlin

1.8t sporadycznie gasnie lub szarpie.

Post autor: szymin89 » sob sie 13, 2016 17:50

Witam, jakoze nie znalazlem takiego tematu to zakladam nowy.

Pacjent to Octavia z silnikiem AGU. Zaczelo sie od podwyzszonych obrotow na skrzyzowaniach, po chwili sie uspokojalo. Ostatnio mialem awaryjne hamowanie, po dwoch dniach na autostradzie silnik zaczal podszarpywac przy stalej predkosci, pozniej w korku obroty spadly do 500 pozniej jeszcze nizej i zgasl. Odpalilem go i obroty byly rowne, pozniej podczas jazdy znowu to samo. Po naprawie paru rzeczy samochod dalej potrafi zgasnac na postoju i czasam brak reakcji na gaz albo szarpanie. Zdazylo sie ze przy zapaleniu silnika slychac strzal w wydech, ciche strzaly w wydech na zimnym i cieplym silniku. Przed naprawa podcisnien byl blad 561 dopasowanie skladu mieszanki.

Pierwsze co zostalo zrobione:
-przewod podcisnienia od dv i regulatora cisnienia paliwa- jeden z nich byl pekniety
-przewod podcisnienia serwa- naprawiony bo byl pekniety przed zaworem zwrotnym
-kabel w wiazce silnika przy rozruszniku- dwie sztuki jeden fioletowy a drugi bialy, bialy byl zastapiony innym w tamtym roku- obroty biegu jalowego
-filtr paliwa-wklad odkleil sie od obudowy

Rzeczy wymienione profilaktycznie albo z podejrzenia o usterke
-swiece i cewki, swiece profilaktycznie, cewki po czesci tez ale dwie byly pekniete
-pompa paliwa
-czujnik polozenia walu i walka rozrzadu

Rzeczy wymienione przed awaria-okolo rok temu
-DV na ori
-Czujnik temperatury
-termostat

Logi przeplywki dynamiczne.

Grupa 003, 005: http://vaglog.pl/log_274043.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zrobie jescze reszte logow i wrzuce. Ktos podpowie gdzie jeszcze szukac przyczyny?

Edit: na szczescie jest co raz gorzej, moze popsuta czesc padnie calkowicie i bedzie wiadomoco jest nie halo. Puki co czasami silnik na wolnych zaczyna pracowac jakby na trzech garach, po dodaniu gazu jest ok, za chwile znowu, czasami podczas jazdy zaczyna przerywac a pozniej pracuje normalnie i przyspiesza jak przed awaria.
Moze to byc modul zaplonowy?

Dzsiaj sprawdzilem ecu, nie widac zadnych zimnych lutow, zasniedzialych kontaktow i przelamanych przewodow. Zrobilem porzadek z wiazka do przepustnicy. sprawdzilem wszystkie wtyczki w komorze silnikowej, wszystko ok.

Wymieniony modul zaplonowy i dalej to samo. Bywa ze przejade 15km i jest ok a po 16km zaczyna szarpac do tego stopnia ze nie das sie jechsc a na wolnych gasnie. Z wydechu smierdzi niedopalona benzyna/katalizatorem.
Moze byc ze przez jakas nieszczelnosc w dolocie bedzie sie tak sporadycznie dziac? Dodam ze jak na wolnych szarpie to podcisnienie spada z 0,8 do 0,2 bar.

Spotkal sie ktos z przypadkiem zawieszania sie zaworow w trakcie pracy silnika? Jak kupilem skode to byl schell 10w40, sam zalalem rowe 5w40 i jezdzilem rok czasu. Ostatnia wymiana byla na Motul 5w40 chyba synergie + i od wymiany minelo okolo 2 miesiace. Cisnienie oleju jeszcze nie mierzone. Moga sie przez lepszy olej zawieszac zawory?

Wymieniony przekaznik pompy paliwa i regolator cisnienia paliwa, problem tylko chwilowo ustal.



szymin89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob cze 12, 2010 08:21
Lokalizacja: Augustów/Berlin

1.8t sporadycznie gasnie lub szarpie.

Post autor: szymin89 » wt wrz 27, 2016 14:39

Wartosc wymienionych czesci przekroczyla koszt zakupu samochodu a problem dalej nie rozwiazany. Raz wywalilo bledy od wtryskow/ zwarciedo masy i po wymianie alternatora zasilanie ecu.
Gdzies w internecie natknalem sie na temat o wiazce cewek zaplonowych ze niby sa wadliwe to dzieja sie takie cuda.

Ktos juz slyszal o takim przypadku jak moj albo ma pomysl gdzie szukac dalej?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8833
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.8t sporadycznie gasnie lub szarpie.

Post autor: marcin7x5 » wt wrz 27, 2016 18:54

Silniki 1,8 niestety cierpią za usterki modułu zapłonowego. Niektórzy podobno te moduły przerabiają stosując cewki zapłonowe od silników 1,6.
A nie podwieszają ci się zawory? lub sa nadpalone...



szymin89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob cze 12, 2010 08:21
Lokalizacja: Augustów/Berlin

1.8t sporadycznie gasnie lub szarpie.

Post autor: szymin89 » wt wrz 27, 2016 20:12

Modul,cewki i swiece sa nowe, wiazka wyglada ok. Myslalem juz o tym ze zawory sie podwieszaja ale silnik po zgasnieciu odpala i kreci normalnie.
Dzisiaj wyciagnelem wiazke laczaca sterownikz silnikiem i nie wyglada zeby byla gdzies jeszcze przetarta czy izolacja popekana a tasme i peszle kompletnie zdjelem. Jutro wyciagne druga czesc wiazki i zobacze czy nie jest uszkodzona.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości