Leon 1.6 SR AKL jak powinno działać ssanie oparów oleju?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Bohnooze
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 02:29
Auto: Seat Leon 1.6
Silnik: AKL

Leon 1.6 SR AKL jak powinno działać ssanie oparów oleju?

Post autor: Bohnooze » sob sty 28, 2017 15:02

Witajcie
Mam pytanie jak powinno działać odbieranie oparów oleju z silnika do rury dolotowej (to łączenie za przepływomierz a przed przepustnicę)? Mam w tym miejscy taki problem, że cały czas syczy powietrze mniejsza rurką (tą rurką cienką łączącą rurę dolotu z bokiem kolektora dolotowego za przepustnicą). Jak to powinno tu w tym miejscu działać ewentualnie jak to naprawić (można wymienić zaworek?)?

Czy może zaworek (kawałek gumki pomarańczowej w środku) powinien być otwarty cały czas? i przez mniejszą rurkę ssanie zachodzić ma też ciągle?
Czy może ta mniejsza rurka (odbiera skroplony już olej do boku kolektora za przepustnicą) powinna mieć w sobie jakiś zaworek blokujący to ssanie ( przed wymianą wężyków miałem tu rurkę w kształcie tak by pasowała w to miejsce ale zaworka w środku żadnego ona nie miała)?

Czy może zaworek oleju (ten pomarańczowy w rurze) powinien być cały czas zablokowany i dopiero przy zwiększonym ciśnieniu ciepłych oparów (albo może i ciepłych oparach + zwiększonym podciśnieniu w rurze przed przepustnicą) lekko się odchylać by olej płynął w dół do tej małej rurki (która mi jednak ssie syczy ciągle)?

W innym silniku nie miałem wątpliwości grzybek był od razu za filtrem powietrza nie było przepływomierza.

------

Po otwarciu zaworka okazuje się że tak czy siak przez rurkę będzie lecieć (chyba, ze rurka jest blokowana czymś w oryginale?) z powodu tego, że powierzchnia na której jest ten pomarańczowy zaworek jest dziurawa jak ser. Powierzchnia do jakiej przylega nieszczelnie pomarańczowy zaworek jest wyposażona w większe dziurki pod samym zaworkiem (które może pokrywać lekko) i 3 otworki szerzej niż ten zaworek i dziurka przy wyjściu wężyka. Powietrze za przepływomierzem może lecieć tędy dowolnie do przepustnicy i w bok kolektora. Ale też opary mogą lecieć swobodnie do boku kolektora albo w rurę na przepustnice.
Ostatnio zmieniony śr lut 01, 2017 23:09 przez Bohnooze, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości