Strona 1 z 2

1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

: ndz lip 07, 2013 20:27
autor: erni_k
Witajcie, mam problem w passacie 1.8 90km na monowtrysku. Mianowicie coś jest nie tak z wolnymi obrotami. Samochód jeździ na lpg pierwsza generacja. Od około pół roku zaczęły się dolegliwości, na początku nie chciał palić, potem gasł na wolnych obrotach, to samo się działo zarówno na benzynie jak i na gazie. Wymieniłem parownik, filterek, świece i poprawa jest owszem, ale podczas jazdy, natomiast wolnych nie mogę wyregulować, a robiłem to nie raz i było ok(ale tylko lpg, nie wiem jak się to robi na benzynie), a teraz jak nie zrobie, jest chwile dobrze, a potem znowu zwalniają, aż rzuca silnikiem. Możecie napisać jak w tym silniku przebiega zasilanie paliwem? Czy za wolne obroty odpowiada silniczek krokowy? Albo co sprawdzać po kolei...
pozdrawiam ernest

Re: 1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

: śr lip 10, 2013 10:57
autor: fire&fice
tak krokowy steruje obrotami sprawdz czy dziala odpal i sciagnij wtyczke z tpsa (ten plastik z prawej strony wtrysku) krokowy powinien zareagowac.

1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

: pt lip 12, 2013 10:16
autor: erni_k
odpiąłem: po odpięciu obroty się podnoszą dość znacznie, jakby ciut za wysokie niż być powinny. (to jakiś tryb awaryjny?) Skoro tak się dzieje, to znaczy że silnik krokowy działa... lecz dostaje błędne dane (dobrze rozumuje?) czyli trzeba szukać w tps? Próbować robić regulacje?
Dzięki za odpowiedź :)

Re: 1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

: pt lip 12, 2013 10:59
autor: fire&fice
moze krokowy sie przycina ale ustawic tps nie zaszkodzi . tu masz link co i jak w 2 poscie jak ustawic
pozdro

Re: 1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

: pt lip 12, 2013 11:56
autor: erni_k
nie ma linka... znajde co i jak, ale link nie zaszkodzi.
Jak wiesz to powiedz mi jeszcze, czy tam nie powinno być sondy lambdy? Bo nie ma... A jeśli być nie powinno, na jakiej podstawie silnik krokowy pracuje?
Dzięki za pomoc

Re: 1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

: pt lip 12, 2013 12:40
autor: fire&fice
lambde masz w kolektorze z tyłu krokowy jest polączony z tps i czujnikiem ssania tym niebieskim i wiecej nie wiem z czym a ssanie rano jest?
viewtopic.php?t=82826" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

: sob lip 13, 2013 13:36
autor: erni_k
ssania nie ma, nie ma nic, mam wrażenie, że krokowy w ogóle nie pracuje. Na razie nie mam czasu do niego zajrzeć. Jak coś ruszę to dam znać

Re: 1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

: ndz lip 14, 2013 08:14
autor: fire&fice
zdejmij wtyczke z krokowego i na dwa gorne piny daj zasilanie z zasilacza 6 v powinien sie ruszac

Re: 1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

: pn lip 15, 2013 12:51
autor: erni_k
zdjąłem wtyke, zapodałem 6V, zaczął żyć, otworzyłem, zamknąłem, tak ze 3 razy, podpiąłem wtykę i zaczął pracować :) jak na razie jest bardzo dobrze :bigok: zobaczymy jak się sytuacja rozwinie.
Wielkie dzięki :pub:

Re: 1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

: pn lip 15, 2013 22:42
autor: fire&fice
spoko. ja musze mojego ogarnac bo nie zyje :banghead:

1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

: pt kwie 10, 2015 13:56
autor: erni_k
witam, po dłuższej przerwie. Wracam do problemu wolnych obrotów w passacie 1.8 RP. Sytuacja jest taka, że jak się silniczek krokowy poruszy w sensie zapoda się 6V na piny górne to chodzi i wszystko jest ok. Ale po jakimś czasie znowu jakby się zacinał i nie pracuje, obroty nie szaleją tylko są po prostu za małe. Czasami jak coś robiłem przy nim i zdejmowałem klemy z aku to też jakiś czas była poprawa. Czy po takim zachowaniu można stwierdzić że to jest na pewno wina silniczka krokowego?

1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

: pn lut 01, 2016 20:16
autor: erni_k
pomocy dobrzy ludzie... co jakiś czas zaglądać do tego samochodu bo nie chodzi jak powinien. wymieniłem ten silniczek krokowy, ale jest to samo co było, chwila poprawy i dalej znowu stoi i nie rusza. Naprowadźcie chociaż, gdzie szukać przyczyny. Co go wyreguluje żeby jeździł na LPG to co jakiś czasu muszę regulować mieszankę bo wiadomo filterek się zapycha, parownik się zamula, przez co przepływ gazu inny i silnik albo na zimnym gaśnie, jak go ustawie, że na zimnym chodzi to na rozgrzanym zdycha... I nie piszcie że to wina LPG, bo na benzynie jest też lipa, obroty za wolne w całym paśmie temperatury silnika. Na dniach biorę się za renowację parownika, chociaż po roku czasu i jeździe "od święta" to trochę przy wcześnie, ale trudno. Mam nadzieję że doradzicie gdzie szukać przyczyny? Chociaż mniej więcej. Może coś mu każe wchodzić w "tryb awaryjny" jakiś czujnik padnięty?

1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

: wt lut 02, 2016 01:06
autor: kawowy19
a napięcie we wtyczce od krokowego prawidłowe?

1.8 90km mono-wtrysk problem z wolnymi

: wt lut 02, 2016 19:38
autor: erni_k
nie sprawdzałem. Jak to sprawdzić? W sensie jakie powinno być napięcie i w jakich okolicznościach?