Strona 1 z 1

Szarpie przy rownej jezdzie, kontrolka oleju.

: śr paź 12, 2016 00:15
autor: Grzegorz2507
Witam wszystkich. Mam nadzieje ze przynajmniej tutaj znajde odp na dreczace mnie problemy, w koncu jedyne solidne forum w internetach :bigok:
No ale dobra, koniec wazeliny, przejdzmy do konkretow. Chodzi o brata blizniaka mk4, spod czterech pierscieni. Mecze sie z Audi a3 z 2001r z motorem 1.6 AVU.
Problem nr 1:
Auto przy spokojnej umiarkowanej jezdzie potrafi strasznie przerywac i szarpac. Przy przyspieszaniu czy schodzeniu z obrotow zero jakichkoleiwk problemow, robi to zwinnie i dynamicznie. Przy spokojnej jezdzie poszarpuje, przerywa. Auto w czystej benie, podmieniona cewka, nowe swiece, podmieniany Hall. Wyrzuca checka odnosnie uszkodzonego obwodu grzejnego sondy lambda. Sonda dzis podmieniona, check nie zgasl bo o poznej porze nie bylo gdzie na kompa podjechac ale nadal szarpie.
Problem nr 2:
Po przejechaniu 10-15 km na fisie pojawia sie kontrolka od cisnienia oleju + brzeczyk ostrzegawczy. Cisnienie oleju zmierzone od reki: wolne obroty ->1.2 bara, 2k obr->3,2 bara. jak na moje oko jest spoko. Czujnik oleju podmieniony na nowy. I tu jest meges, znalazlem tylko jeden czujnik oleju w podstawie filtra, koloru bodajze bialego. Az dziw bo mialem zawsze doczynienia z wytworami VAGA i byly po dwa czujniki a tu za cholere nie moge znalezc drugiego? Nie liczac tego w misce olejowej od poziomu oleju.

Ktos cos? Jakies uwagi, porady, wskazowki?

Szarpie przy rownej jezdzie, kontrolka oleju.

: czw paź 13, 2016 17:00
autor: rysiektr
Czujnik oleju jest tylko 1. Przekaźnik sterujący ECU jest ok? Jakieś luźne kable na puszcze z bezpiecznikami na aku może? Wygląd to tak jakby zasilania gdzieś nie dostawał wg. mnie.

Szarpie przy rownej jezdzie, kontrolka oleju.

: czw paź 13, 2016 20:07
autor: marcin7x5
Może być też tak, że skoro szarpie to może nawet na ułamek sekundy gasnąć silnik po czym odpala na tzw pycha. Dziać tak się może np poprzez niewłaściwie działanie czujnika g28.

Szarpie przy rownej jezdzie, kontrolka oleju.

: czw paź 13, 2016 23:29
autor: Grzegorz2507
Rysiek dobry trop nasunales bo skrzyneczka nad aku jest dziwnie luzna, u siebie w mk4 gti mam ja sztywno. Moze przez to jakis kabelek tworzy cyrki.

Marcin, a przy pelnym bucie jest spoko, przy hamowaniu silnikiem tez ok. Przy utrzymywaniu stalej predkosci dzieja sie cyrki. G28 ? Poczutam o tym i zaatakuje temat

Szarpie przy rownej jezdzie, kontrolka oleju.

: sob paź 15, 2016 19:33
autor: marcin7x5
Skoro podczas buta jak i hamowania jest ok to jeszcze przychodzi mi na myśl egr który to właśnie działa przy średnio obciążonym silniku i przy średnich obrotach silnika.

Szarpie przy rownej jezdzie, kontrolka oleju.

: pn paź 17, 2016 17:29
autor: Grzegorz2507
Tak podczas buta pelna moc, hamowanie silnikiem ok tylko problem jest przy utrzymywaniu stalej predkosci. Kolega wymienial g28 i nic nie dalo. A z egrem co moze byc ? Do wymiany czyszczenia ?

Szarpie przy rownej jezdzie, kontrolka oleju.

: pn paź 17, 2016 19:34
autor: marcin7x5
Czyszczenie a potem adaptacja o ile go faktycznie masz.

Szarpie przy rownej jezdzie, kontrolka oleju.

: wt lis 15, 2016 23:50
autor: Grzegorz2507
Pisze po czasie. Problemy rozwiazane.
Cisnienie oleju zalatwila podmiana czujnika z czarnego na szary o nizszym cisnieniu.
Szarpanie zalatwilo zaslepienie EGRu. Wszystkim dziekuje za podpowiedzi.