Strona 1 z 1

jetta 1.6 PN/RP problemy

: wt lis 08, 2016 23:37
autor: DJTim
Witajcie. Pisze z problemem jakiego nie znalazłem nigdzie. Posiadam jette z 1990 roku silnik 1.6 PN. Jak wiadomo pierburg jak pierburg dał mi w kość więc nastąpił swap na monowtrysk z RP i niestety było fajnie przez jakis czas. Auto ma instalacje gazowa i na pierburgu i na monowtrysku chodzi ok ale na paliwie niestety nie. Auto jest rzadko uzywane nawet smiem twierdzic ze wogóle przez własnie problemy z paliwem. Wtrysk montował ktoś z polecenia znajomego i niby na początku było ok ale z czasem coraz gorzej. Na dzień dzisijeszy jazda jest niemozliwa chyba ze na samym gazie chociaz ten tez zaczyna kulec. robiłem juz wszelakie zabiegi zaczerpniete z forum podmieniałem monowtryski ECU i nic. Silnik na benzynie ledwo odpala ajak odpali to po kilku sekundach w garazu mozna sie udusić od spalin. Niemiłosiernie kopci na czarno. Dzis z ciekawosci chciałem zmierzyc spręzanie (ok na kazdym cylindrze) i po zakręceniu silnikiem bez swiec zostałem opluty paliwem głównie z 3 komory. Świece są czarne wiec za bogata mieszanka tylko pytanie jak to ustawic. Mam juz serdecznie dosc tego auta i coraz bardziej chodzi mi po głowie złomowanie, rozbiurka na graty, sprzedarz lub swap na TD o ile znajde godnego dawce.

Bradzo prosze o jakies sugestie i co mogłem przeoczyć i nie mowie tu o niebieskich czujnikach itd Kody błyskowe nic nie wykazały jedynie brak błędów.

jetta 1.6 PN/RP problemy

: czw lis 10, 2016 22:59
autor: pinstonvw
Wszystko wskazuje na to, że mieszanka jest za bogata. Przyczyną takiego stanu rzeczy powinna być sonda lambda. Wykręć ją zbadaj wzrokowo, a najlepiej podmień na nową. Przerabiałem podobny temat kiedyś autko w ogóle nie chciało jechać, kichało prykało i pupa. Sonda poszła do wymiany i problem jak ręką odjął. Jak jest rozwiązany gaz? Typowy układ z mieszalnikiem na monowtrysku? Przebadaj również czy nie ma żadnych nieszczelności w dolocie.

jetta 1.6 PN/RP problemy

: pn lis 14, 2016 22:24
autor: Radzio0018
Jeżeli chodzi o RP i za bogatą mieszankę to:

- sonda lambda jak przedmówca napisał
- niebieski czujnik w króćcu (prawdopodobnie niesprawny) jak już podmieniasz to na ORI VW
- sprawdź czy wgl sonda jest wpięta w instalację elektryczną ECU (u mnie nie była) i było to co u Ciebie
- reset ECU

Daj znać jak coś ustalisz :bajer:

jetta 1.6 PN/RP problemy

: ndz lis 20, 2016 23:36
autor: DJTim
Witam. Sonda jest wpieta. Doszukalem sie kilku uszkodzen instalacji elektrycznej. Ostatnio z dnia na dzien znikla iskra okazalo sie ze padly wszystkie swiece.. na ECU mam przekaznik wiec jest reset za kazdym razem. Narazie chodzi ok ale po przygazowaniu tez czarny dym sie pojawia ale jak odpale w garazu to przynajmniej sie nie dusze spalinami po kilku sekundach