AEE po raz enty - rozwiązany chodzi jak szwajcarski zegarek

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

AEE po raz enty - rozwiązany chodzi jak szwajcarski zegarek

Post autor: adi87 » ndz mar 24, 2019 18:24

Siema, wiem że było multum tematów, przeczytałem chyba wszystko. U mnie standardowo falowanie na benzynie, na gazie troche mniej, ale po chwili pracy zafaluje raz mocniej i zgaśnie (na benzynie nie zgaśnie). Podczas pracy na wolnych obrotach zdecydowane dotknięcie gazu powoduje spadek obrotów a potem wzrastają do prawidłowych. Co zostało wymienione:
Przepustnica x2 na każdej to samo mimo adp.OK
Aparat zapłonowy stary miał luz
Świece, przewody, kopułka, palec
Filtr węglowy z zaworkiem N80 stary puszczał bez napięcia.
Uszczelki kolektora ssącego, uszczelnione wkrętki od lpg
Sonda (padła w międzyczasie)
Zapłon ustawiony jak powinno być vag plus lampa, odma drożna, podciśnienia szczelne, serwo wykluczone, wydech szczelny. Na falowanie pomaga jeden patent mianowicie jak wpuszcze mu troche lewego powietrza (robie to przed zaworkiem n80) silnik chodzi rowniutko 800obr na benzynie - odczyt z vaga uchylenie przepustnicy 2.6% i ani drgnie. Na lpg nadal gasnie ale to zostawmy w spokoju zalezy mi by na benzynie chodzil jak powinien lpg sie ogarnie u speca pozniej


EDIT
Sprawa załatwiona. Wystarczyło przed adaptacją wykasować wartości wyuczone tak jak w 1.0 i 1.4. Więc tak: nagrzewamy silnik do 90st, gasimy, podpinamy vag com (u mnie vcds lite) wlaczamy zaplon, silnik nie pracuje, wchodzimy w Engine - adaptacja 10 - kanał 00 read, następnie save, potwiedzamy, wychodzimy i idziemy do wartości mierzonych grupa 001 przelaczamy na bs i czekamy ok 30s. Wracamy do wart. mierzonych odpalamy silnik i zrobione. Jesli masz lpg wylacz pojezdzij troche na benzynie nawet 100km potem dopiero uruchamiamy lpg. W vagcom w ostatnim okienku grupy 001 po adaptacji musi byc adp.ok, w przypadku vcds lite muszą być same zera. Jeśli zostaje jakaś jedynka tzn. że adaptacja nie poszła. Sterownik Marelli 1AV jest dość specyficzny. Do adaptacji przepustnicy musimy najpierw wykasować wartości wyuczone (nie mylić z odłączaniem aku bo to nic nie da) i musimy mieć temp silnika min 80st a nie tak jak niektorzy twierdza od 5 do 90.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości