VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań
Witam... Znów chciałbym coś pokombinować w swojej Borce no i następnym krokiem ma być moduł coming/leaving Home. Zanim jednak zabiorę się do pracy chciałbym poznać odpowiedzi na kilka pytań.
Założenia modułu:
- Wyzwalany impulsem po otwarciu/zamknięciu auta;
- Czujnik oświetlenia (fotorezytor) z regulowanym zakresem progu zadzialania układu;
- Histereza zadziałania by uniknąć "wariowania" układu na progu zadzialania;
- Regulacja czasu "wyzwalania" zewnętrznego oświetlenia;
- 3 przekaźniki dla różnych źródeł światła ( Led w lusterkach, halogeny w kratkach, któreś tylne światła);
Czytałem o podobnych układach jakie można kupić, i były one wyzwalane np mignieciem kierunkowskazów... Ja bym chciał by moduł uruchamiał impuls z zamka centralnego.
Temat elektroniki ogarniam na tyle by coś takiego zaprojektować i wykonać, ale potrzebuje do tego poznać odpowiedzi na kilka pytań:
- Jak jest uruchamiany centralny zamek ? Skąd bierze się impuls do ryglowania drzwi? Czy pochodzi z modułu komfortu ? Potrzebuje wiedzieć gdzie musiałbym się podpiąć...
- Czy zamki sterowane są plusem czy masą?
Potrzebowałbym również sygnał z alternatora (+), po to by układ nie uruchamiał się na zapalonym silniku kiedy np celowo z panelu szyb ryglujemy zamki.
- Czy plus z alternatora znajdę gdzieś pod kierownica i plastikami?
Poprzednio miałem założone reflektory wyposażone w soczewki halogenowe. Obecnie mam założone xenony z przejściówkami do wtyczki poprzednich lamp. Chciałbym dokupić teraz kratki w zderzak z halogenami.
- Jakie przewody w wiązce lamp odpowiadają za halogeny ? Bo chciałbym dorobić wtyczkę do nich.
Macie jeszcze jakieś wskazówki co do tego projektu ? Może jakieś dodatkowe ciekawe funkcje ? Jak tylko uzyskał odpowiedzi to biorę się za robotę. Jeśli pierwszy egzemplarz zda egzamin to chętnie wykonam dodatkowe sztuki dla zainteresowanych
Z góry dziękuję za pomoc
Założenia modułu:
- Wyzwalany impulsem po otwarciu/zamknięciu auta;
- Czujnik oświetlenia (fotorezytor) z regulowanym zakresem progu zadzialania układu;
- Histereza zadziałania by uniknąć "wariowania" układu na progu zadzialania;
- Regulacja czasu "wyzwalania" zewnętrznego oświetlenia;
- 3 przekaźniki dla różnych źródeł światła ( Led w lusterkach, halogeny w kratkach, któreś tylne światła);
Czytałem o podobnych układach jakie można kupić, i były one wyzwalane np mignieciem kierunkowskazów... Ja bym chciał by moduł uruchamiał impuls z zamka centralnego.
Temat elektroniki ogarniam na tyle by coś takiego zaprojektować i wykonać, ale potrzebuje do tego poznać odpowiedzi na kilka pytań:
- Jak jest uruchamiany centralny zamek ? Skąd bierze się impuls do ryglowania drzwi? Czy pochodzi z modułu komfortu ? Potrzebuje wiedzieć gdzie musiałbym się podpiąć...
- Czy zamki sterowane są plusem czy masą?
Potrzebowałbym również sygnał z alternatora (+), po to by układ nie uruchamiał się na zapalonym silniku kiedy np celowo z panelu szyb ryglujemy zamki.
- Czy plus z alternatora znajdę gdzieś pod kierownica i plastikami?
Poprzednio miałem założone reflektory wyposażone w soczewki halogenowe. Obecnie mam założone xenony z przejściówkami do wtyczki poprzednich lamp. Chciałbym dokupić teraz kratki w zderzak z halogenami.
- Jakie przewody w wiązce lamp odpowiadają za halogeny ? Bo chciałbym dorobić wtyczkę do nich.
Macie jeszcze jakieś wskazówki co do tego projektu ? Może jakieś dodatkowe ciekawe funkcje ? Jak tylko uzyskał odpowiedzi to biorę się za robotę. Jeśli pierwszy egzemplarz zda egzamin to chętnie wykonam dodatkowe sztuki dla zainteresowanych
Z góry dziękuję za pomoc
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań
jedyne miejsce gdzie znajdziesz analogowy sygnał otwarcia/zamknięcia, to wiązka pomiędzy silniczkiem szyby a zamkiem. W innych miejscach jest to sygnał CAN.ciarek15 pisze:- Jak jest uruchamiany centralny zamek ? Skąd bierze się impuls do ryglowania drzwi? Czy pochodzi z modułu komfortu ? Potrzebuje wiedzieć gdzie musiałbym się podpiąć...
masąciarek15 pisze:- Czy zamki sterowane są plusem czy masą?
kabelek tamtędy idzie - od otworu w grodzi nad pedałem sprzęgła idzie w górę i dalej wzdłuż wspornika deski w plastikowych korytkach aż do licznika...ale nie wiem czy chciałbyś go szukać w wiązce. Najłatwiej przy liczniku - pin 12 niebieskiej wtyczki. PS W pierwszych mk4, które zjechały z taśmy sygnał ten można też znaleźć przy stacyjce. Nie wiem czy Twoje auto się zalicza - sprawdź...będzie łatwiej niż przy liczniku.ciarek15 pisze:- Czy plus z alternatora znajdę gdzieś pod kierownica i plastikami?
pin 2, kabelek szaro/żółtyciarek15 pisze:- Jakie przewody w wiązce lamp odpowiadają za halogeny ?
- hayperekpo
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2719
- Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
- Lokalizacja: Kraków/GOP
VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań
ciarek15, o wiele wiele łatwiej jest ogarnąć takie urządzenie sterowanie via CAN komfortu Mam taki moduł własnej roboty, jeździ ze mną już prawie 8 lat. I kilkanaście sztuk u znajomych
Lepszym rozwiązaniem jest monitorowanie napięcia. Poziom >12.5V oznacza, że mamy poprawne ładowanie. Nie musisz wtedy szukać kabli z alternatora.ciarek15 pisze:Potrzebowałbym również sygnał z alternatora (+), po to by układ nie uruchamiał się na zapalonym silniku kiedy np celowo z panelu szyb ryglujemy zamki.
- Czy plus z alternatora znajdę gdzieś pod kierownica i plastikami?
VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań
hayperekpo A podzieliłbyś się schematem ? W jaki sposób wykorzystujesz do tego CAN? Myślałem że w grę wchodzi tylko analogowe sterowanie.
- hayperekpo
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2719
- Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
- Lokalizacja: Kraków/GOP
VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań
Chętnie, ale niewiele to da Sercem układu jest procesor.ciarek15 pisze:A podzieliłbyś się schematem ?
Dekoduję całą komunikację idącą przez CAN komfortu + sterowanie przekaźnikami, jasnością halogenów, itp.ciarek15 pisze:W jaki sposób wykorzystujesz do tego CAN?
Można i tak. 99% allegrowych C/L home działa na tej właśnie zasadzie.ciarek15 pisze:Myślałem że w grę wchodzi tylko analogowe sterowanie.
Re: VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań
Zdecyduje się jednak samemu wykonać moduł... Będzie większa satysfakcja
Sygnał analogowy idący do zamka który mogę wykorzystać do modułu, mogę wziąść z pinów 1 i 2... zgadza się ?
Z tego co się zorientowałem na tych pinach w zależności od funkcji (zamknięcie/otwarcie) zmienia się polaryzacja:
Otwarcie:
Pin 1 (+)
Pin 2 (-)
Zamknięcie:
Pin 1 (-)
Pin 2 (+)
Zna ktoś może kolory tych pinów ? Wolałbym uniknąć zdejmowania metalowej osłony pod tapicerka drzwi.
Kolejna sprawa dotyczy samych świateł i odbiega delikatnie od tematu... Czy interesował się ktoś spadkami napięć na lampach? Podobno przy zastosowaniu przekaźników można uzyskać 2-3V na lampach więcej co daje jakąś tam liczbę luksów więcej.
Sygnał analogowy idący do zamka który mogę wykorzystać do modułu, mogę wziąść z pinów 1 i 2... zgadza się ?
Z tego co się zorientowałem na tych pinach w zależności od funkcji (zamknięcie/otwarcie) zmienia się polaryzacja:
Otwarcie:
Pin 1 (+)
Pin 2 (-)
Zamknięcie:
Pin 1 (-)
Pin 2 (+)
Zna ktoś może kolory tych pinów ? Wolałbym uniknąć zdejmowania metalowej osłony pod tapicerka drzwi.
Kolejna sprawa dotyczy samych świateł i odbiega delikatnie od tematu... Czy interesował się ktoś spadkami napięć na lampach? Podobno przy zastosowaniu przekaźników można uzyskać 2-3V na lampach więcej co daje jakąś tam liczbę luksów więcej.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań
Piny 1 i 2 to zasilanie silniczka...a sygnały zamknięcia i otwarcia to piny 4 i 6 - która parę pinow potrzebujesz?
Przekaźniki świateł miałem przy zwykłych lampach i żarówki świeciły zauważalnie mocniej chociaż napięć nie mierzylem...ale też szybciej się przepalaly. Miałem też przekaźnik automatycznych świateł z mk4 USA...i zasilanie tego przekaźnika puściłem przez kabel oporowy (podpatrzone w Fordzie - tak zasilane są światła do jazdy dziennej oparte na żarówkach świateł mijania)...wtedy za dnia żarówki nie świeciły pełnym światłem co przedluzalo zdecydowanie ić żywotność.
Przekaźniki świateł miałem przy zwykłych lampach i żarówki świeciły zauważalnie mocniej chociaż napięć nie mierzylem...ale też szybciej się przepalaly. Miałem też przekaźnik automatycznych świateł z mk4 USA...i zasilanie tego przekaźnika puściłem przez kabel oporowy (podpatrzone w Fordzie - tak zasilane są światła do jazdy dziennej oparte na żarówkach świateł mijania)...wtedy za dnia żarówki nie świeciły pełnym światłem co przedluzalo zdecydowanie ić żywotność.
Re: VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań
Potrzebuje chociaż krótki impuls, najlepiej bez zmiany polaryzacji. Czy na pinach 4 i 6 po zamknięciu i otwarciu występuje ta sama polaryzacja ? Czy tak jak w przypadku pinów 1 i 2 zmienia się w zależności od funkcji ?
- hayperekpo
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2719
- Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
- Lokalizacja: Kraków/GOP
Re: VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań
Weź sygnał z silniczka na dwa przeciwnie spolaryzowane transoptory. W ten sposób będziesz dostawał impuls o jednej polaryzacji bez względu na kierunek pracy silniczka.
Re: VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań
I to jest bardzo dobry pomysł... dzięki W miarę postępów będę wklejać fotki ... i zadawać kolejne pytania
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań
Poczytaj: viewtopic.php?f=14&t=434996
PS: Uruchamianie z centralnego nie jest do końca dobrym pomysłem wg mnie - chodzi o akumulator zimą. Ja podłączyłem pod manetkę świateł drogowych. Ale jak już usilnie chcesz po centralnym, to dołóż przekaźnik NO/NC i w ten sposób zrobisz.
PS: Uruchamianie z centralnego nie jest do końca dobrym pomysłem wg mnie - chodzi o akumulator zimą. Ja podłączyłem pod manetkę świateł drogowych. Ale jak już usilnie chcesz po centralnym, to dołóż przekaźnik NO/NC i w ten sposób zrobisz.
Re: VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań
Znam ten temat bardzo dobrze, i nawet mam kupiona podstawkę pod przekaźnik. Stwierdziłem jednak że chciałbym również by światła zapalały sie w drodze do samochodu... A nie tylko opuszczając go... czego temat który zaproponowałeś nie może zapewnić.
Dlatego połączenie z centralnym zamkiem będzie najlepszym rozwiązaniem. Układ (tak jak "hayperekpo" zaproponował) będzie monitorować napięcie akumulatora by moduł działał tylko przy zgaszonym silniku. Ale po tym co mówiłeś odnośnie oszczędzania akumulatora zimą... można również dołożyć opcję by układ nie załączał się poniżej ustalonej wartości napięcia akumulatora co miało by go chronić przed nadmiernym rozładowaniem
Co do separacji modułu od centralnego zamka wolę użyć zaproponowanych dwóch transoptorów niż przekaźnika. Pozwoli to na późniejszą konfigurację do własnych potrzeb. Np. będzie można wybrać czy moduł ma się uruchamiać przy otwieraniu samochodu czy zamknięciu samochodu albo w obydwu przypadkach
Dlatego połączenie z centralnym zamkiem będzie najlepszym rozwiązaniem. Układ (tak jak "hayperekpo" zaproponował) będzie monitorować napięcie akumulatora by moduł działał tylko przy zgaszonym silniku. Ale po tym co mówiłeś odnośnie oszczędzania akumulatora zimą... można również dołożyć opcję by układ nie załączał się poniżej ustalonej wartości napięcia akumulatora co miało by go chronić przed nadmiernym rozładowaniem
Co do separacji modułu od centralnego zamka wolę użyć zaproponowanych dwóch transoptorów niż przekaźnika. Pozwoli to na późniejszą konfigurację do własnych potrzeb. Np. będzie można wybrać czy moduł ma się uruchamiać przy otwieraniu samochodu czy zamknięciu samochodu albo w obydwu przypadkach
-
- Użytkownik
- Posty: 278
- Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Re: VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań
To lepiej zrobić już tak, że przy otwieraniu za każdym razem, a przy zamykaniu ręcznie wyzwalać - bez sensu pod marketem wieczorem, gdzie jest w miarę widno żeby się załączały, a to z minimalnym napięciem to bardzo dobry pomysł.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości