Strona 7 z 7

[mk4] Re: Montaż ASR

: wt lip 12, 2022 09:35
autor: michaf1994
Xluqas pisze:
śr cze 01, 2022 22:17
Witam.

Udało się komuś dołożyć przełącznik ASR ?
Jak masz pompę z ASR, to dołożenie przycisku wymaga właściwie przeciągnięcia kabli - opisuję wg kostki przełącznika:
1 - podświetlenie (szaro-niebieski) z przełącznika obok (np z podgrzewania szyby ten sam kolor)
2 - masa (brązowy) z przełącznika obok (np z podgrzewania szyby ten sam kolor)
5 - sygnał do pompy (szaro-czarny) ciągniesz do kostki pompy i tam wpinasz w odpowiedni przewód (wg opisu poniżej)
6 - zasilanie sygnału (czarno-szary) ciągniesz do bezpiecznika F9 (5A) ten sam kolor

Podłączenie sygnału z przełącznika ASR (z pinu 5 przełącznika):
- dla sterownika 1C z dużą kostką: pin 13 kostki pompy (sprawdzałem u siebie i faktycznie tak działa)
- dla sterownika 1J z małą kostką: pin 15 kostki pompy i do licznika Kostka zielona pin 14 (wywnioskowane ze schematów - nie sprawdzałem)
- dla sterownika 1J z dużą kostką: pin 24 kostki pompy i do licznika Kostka zielona pin 14 (wywnioskowane ze schematów - nie sprawdzałem)

Oczywiście powyższe tylko jeżeli masz oryginalny licznik i oryginalny ASR lub dołożone i dobrane wg tego jak należy:
- liczniki z numerem xxx919xxx mają sterowanie kontrolką analogowo - montowane były wraz z pompą ze sterownikiem 1J
- liczniki z numerem xxx920xxx mają sterowanie kontrolką po CAN - montowane były wraz z pompą ze sterownikiem 1C
Zatem jeżeli masz np ASR 1J, a licznik xxx920xxx lub sterownik 1C, a licznik xxx919xxx to takie podłączenie zadziała, ale nie będzie kontrolki.

[mk4] Re: Montaż ASR

: pt lis 25, 2022 11:36
autor: Xluqas
michaf1994 pisze:
wt lip 12, 2022 09:35
Xluqas pisze:
śr cze 01, 2022 22:17
Witam.

Udało się komuś dołożyć przełącznik ASR ?
Jak masz pompę z ASR, to dołożenie przycisku wymaga właściwie przeciągnięcia kabli - opisuję wg kostki przełącznika:
1 - podświetlenie (szaro-niebieski) z przełącznika obok (np z podgrzewania szyby ten sam kolor)
2 - masa (brązowy) z przełącznika obok (np z podgrzewania szyby ten sam kolor)
5 - sygnał do pompy (szaro-czarny) ciągniesz do kostki pompy i tam wpinasz w odpowiedni przewód (wg opisu poniżej)
6 - zasilanie sygnału (czarno-szary) ciągniesz do bezpiecznika F9 (5A) ten sam kolor

Podłączenie sygnału z przełącznika ASR (z pinu 5 przełącznika):
- dla sterownika 1C z dużą kostką: pin 13 kostki pompy (sprawdzałem u siebie i faktycznie tak działa)
- dla sterownika 1J z małą kostką: pin 15 kostki pompy i do licznika Kostka zielona pin 14 (wywnioskowane ze schematów - nie sprawdzałem)
- dla sterownika 1J z dużą kostką: pin 24 kostki pompy i do licznika Kostka zielona pin 14 (wywnioskowane ze schematów - nie sprawdzałem)

Oczywiście powyższe tylko jeżeli masz oryginalny licznik i oryginalny ASR lub dołożone i dobrane wg tego jak należy:
- liczniki z numerem xxx919xxx mają sterowanie kontrolką analogowo - montowane były wraz z pompą ze sterownikiem 1J
- liczniki z numerem xxx920xxx mają sterowanie kontrolką po CAN - montowane były wraz z pompą ze sterownikiem 1C
Zatem jeżeli masz np ASR 1J, a licznik xxx920xxx lub sterownik 1C, a licznik xxx919xxx to takie podłączenie zadziała, ale nie będzie kontrolki.

Pytanie nr 1 czy mój golf ma Can jest to golf ponoć wczesna wersja GTI 1998 110 tdi kubły xenon czarne tylne lampy.

W liczniku są przewody pomarańczowo brązowy i pomarańczowo jakis kolor nie pamiętam ( we wtyczce )

Pytanie nr 2 licznik mam zmieniony na 1J5920826C pompa pewnie będzie 1C. Jaką dobrać pompę ASR pod ten licznik ?

Na allegro znalazłem pompę o numerze 1J0907379R

[mk4] Re: Montaż ASR

: pt lis 25, 2022 18:54
autor: grg474
skoro masz licznik 1J5920 to ktoś pociągnął CAN. To że licznik zmieniony to nie świadczy jaką masz pompę - podepnij się VAG i odczytaj co masz

[mk4] Re: Montaż ASR

: pt lis 25, 2022 22:16
autor: Xluqas
grg474 pisze:
pt lis 25, 2022 18:54
skoro masz licznik 1J5920 to ktoś pociągnął CAN. To że licznik zmieniony to nie świadczy jaką masz pompę - podepnij się VAG i odczytaj co masz
Sterownik abs mam o numerze 1J0907379G

A licznik sam zmieniałem z biedy wersji na 1J5920826C

[mk4] Re: Montaż ASR

: pn gru 05, 2022 16:17
autor: komikx
Witajcie

Pozwolę sobie zamieścić troszkę przerobiony schemat podłączenia wyłącznika, może komuś ułatwi wykonywanie wiązki.

Obrazek

Mam jeszcze małą podpowiedź dla tych, którzy chcieliby podłączać wiązkę i wyłącznik w autach, w których nie było ASR czy ESP: oryginalnie przewód odpowiadający za kontrolkę mamy już wpięty w pin 14 zielonej wtyczki zegarów. Aby kontrolka pozostawała wygaszona, przewód ten jest w wiązce fabrycznie połączony z przewodem "masy". Jeżeli bez odcięcia przewodu podłączymy do niego wiązkę z wyłącznikiem, to po wciśnięciu wyłącznika mamy gwarantowane palenie bezpiecznika. :blush: Można jednak wykorzystać fabryczny przewód, należy odnaleźć go w wiązce pod kierownicą (mniej więcej nad pedałami) i spróbować wyciągnąć. Powinien wyjść razem ze zgrzanym na końcu przewodem masowym. Dodatkowo, w tej wiązce patrząc trochę w prawo, można znaleźć przewód kontrolki idący od pompy ASR/ESP (podziękowania dla Sebekgolf). U mnie ten przewód dał się wyciągnąć bez problemu. Wtedy wystarczy odciąć zgrzew i połączyć przewody kontrolki z wiązką wyłącznika. Dzięki temu nie trzeba "grzebać" w wiązce za zegarami, ani zastanawiać się jak przeciągnąć przewód przez ścianę grodziową.

Obrazek

[mk4] Re: Montaż ASR

: pt gru 16, 2022 15:40
autor: Xluqas
Dla potomnych

Pompa abs z małą wtyczkę u mnie ze sterownikiem o nr 1J0907379R działa z licznikiem 1J5920826C tzn mam tu na myśli kontrolkę trakcji na liczniku.

Oraz nie musiałem jej kodować. Działa! Dziekuje za pomoc