[MK2][SWAP 1.6CL -> 1.9 TDI] Wymiana baku paliwa, wymiana skrzyni biegów

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

farum
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw paź 23, 2014 02:17
Lokalizacja: Legionowo

[MK2][SWAP 1.6CL -> 1.9 TDI] Wymiana baku paliwa, wymiana skrzyni biegów

Post autor: farum » pn mar 18, 2019 22:14

Cześć,

Wróciłem wraz ze swoim Golfem, po latach, z tego tematu - [MK2] [CL] Tragedia od Hansa do odrestaurowania. SWAP się udał, przeszedł legalizację, jednakowoż, mechanik nie osiągnął założeń na paru frontach. Stąd proszę Was o porady, bo nie mam już pomysłu jak ugryźć temat, alternatywa dla poprawy jego działania i komfortu jazdy jest cóż... szrot. Chciałbym tego uniknąć i spróbować pociągnąć temat do końca.

Ogólny zarys:
Golf II 1.6 CL, 1988. Przeszedł operację SWAPu na 1.9 TDI od Golfa III Kombi. Tak jak wyżej napisałem, mechanik nie dał rady zrobić tego tak, jak bym tego chciał. Silnik wraz z wiązką elektryczną przełożony. Wsadzony został licznik od Golfa 3. Obecnie nie działa kilka rzeczy, co poniżej.


Problem 1 - niewymieniony zbiornik paliwa

Minusem tego jest to, że pistolet od dystrybutora nie mieści się we wlewie.
Największym problemem natomiast jest to, że mechanik nie podłączył czujnika poziomu paliwa. Nie wiem ile mi paliwa zostało i muszę jeździć na 'oko'.
Najlepszą opcją wydaje mi się, że będzie przełożenie baku od jakiegoś Golfa 3 (diesel) - czujka będzie od Golfa 3, wtedy nie będzie problemu z podłączeniem do elektryki, wskaźnik będzie działał, nie będzie problemu z wkładaniem pistoletu.
Wiecie może czy bak od jakiegoś Golfa MK3 będzie pasował bez jakiś mega-przeróbek do Golfa MK2?
Z tego co znalazłem przy pomocy ETKi, numer baku, który mam zamontowany to 191201075K. Natomiast jak szukałem po necie, bak od Diesla, który by pasował to na oko 1H0201075AQ, bądź pokrewny. Budową i punktami montażowymi odpowiada obecnemu.
Jest ktoś w stanie to potwierdzić?

Problem 2 - brak prędkościomierza, licznika kilometrów

W starym układzie mechanicznym, prędkościomierz był podłączony za pomocą metalowej linki do skrzyni biegów. Skrzynia biegów została niewymieniona. W MK3 był bodaj zastosowany impulsator, który niestety nie jest kompatybilny ze starą skrzynią biegów (słowa mechanika). Skrzyni biegów od MK3 niestety nie udało się przełożyć z prostego powodu - nie było na nią (według mechanika) miejsca/sposobu montażu w mojej MK2.
Wie ktoś może, jaką skrzynię biegów kompatybilną z nadwoziem od MK2 włożyć do całego układu by czujnik prędkości z powrotem działał?


Otwarty jestem na wszelki kontakt, namiary na jakiś speców, co mogliby mi w tej kwestii pomóc/zrobić/wyrzeźbić/doprowadzić temat do końca (za PLNy również) - byleby to byli spece w okolicy Warszawy/Wołomina :)



Awatar użytkownika
hrabia0121
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: czw lip 27, 2017 03:05
Auto: Golf MKII & Polo R6

Re: [MK2][SWAP 1.6CL -> 1.9 TDI] Wymiana baku paliwa, wymiana skrzyni biegów

Post autor: hrabia0121 » pn mar 18, 2019 22:24

Problem 1 to nie problem bo każdy bak z MKIII HB pasuje do MKII
Problem 2....
Tu się pogubiłem :D Jakim cudem skrzynia z 1.9 tdi się nie mieści?
U mnie wlazło bez problemu... Pewnie mechanikowi nie chało sie bawić z tym całym bajzlem i szukał wymówek xd
Skrzynie masz z Golf 2 a licznik z golfa3?
Tu może być problem...
Masz dwa wyjścia:
Wyjście A polega na przywróceniu licznika z mkII co oznacza linkę.
Wyjście B polega na podmianie skrzyni z dowolnego TDI i pół osie z jakiegoś seata np Ibiza II Toledo l1 (Polecam skrzynie ASD) co daje ci impulsator oraz licznik z MK3
Ostatnio zmieniony pn mar 18, 2019 22:33 przez hrabia0121, łącznie zmieniany 1 raz.



farum
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw paź 23, 2014 02:17
Lokalizacja: Legionowo

Re: [MK2][SWAP 1.6CL -> 1.9 TDI] Wymiana baku paliwa, wymiana skrzyni biegów

Post autor: farum » pn mar 18, 2019 22:29

AD.1 - O, super. To wymiana nie będzie problemem. Dzięki!
AD.2 - Możliwe, możliwe, że mu się nie chciało, nie wykluczam. Mechanik czarodziej :) Obecnie mam od MK2 1.6 CL (jeżeli nie podmieniał). Co wydaje mi się dziwne, bo zaskakuje mnie to, że ta skrzynia jest kompatybilna z 1.9. A licznik od MK3.



Awatar użytkownika
hrabia0121
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: czw lip 27, 2017 03:05
Auto: Golf MKII & Polo R6

Re: [MK2][SWAP 1.6CL -> 1.9 TDI] Wymiana baku paliwa, wymiana skrzyni biegów

Post autor: hrabia0121 » pn mar 18, 2019 22:37

Ja mam skrzynie z 1.9 tdi ASD i pół osie z toledo 1l skręcone z 1.6 TD SB xd
Wszystko pasuje p2p jeśli wiesz jakie części dobrać.
Jesli chcesz mogę ci wypisać co będzie potrzebne aby założyć skrzynie z TDI.
Z edytowałem tez mój pierwszy post ;D



farum
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw paź 23, 2014 02:17
Lokalizacja: Legionowo

Re: [MK2][SWAP 1.6CL -> 1.9 TDI] Wymiana baku paliwa, wymiana skrzyni biegów

Post autor: farum » pn mar 18, 2019 22:42

Pewnie, jak możesz podesłać listę, to bardzo poproszę. Na pewno to ułatwi rzeźbę :) Z góry dzięki!



Awatar użytkownika
hrabia0121
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: czw lip 27, 2017 03:05
Auto: Golf MKII & Polo R6

Re: [MK2][SWAP 1.6CL -> 1.9 TDI] Wymiana baku paliwa, wymiana skrzyni biegów

Post autor: hrabia0121 » pn mar 18, 2019 22:56

A dobra, napisze to tu dla potomnych.

Wariant 1 Drogi ale pozbawiony wad (Mój wariant )
Lewarek 1J0711049T Golf IV 1.9 TDI (Mała rzeźba przy mocowaniu)
Wybierak Golfa IV 1.9 TDI
Wtyczka czujnika wstecznego Golf IV (rzeźba wtyczki)
Skrzynia Golf III ASD 1.9 TDI razem z łapami (najdłuższa możliwa)
Licznik Golf III 1.9 TDI (Tylko jesli masz silnik TDI a jeśli silnik jest z Golfa II to licznik z golfa 3 tez pasuje ale tylko z wersji TD do 1994r) A jesli chcesz zachować licznik z mk2 to będzie ci potrzebna linka z golfa 2 1.3
półosie Seat Toledo 1l 1.9 TDI z Seatów Cordoba i Ibiza tez podpasuje
Instalacja licznika Golf III (jeśli licznik z mk3)
Impulsator Golf III
Łapy skrzyni z Golf III
Belka która trzyma chłodnice z Golfa II
Mocowanie (belka) poduszki przedniej Passat b4
Poduszki z Golfa III
Przewód elastyczny na wysprzeglik
Mocowanie serwa z wejściem na wysprzeglik
Pedały z Passat B4
Dwumas/tarcza/docisk 1.9 AFN Golf IV lub III
Przeguby 1.9 tdi golf III
Rozrusznik 1.9 tdi golf III
Zbiorniczek płynu hamulcowego z wyjcem na wysprzeglik



Wariant 2 tanszy

Lewarek z pasata b3/b4 (Mała rzeźba przy mocowaniu)
Kompletna skrzynia z Golf III/pasatówB3/b4 ASD 1.9 TDI razem z łapami (najdłuższa możliwa)
Licznik Golf III 1.9 TDI (Tylko jesli masz silnik TDI a jeśli silnik jest z Golfa II to licznik z golfa 3 tez pasuje ale tylko z wersji TD do 1994r) A jesli chcesz zachować licznik z mk2 to będzie ci potrzebna linka z golfa 2 1.3
półosie Seat Toledo 1l 1.9 TDI z Seatów Cordoba i Ibiza tez podpasuje
Instalacja licznika Golf III (jesli licznik z mk3)
Impulsator Golf III
Łapy przednia skrzyni z passata b3/b4 tdi
Poduszki skrzyni z Golfa II
Przewód elastyczny na wysprzeglik
Mocowanie serwa z wejściem na wysprzeglik
Pedały z Passat B4
koła zamachowe 1z tarcza i dociski tez
Przeguby 1.9 tdi golf III
Rozrusznik 1.9 tdi golf III
Zbiorniczek płynu hamulcowego z wyjcem na wysprzeglik

Mam nadzieje ze o niczym nie zapomniałem :D
Może kiedyś zapodam jakieś zdj albo zrobię posta mojej golfiny?
Albo nie, za leniwy jestem ;D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości