A,B,C Lakierowania

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
gitfunfel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 17:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: gitfunfel » śr mar 28, 2007 15:48

misiek10111, szpachlę kładłeś na cortanin czy się go pozbywałeś przed szpachlowaniem?


Jeśli nad wszystkim panujesz to znaczy, że nie jedziesz wystarczająco szybko.

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr mar 28, 2007 21:20

gitfunfel pisze:szpachlę kładłeś na cortanin czy się go pozbywałeś przed szpachlowaniem?
tylko przetarłem benzyną ekstrakcyjną


:-k ...

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » wt kwie 10, 2007 00:56

a jak sie pozbyć dziur w tylnym pasie po emblematach??mam pas do malowania i przy okazji paskudne dziury bym zlikwidowal.czym najlepiej i jak to zrobić żeby nie pękalo itd??


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt kwie 10, 2007 02:54

dawid018, no to powiedz blacharzowi toCi to zrobi :) przy okazji malowania :)



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » wt kwie 10, 2007 10:04

To_mas pisze:dawid018, no to powiedz blacharzowi toCi to zrobi :) przy okazji malowania :)
tylko że ja to sam robie w domu.nie mam kasy na blacharza


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
bialko1991
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2995
Rejestracja: wt lip 11, 2006 13:38
Lokalizacja: Ciechanowiec Warszawa
Kontakt:

Post autor: bialko1991 » wt kwie 10, 2007 14:56

trzeba zaspawac, jak najdokladniej, potem zeszlifowac, jak najmniej szpachli podklad i lakier



Awatar użytkownika
gitfunfel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 17:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: gitfunfel » sob kwie 14, 2007 14:16

Kilka moich rad w związku z tematem:
1. Nigdy nie kupujcie gotowych fabrycznych lakierów. Zawsze lepiej zostawić klapkę z wlewu paliwa gościowi w mieszalni lakierów żeby dobrał kolor. Bo ja kupiłem fabryczny lakier niby z takim samym oznaczeniem jak mój lakier a okazał się zupełnie inny.
2. Lakierując lepiej nie robić płynnych przejść tylko takie schody bo te płynne przejścia się potem ścierają, matowią i wygląda to jeszcze gorzej niż zwykłe przejście (czyli taki schodek, który można zeszlifować i jak lakier jest dobrze dobrany to prawie nic nie widać).


Jeśli nad wszystkim panujesz to znaczy, że nie jedziesz wystarczająco szybko.

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » sob kwie 14, 2007 19:41

Nigdy nie kupujcie gotowych fabrycznych lakierów. Zawsze lepiej zostawić klapkę z wlewu paliwa gościowi w mieszalni lakierów żeby dobrał kolor. Bo ja kupiłem fabryczny lakier niby z takim samym oznaczeniem jak mój lakier a okazał się zupełnie inny.
2. Lakierując lepiej nie robić płynnych przejść tylko takie schody bo te płynne przejścia się potem ścierają, matowią i wygląda to jeszcze gorzej niż zwykłe przejście (czyli taki schodek, który można zeszlifować i jak lakier jest dobrze dobrany to prawie nic nie widać).
po pierwsze nigdy nikt nie dobierze ci idealne koloru do auta które ma wiecej niż rok,a po drugie jak robisz plynne przejście i na to dasz lakier to sie nic nie ściera i nie matowieje.wiem bo dziś skonczyłem robić klape i tylni pas.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Szycha85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 13:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Szycha85 » pt kwie 20, 2007 23:48

Witam wszystkich, tez mam zamiar powalczyc z babolami, jednak niejestem pewny co do koncowego efektu.
Szlif do golego metalu, wytrawacz, podklad, kolor i tu pojawia sie pierwszy problem, mam golfine z 87r wiec jak kupie lakier pod kolor to dam se reke uciac ze "pod kolor" niekoniecznie oznacza "pod kolor" ;p.
Myslalem ze moze zainwestuje wiecej gotowki i zeby efekt byl na calym aucie pasta polerska wypoleruje cale autko, przy okazji moze pozbede sie plam na masce wypalonych przez slonko :D
w praktyce zedre warstwe ochronna i dobije sie do kolejnej warstwy lakiery, a na czysty lakier poloze na nowo ochrone. tylko tu pojwi sie kolejny problem bo bede musial zlecic to profesjonaliscie :/ (bez kabiny sie nieobejdzie i kasa poleci grubym strumeiniem ).

Z drugiej strony neiwiem jak pasta polesrka sobie z tym poradzi, czy rysy sie nieporobia,
a przy walce z samymi babolami tez sie boje o polerke.
Lagodne przejscie bedzie pewnie wygladalo jak plama, a jak zrobie kant to boje sie ze pasta porysuje mi lakier.

Jak wam sie wydaje, czy moje obawy o paste sa bezpodstawne ? i czy polerka plam od slonka odkryje dobry lakier ?
I najwarzniejsze ;] ile moze kosztowac u lakiernika nalozenie lakieru bezbarwnego na cale autko ( cena razem z materialem ). Z gory dzieki za wszelkie uwagi ;]

PS. zeby wam dokladnie przedstawic sytuacje powiem ze babole sa tylko przy prawym przednim kole,maska jest miejscami nieco jasniejsza od reszty no i mam na nadkolu pamiatke po parkowaniu przy slupkach :/ reszta jest w dobrym stanie.



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » sob kwie 21, 2007 02:52

Szycha85, ja po malowaniu tylnego pasa i kawałka klapy polerowałem sam całe autko.najpierw całe zmatowałem papierem 2500 a potem spolerowałem polerka.co do koloru to nie licz na to ze będzie identyczny.moim zdaniem lepiej jest zastosować gładkie przejścia.
jak sama nazwa mówi pasta polerska jest do polerowania a nie do rysowania więc nie porysuje ci lakieru.do tak starego lakieru jak twój proponuje pastę dość mocno ścierną np tempo.po polerowaniu pastą ścierną można nałożyć wosk ochronny albo coś w tym rodzaju.

poczekaj jeszcze niech sie wypowiedzą specjaliści w tej dziedzinie.ja opisałem tak jak zrobiłem u siebie i jest dobrze.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

pietia-gce
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sty 22, 2007 19:05
Lokalizacja: mikołów

Post autor: pietia-gce » wt kwie 24, 2007 14:09

Dziś odebrałem swój lakier z mieszalni i przy okazji dali mi ulotke jak naprawić lakier bez pomocy fachowca .Ale znalazłem tą porade równiez w internecie wiec można uzupełnić wiedze z tematu tymi poradami http://www.motipdupli.pl/index.php?next=porady&id=20

Po weekendzie majowym zabieram sie za swoje rysy i bobole.Zorientowałem sie przy okazji ile mnie to wyniesie

Puszka mojego lakieru 400 ml (spray) met. perła 40 zł
Odrzdzewiacz w płynie 12zł
Podkład w sprayu 17,5zł
Lakier bezbarwny (dla tych co mają metalic i perły) 17,5
Szpachlówka od 8 do 17 zł
Papier ścierny 3 zł

Całość około 100 zł

Ps. Dzięki za fotoporade .


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84264&start=45]Mój Dragongreen[/url]

Szycha85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 13:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Szycha85 » wt kwie 24, 2007 16:45

pietia-gce pisze:Dziś odebrałem swój lakier z mieszalni i przy okazji dali mi ulotke jak naprawić lakier bez pomocy fachowca .Ale znalazłem tą porade równiez w internecie wiec można uzupełnić wiedze z tematu tymi poradami http://www.motipdupli.pl/index.php?next=porady&id=20

Po weekendzie majowym zabieram sie za swoje rysy i bobole.Zorientowałem sie przy okazji ile mnie to wyniesie

Puszka mojego lakieru 400 ml (spray) met. perła 40 zł
Odrzdzewiacz w płynie 12zł
Podkład w sprayu 17,5zł
Lakier bezbarwny (dla tych co mają metalic i perły) 17,5
Szpachlówka od 8 do 17 zł
Papier ścierny 3 zł

Całość około 100 zł

Ps. Dzięki za fotoporade .
Widok ukochanego auta w nowym ubranku BEZCENNE ;]



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » pt kwie 27, 2007 06:57

Panowie ja mam pytanie jeszcze - Gdy nałożymy bazę (lakier metalik), wysycha to nie trzeba bazy lekko przepolerować ani nic? Tylko po wyschnięciu od razu klar?


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » pt kwie 27, 2007 10:50

Panowie ja mam pytanie jeszcze - Gdy nałożymy bazę (lakier metalik), wysycha to nie trzeba bazy lekko prze polerować ani nic? Tylko po wyschnięciu od razu klar?
warto prze polerować.przynajmniej ja tak robilem.po wyschnięciu bazy delikatnie papierkiem jeszcze przeszlifowałem 2000 potem spolerować i na to lakier z 3-4 warstwy i potem znów papierkiem jak wyschnie i spolerować tak żeby nie było efektu skórki pomarańczy


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości