A,B,C Lakierowania

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

NAVY
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt kwie 07, 2015 11:44

A,B,C Lakierowania

Post autor: NAVY » pn maja 18, 2015 01:07

OsteR9019 pisze:
NAVY pisze:Mi zdarzało się zamiast bazy malować akrylem (bez utwardzacza) i na to bezbarwny, tak jakby bazą,
A już myślałem że temat mnie nie zaskoczy, no cóż błądzić rzeczą ludzką.
No cóż, jeden z wielu który zaczynał od pomalowania czegoś szprejem a skończył na pistolecie :P

Z lakierem nic się nie działo ale też warstwa była cieniutka jak bazy ;)



Mazzik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz maja 17, 2015 11:54

A,B,C Lakierowania

Post autor: Mazzik » pn maja 18, 2015 14:27

Więc reasumując temat poprawek lakierniczych cofnąłem sie te pare stron i wyciągam wnioski prosze tylko o potwierdzenie lub poprawienie.Jeśli chodzi o same etapy :

I Wyczyścić ogniska rdzy dokładnie papierem ściernym
II Podkład Epoksydowy 2-3 Warstwy w ciągu godziny i zostawić na 24 h
III zaatakować ten podkład papierem ściernym 320 na sucho
IV odtłuścic zmywaczem silikonowym
V Szpachla wymieszana z utwrdzaczem jeżeli konieczna
VI szlif szpachli papierami 180/240/320 , sucho czy mokro
VII Podkład akrylowy ? Czy Podkład Epoksydowy? ile warstwa
VIII szlif tego podkladu 800 na mokro
IX Lakier bezbarwny 1 warstwa
X Szlif delikatny 180?
XI Lakier Bazowy 3 warstawy
XII szlig papierami 1000 1500 2000 2500 +pasta polerska





Do polerowania 1000,1500,2000,2500 i jakaś pasta polerska. Do odtłuszczania zmywacz silikonowy



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

A,B,C Lakierowania

Post autor: OsteR9019 » pn maja 18, 2015 22:09

Marcin TDI pisze: OsteR9019 napisał(a):
Po wyschnięciu/uzyskaniu trwałości montażowej i zmatowaniu np. 1500 wodnym. Ale zamiast tak kombinować lepiej kilka razy bezbarwnym na bazowy.



zrobiłeś tak kiedyś ? Bo ja tak i to 2 razy i kolor zmienił trochę barwę. Raz widać było czerwony wpadający w brąz ,a wieczorem robił się pomarańczowy. Kiszka straszna.
Lepiej pomalować bazą i bezbarwny z międzyszlifem ze 4 warstwy i będzie elegancko
Bezbarwny na akryl szedł tylko przy cieniowaniu i to tylko w wyjątkowych sytuacjach, używanie akrylu zamiast bazy uważam za pomyłkę, a już na pewno zawyża to koszty. Dlatego też napisałem że lepiej baza i bezbarwny. A że inny odcień przy różnym świetle to nie koniecznie przez samą metodę.
NAVY pisze:Z lakierem nic się nie działo ale też warstwa była cieniutka jak bazy ;)
Szkoda że nic, dobrze by było gdyby chociaż wyschnął :bajer:


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
rudy
Łowca rarytasów :-)
Łowca rarytasów :-)
Posty: 2377
Rejestracja: wt sty 26, 2010 13:07
Lokalizacja: Księży Lasek/NSZ
Kontakt:

A,B,C Lakierowania

Post autor: rudy » pn maja 18, 2015 23:19

Marcin TDI pisze:OsteR9019 napisał(a):
Po wyschnięciu/uzyskaniu trwałości montażowej i zmatowaniu np. 1500 wodnym. Ale zamiast tak kombinować lepiej kilka razy bezbarwnym na bazowy.


zrobiłeś tak kiedyś ? Bo ja tak i to 2 razy i kolor zmienił trochę barwę. Raz widać było czerwony wpadający w brąz ,a wieczorem robił się pomarańczowy. Kiszka straszna.
Lepiej pomalować bazą i bezbarwny z międzyszlifem ze 4 warstwy i będzie elegancko
Właśnie chciałbym wiedzieć jak to jest z tym malowaniem bazą i "chwilę" potem bezbarwnym
Czy można tak czy może jak baza wyschnie to zmatowić i bezbarwny położyć ?



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 884
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

A,B,C Lakierowania

Post autor: Marcin TDI » wt maja 19, 2015 05:00

rudy pisze:Właśnie chciałbym wiedzieć jak to jest z tym malowaniem bazą i "chwilę" potem bezbarwnym
Czy można tak czy może jak baza wyschnie to zmatowić i bezbarwny położyć ?
Bezbarwny nakładamy wtedy kiedy baza podeschnie ,czyli do uzyskania pełnego matu. Nic nie szlifujesz ani już wtedy nie odtłuszczasz tylko precierasz ściereczką antystatyczną i lecisz z bezbarwnym. Dobrze by było żebyś miał ręce czyste


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Mazzik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz maja 17, 2015 11:54

A,B,C Lakierowania

Post autor: Mazzik » wt maja 19, 2015 16:19

Czy ktoś zweryfikuje to co napisałem?



NAVY
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt kwie 07, 2015 11:44

A,B,C Lakierowania

Post autor: NAVY » wt maja 19, 2015 18:27

OsteR9019 pisze: Bezbarwny na akryl szedł tylko przy cieniowaniu i to tylko w wyjątkowych sytuacjach, używanie akrylu zamiast bazy uważam za pomyłkę, a już na pewno zawyża to koszty.
Kiedy uczyłem się na własnych błędach 100 ml czarnego arkylu kosztowało dokładnie tyle co 100 ml czarnej bazy czyli w granicach 11 zł - tam gdzie się wówczas zaopatrywałem. Przy takich ilościach ciężko mówić o generowaniu kosztów ;)

OsteR9019 pisze:
NAVY pisze:Z lakierem nic się nie działo ale też warstwa była cieniutka jak bazy ;)
Szkoda że nic, dobrze by było gdyby chociaż wyschnął :bajer:
[/quote]

w temperaturze +20'C było suchutkie ekspresowo, dopiero po uświadomieniu sobie istnienia czegoś więcej i bardziej leciwego od tradycyjnego systemu 3 warstwowego uświadomiłem sobie po co wciskali mi jakiś utwardzacz :banghead: wierz mi da się polakierować akrylem zamiast bazy. przynajmniej podkład i klar APP stolerowały taki wyczyn bez zająknięcia :P oczywiście broń boże nikogo do tego nie nakłaniam, nie przekonuję i wiem że nie tędy droga. natomiast jest to taka śmieszna historia gościa który kiedyś nie rozróżniał pojęć baza i akryl :pub:



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

A,B,C Lakierowania

Post autor: OsteR9019 » wt maja 19, 2015 20:38

Marcin TDI pisze:Bezbarwny nakładamy wtedy kiedy baza podeschnie ,czyli do uzyskania pełnego matu.
Lub inaczej gdy odparuje rozpuszczalnik, za długo czekać nie można bo wtedy bezbarwny będzie odpadać.
Marcin TDI pisze:Nic nie szlifujesz ani już wtedy nie odtłuszczasz tylko precierasz ściereczką antystatyczną i lecisz z bezbarwnym.
Z tą ściereczką to by można było osobny temat założyć. Ale generalnie należy używać.
NAVY pisze:natomiast jest to taka śmieszna historia gościa który kiedyś nie rozróżniał pojęć baza i akryl :pub:
Też kiedyś nie rozróżniałem tak że spoko, no i od drugiego razu nie da się zacząć. Jeśli chodzi o koszty miałem na myśli wydajność.
Mazzik pisze:Czy ktoś zweryfikuje to co napisałem?
Trochę namieszałeś, a ja w tym temacie już wiele razy pisałem.
II Co i jak nakładać wyczytasz z puszki ewentualnie karty technologicznej, nie ma ściśle określonego czasu dla wszystkich produktów.
VI szpachla tylko na sucho
VII akrylowy
Potem tylko baza i bezbarwny.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Mazzik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz maja 17, 2015 11:54

A,B,C Lakierowania

Post autor: Mazzik » czw maja 21, 2015 12:23

OsteR9019, czy To wszystko co jest do poprawki z tego co napisałeś :D ?



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 884
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

A,B,C Lakierowania

Post autor: Marcin TDI » czw maja 21, 2015 13:53

Mazzik,
wyczyść rdzę mechanicznie ,albo ręcznie do gołej blachy. Odtłuść powierzchnię. Podkład epoksydowy 2-3 warstwy.Jak wyschnie szlif 320.odtłuszczasz powierzchnię i możesz nakładać szpachlę. Szlifujesz i jak trzeba dołożyć szpachli to znowu odtłuszczasz przed nałożeniem kolejnej warstwy. Szlifujesz tylko na sucho papierami 180/240/320. Jak masz już wyprowadzona powierzchnie ja radził bym odtłuścić i położyć warstwę epoksydowego i po 20 min akrylowego 2 warstwy.Po wyschnięciu szlifujesz sobie na mokro 800/1000. Odtłuszczasz powierzchnię i możesz nakładać bazę. Bazy nie odtłuszczasz ani nie szlifujesz. Jak zrobi się matowa to nakłądasz lakier bezbarwny. później zostaje Ci wypolerować. papiery 2000/2500 na mokro i pasta polerska.


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Mazzik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz maja 17, 2015 11:54

A,B,C Lakierowania

Post autor: Mazzik » czw maja 21, 2015 16:55

Jesteś wielki Marcin :grin:



Awatar użytkownika
Qubass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw kwie 14, 2011 14:47
Lokalizacja: MIELEC

A,B,C Lakierowania

Post autor: Qubass » pn maja 25, 2015 08:57

cześć,

planuje pomalować plastiki wnętrza sprayem akrylowym w czarnym macie w następujący sposób:
usuniecie starej farby z plastików, potem podkład, potem kolor czarny mat
moje pytanie czy zakończyć to na tym etapie, czy może na ten czarny mat dać jeszcze lakier bezbarwny również matowy ? ma to sens, czy może wręcz nie powinno się tak robić ?



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 884
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

A,B,C Lakierowania

Post autor: Marcin TDI » pn maja 25, 2015 20:34

ja się nie znam na malowaniu plastików wnętrza ,a ale pasowało by to na pewno zmatoić i podkładem do plastiku potraktować najpierw


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Re: A,B,C Lakierowania

Post autor: daniel.wwe » pn maja 25, 2015 20:56

Do plastikow wnetrza to Boll do zderzakow, na to bezbarwny mat i jest :bigok: oczywiscie jak kolega wyzej napisal goly plastik lekko zmatowic drobnym papierem, odtluscic i od razu Boll


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości