Strona 1 z 2

2.0 115KM

: pn lip 21, 2014 13:07
autor: green_mk3
witam po dłuższej nieobecności :)

Koledzy z góry przepraszam jak temat sie powtórzył albo umieściłem go w złym dziale ale mam pytanie.

Możecie mi cokolwiek powiedzieć odnośnie silnika 2.0 115KM benzyna? przymierzam sie do zakupu golfa 3 w cabrio własnie w takim silniku ale słyszałem podzielone zdania. Generalnie chodzi mi o spalanie jak i jakieś poważniejsze możliwe usterki.

Aha jak sprawuje sie taka maszynka w zimie? chodzi mi o dach, gorzej sie nagrzewa?

pozdróVWki!

2.0 115KM

: pn lip 21, 2014 13:10
autor: Gesiu_15
green_mk3 silnik mam taki i super się sprawuje na LPG , tania eksploatacja i przyjemna jazda :jezor: ogólnie 2.0 8v super silnik :jezor: spalanie gazu od 9-11 l /100 km i nie wolnej jazdy :hmm: ogólnie jestem zadowolony :bigok:

Re: 2.0 115KM

: pn lip 21, 2014 16:42
autor: aigner
green_mk3 pisze:
Aha jak sprawuje sie taka maszynka w zimie? chodzi mi o dach, gorzej sie nagrzewa?
Fabryczny dach posiada 6 warstw materiałów naturalnie sprężystych, z których każda warstwa spełnia odpowiednią funkcję.
Poziom izolacji termicznej wydaje się nawet większy niż w standardowym blaszanym Golfie.

W mojej ocenie przy takim dachu można jedynie stwierdzić, że jest odrobinę głośniej.
Na pewno nie chłodniej!
Na pewno nie wpływa to na szybkość nagrzewania się wewnątrz itd.

2.0 115KM

: wt lip 22, 2014 16:22
autor: green_mk3
Dzieki koledzy, troche wzocniliście moją decyzje odnośnie kupna golfika cabrio :)

@aigner a możesz coś powiedzieć odnosnie spalania i jakichś usterek poważniejszych?

Mam obecnie trójeczke z silnikiem 1.8 90KM i powiem szczerze, że prócz lania wachy nic w nim nie robie :D

Re: 2.0 115KM

: wt lip 22, 2014 16:49
autor: aigner
green_mk3 pisze: @aigner a możesz coś powiedzieć odnosnie spalania i jakichś usterek poważniejszych?
Mam obecnie trójeczke z silnikiem 1.8 90KM i powiem szczerze, że prócz lania wachy nic w nim nie robie :D
U mnie jest silnik 1.6 (typ AFT). Ma około 100 koni mocy.
Zważywszy na fakt, że mój Golfiak ma rzeczywisty przebieg około 137 tys. na dzień dzisiejszy, to niewiele jest z nim do roboty. W zasadzie poza przeglądami i wlewaniem paliwa, to nic się nie dzieje. Wymieniałem jedynie zaraz po zakupie kompletne całe sprzęgło na nowe, bo od nowości jeździła nim francuzeczka na obcasach. Koszt wymiany z przyległościami i z robocizną wyszedł 400 złotych.

Zaletą takiej starej konstrukcji jest jej prostota. Biorąc pod uwagę, że części przeróżnych do silnika, zawieszenia itd. jest ogromna masa, są one w bardzo dobrych cenach, to obsługa tego typu samochodu technicznie jest do przyjęcia.
Miałem w życiu sporo samochodów dużo droższych i o niebo bardziej skomplikowanych technicznie i elektronicznie, i robiąc coś czasem przy Golfie śmiać mi się chce jak widzę ile kosztują części zamienne z wyższej półki do tego samochodu :-) Różnica jest kolosalna jeśli chodzi o koszty utrzymania.
Co do spalania to nie powiem jak to wygląda, bo z ręką na sercu nigdy tego nie sprawdzałem. Robię nim średnio 10-12 tys. km rocznie i używam raczej okazjonalnie.

Moje subiektywne wrażenie jest takie, że jeśli tak jak ja dba się o samochód, terminowo wszystko serwisuje, to nie są to jakieś duże koszty.

Co roku na przegląd jadę bez cienia obawy, że coś może być nie tak :-)

2.0 115KM

: śr lip 23, 2014 09:56
autor: green_mk3
No to wporządku w takim razie, tak jak mówie chyba sie zdecyduje na tego golfika. Wkońcu raz sie żyje!

ale dalej kontynuujmy temat - czekam na wypowiedzi osób co mają takowy silnik :)

2.0 115KM

: pt lip 25, 2014 21:40
autor: maj0nez
moje mk3 GTI 2.0 115KM pali około 9l lpg z climatronikiem, jeżdżę około 30tyś rocznie.

2.0 115KM

: pt lip 25, 2014 22:51
autor: Mark_Funky
silnik nie do zajechania, mam go 5 lat :bajer: agg :helm:

2.0 115KM

: pt lip 25, 2014 22:55
autor: maj0nez
też mam agg jest lepszy od 2y

2.0 115KM

: wt sie 19, 2014 12:41
autor: krystinho_96
Niedawno też kupiłem mk3 cabrio z tym silnikiem i jak na razie jestem bardzo zadowolony. Jechałem po niego 350km :grin: bo trafił się super egzemplarz i pierwsze to mnie pozytywnie zaskoczyło to to, że spalanie na tej trasie wyniosło nieco ponad 6l/100km :grin: i nie była to jakaś spokojna jazda. Ogólnie mocy mu nie brakuje, w połączeniu z niedużą masą świetnie sobie radzi. A jeśli chodzi o grzanie w zimie to już mogę coś powiedzieć (chodź w zimie jeszcze nie uzytkowałem cabrio). Ogrzewanie jest dużo wydajniejsze niż w blaszakach, wystarczy odpalić silnik, włączyć ogrzewanie i od razu grzeje jak po**bane, a w blaszakach trzeba zrobić nawet 10km zanim silnik się zagrzeje :bajer: . POLECAM !

Re: Odp: 2.0 115KM

: śr sie 20, 2014 08:15
autor: maj0nez
krystinho_96 pisze:Niedawno też kupiłem mk3 cabrio z tym silnikiem i jak na razie jestem bardzo zadowolony. Jechałem po niego 350km :grin: bo trafił się super egzemplarz i pierwsze to mnie pozytywnie zaskoczyło to to, że spalanie na tej trasie wyniosło nieco ponad 6l/100km :grin: i nie była to jakaś spokojna jazda. Ogólnie mocy mu nie brakuje, w połączeniu z niedużą masą świetnie sobie radzi. A jeśli chodzi o grzanie w zimie to już mogę coś powiedzieć (chodź w zimie jeszcze nie uzytkowałem cabrio). Ogrzewanie jest dużo wydajniejsze niż w blaszakach, wystarczy odpalić silnik, włączyć ogrzewanie i od razu grzeje jak po**bane, a w blaszakach trzeba zrobić nawet 10km zanim silnik się zagrzeje :bajer: . POLECAM !
Z tymi 6l troszkę przesadziłeś :-(

Klepnięte Nokia 3310

2.0 115KM

: wt sie 26, 2014 23:01
autor: krystinho_96
komputer pokazywał około 6,5 (nie pamiętam już dokładnie). Chyba że komputer kłamie :bigok:

Re: 2.0 115KM

: śr sie 27, 2014 00:07
autor: maj0nez
krystinho_96 pisze:komputer pokazywał około 6,5 (nie pamiętam już dokładnie). Chyba że komputer kłamie :bigok:
komputer prawdę Ci powie mi pokazuje non stop 7,1

2.0 115KM

: śr sie 27, 2014 11:25
autor: krystinho_96
jak następny raz zatankuję sprawdze jak jest na prawdę.