Zdjęcie i opis pompy wtryskowej AAZ

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Zdjęcie i opis pompy wtryskowej AAZ

Post autor: Michnik » czw mar 01, 2007 11:00

Chodzi o to czym mam pokręcić aby zmniejszyć obroty na biegu jałowym z wyciągniętym przyspieszaczem(obecnie mam około 1500obr/min z przyspieszaczem i około 900 po schowaniu przyspieszacza). Kiedyś widziałem opis tych wszystkich śrubek na pompie, ale teraz nie moge tego znaleźć.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Zdjęcie i opis pompy wtryskowej AAZ

Post autor: RobertP » czw mar 01, 2007 12:18

Michnik pisze:Chodzi o to czym mam pokręcić aby zmniejszyć obroty na biegu jałowym z wyciągniętym przyspieszaczem(obecnie mam około 1500obr/min z przyspieszaczem i około 900 po schowaniu przyspieszacza). Kiedyś widziałem opis tych wszystkich śrubek na pompie, ale teraz nie moge tego znaleźć.
tego szukałeś ? zauważ że są dwie różne pompy w tych TD
Obrazek
Obrazek


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » czw mar 01, 2007 19:49

Ja mam pompę z tego drugiego obrazka niestety z tego co pamiętam. A i przy okazji, czy to jest taka pompa w której da się założyć PINa od 1.6TD?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw mar 01, 2007 22:55

Michnik jesli masz do gruchy wezyk od turbiny to pin wejdzie, ale jesli wezyka nie ma, to pin'a nie ma. na szczescie na pompie bez pina mozna tez zdzialac cuda. moj smiga bez pina. wada takiego rozwiazania jest zbyt krotka sruba regulacji biegu jalowego.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » czw mar 01, 2007 23:58

SouleR pisze:Michnik jesli masz do gruchy wezyk od turbiny to pin wejdzie, ale jesli wezyka nie ma, to pin'a nie ma. na szczescie na pompie bez pina mozna tez zdzialac cuda. moj smiga bez pina. wada takiego rozwiazania jest zbyt krotka sruba regulacji biegu jalowego.
Z tego co pamiętam to jest chyba taki wężyk, bo chyba na nim montowałem czujnik ciśnienia doładowania.
Jeszcze tylko nie wiem za dokładnie czym pokręcić aby te obroty spadły z wyciągniętym przyspieszaczem(no chyba , żę u mnie jest tak samo jak w tej pierwszej pompie).



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pt mar 02, 2007 00:33

śruba zaznaczona kolorem żółtym, trzeba ją wkręcić aby obroty spadły przy wyciągniętym przyśpieszaczu i napewno taka śrube masz u siebie


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
mac79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob sie 05, 2006 22:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: mac79 » czw mar 22, 2007 16:36

mógłby ktoś opisać te śruby które zaznaczył RoberP

-czerwona - dawka paliwa
-zielona - ustawienie obrotów dla przyspieszacza ????????
-niebieska .....
-żółta ....

ps. ile obrotów powinno być przy wyciągniętym przyspieszaczu na maxa ??



Awatar użytkownika
pavello
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: pt sie 04, 2006 20:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: pavello » czw mar 22, 2007 16:41

mac79 pisze:mógłby ktoś opisać te śruby które zaznaczył RoberP
czerwona-dawka paliwa
zielona-obroty na jalowym
niebieska-sruba ograniczajaca regulacje obrotow na jalowym
zolta-regulacja obrotow z wyciagnietym przyspieszaczem
mac79 pisze:ps. ile obrotów powinno być przy wyciągniętym przyspieszaczu na maxa ??
1050 +/- 50 rpm


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images12.fotosik.pl/63/ec7bc7e88b6fa39c.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
mac79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob sie 05, 2006 22:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: mac79 » czw mar 22, 2007 17:04

RobertP nie zaznaczył jeszcze jednej, zaznaczyłem kolorem pomarańczowym :)

Obrazek



Awatar użytkownika
pavello
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: pt sie 04, 2006 20:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: pavello » czw mar 22, 2007 20:51

ta sruba to ogranicznik ciegnia gazu.albo z tego co pamietam-wydatek resztkowy.jak masz za wysokie oborty a zielona sruba juz nie ma regulacji to wykrecasz ta.pokombinuj to zobaczysz :D


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images12.fotosik.pl/63/ec7bc7e88b6fa39c.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
mac79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob sie 05, 2006 22:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: mac79 » czw mar 22, 2007 23:40

wolałbym się upewnić, z tego co pamiętam to jeden pompiarz ustawił mi tym obroty a inny tą zieloną śrubą, stąd moje pytanko



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt mar 23, 2007 08:20

Wydatku reszkowego nie ruszaj bo później bedziesz miał problemy z obrotami za wysokie na zimno za niskie na ciepło i regulacje wtedy nic nie dadzą. Wydatek ustawia sie na stole pobierczym jak wkrecisz i przekroczysz punkt przepływu paliwa potem sa cyrki z obrotami - np. spadają mocno przy obciązeniu silnika, podnoszą sie bez powodu.



Awatar użytkownika
mac79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob sie 05, 2006 22:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: mac79 » pt mar 23, 2007 09:17

PinkFloyd pisze:Wydatku reszkowego nie ruszaj bo później bedziesz miał problemy z obrotami za wysokie na zimno za niskie na ciepło i regulacje wtedy nic nie dadzą. Wydatek ustawia sie na stole pobierczym jak wkrecisz i przekroczysz punkt przepływu paliwa potem sa cyrki z obrotami - np. spadają mocno przy obciązeniu silnika, podnoszą sie bez powodu.
no to właśnie już tak mam, zajebiści są niektórzy mechanicy, kręcą oby czymś pokręcić :(



Awatar użytkownika
pavello
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: pt sie 04, 2006 20:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: pavello » pt mar 23, 2007 14:18

PinkFloyd pisze:ydatku reszkowego nie ruszaj bo później bedziesz miał problemy z obrotami za wysokie na zimno za niskie na ciepło i regulacje wtedy nic nie dadzą.
ja ruszylem i nic takiego sie nie dzieje.przeciwnie-prawie idealnie ustawilem obroty :bajer:


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images12.fotosik.pl/63/ec7bc7e88b6fa39c.jpg[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości