Róznica w elastycznosci miedzy starym TD a nowymi furami
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Róznica w elastycznosci miedzy starym TD a nowymi furami
Z tego co wiem to fabrycznie mam 83KM i 166Nm- czesto sie tak zdarza w silnikach na nowych pompach po 95r- czytałem na tym na forym Niemieckim, ale nie o to chodzi. Ostatnio zaczełem rozgladac sie za nowymi autkami Focus II 1,6 101KM. Wsiadłem autko na obrotach fajnie chodz ale jak wrzuciełm 5 bieg przy 80km/h i do dechy to masakra, mój TD go roluje jak chce wg mnie pusto pod pedałem. Facet z salonu myslał ze sie nabijam. Wiadomo przyspiecho w TD ma o wiele słabrze ale elastycznosc
Jak przewiozłem faceta z salonu to sie zdziwił. Jak benzynka jeżdziełm jak moim dislem to nie chciał isc, a jak jezdziełm tak zeby było ok to spalanie na kompie 10l
Przyjechał do mnie kolega Fiatem Stilo 1,6 z 2006r i to samo, elastycznosc masakra. Czy to mozliwe czy mi sie wydaje
Rozumiem TDI ma super elastycznosc, ale zeb TD miało leprze niz nowe furki 100-konne ???? Chyba ze wzgledu na to na zawsze zostane przy dieselku
BO elastycznosc to w Polsce przy wyprzedaniu bardzo wazna rzecz.
PinkFloyd,
W ówczesnych samochodach nacisk kadzie się na kontrole emisji spalin - katalizatory przeważnie są 3 funkcyjne czasami nawet stosuje się 2 katalizatory i przez to znacznie obniżają osiągi samochodów. Co do charakterystyki silnika benzynowego i diesel`a różnice są znaczne przede wszystkim w momencie obrotowym, a nim właśnie się „jeździ” i z niego wynika moc silnika (moment obrotowy razy omega).
Dlatego też silniki diesel`a szczególnie turbo doładowane mają lepszą elastyczność od wolno ssących benzyniaków.
W ówczesnych samochodach nacisk kadzie się na kontrole emisji spalin - katalizatory przeważnie są 3 funkcyjne czasami nawet stosuje się 2 katalizatory i przez to znacznie obniżają osiągi samochodów. Co do charakterystyki silnika benzynowego i diesel`a różnice są znaczne przede wszystkim w momencie obrotowym, a nim właśnie się „jeździ” i z niego wynika moc silnika (moment obrotowy razy omega).
Dlatego też silniki diesel`a szczególnie turbo doładowane mają lepszą elastyczność od wolno ssących benzyniaków.
Zauważcie że dzisiejsze silniki benzynowe to w wiekszości jednostki 16-zaworowe , w dodatku silniczki ze stosunkowo niskich pojemnosci rozwijaja spore moce , ponad 100 koni w 1.6 juz nikogo nie dziwi , ale każdy kij ma dwa końce , te silniki maja zazwyczaj bardzo wysoko połozony maksymalny moment obrotowy , zreguly jest to powyżej 4000obr, nie wymagajmy zeby taki silnik dynamicznie przyspieszał od 80km/h na 5-biegu, gdy silnik ma zaledwie 2000obr . Tam emocje i osiągi zaczynają sie dopiero powyżej 4000obr, czyli przy 80km/h 3-bieg i te auto dopiero wtedy idzie jak wściekłe.
Jazda benzyną i TD/TDI to dwa rózne style jazdy, sam tego doświadczyłem po przesiadce z RPka
Jazda benzyną i TD/TDI to dwa rózne style jazdy, sam tego doświadczyłem po przesiadce z RPka
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości



