Witam
tez mam ten elektrozawór w mk3 TD 92r. (+male mody turbo i dawka na pompie) podobno zmienia on kąt wtrysku, tak pisza w książce serwisowej.
A włącza sie on dopiero przy ok 2800obr.
na stronie
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic ... sc&start=0
pisza tam o podkręcaniu aaz-ta, tylko wlasnie nie wiem czy trzeba go odlaczyc i podlaczyc pod elektrozawór zatrzymania silnika czy tylko ma byc odłączony. punkt 2 ktos moze dokladnie przetlumaczyc??
"2. Now, to disconnect the connector #4 and to find a means of connecting the selenoid which is below of this connector #4 on the same wire as the connector #3 (fuel cut-off selenoid). You can let the connector #4 hang, it is now useless.
This modification prevents the pump from "delaying" the timing to reduce the Nox (polution) It is necessary that this selenoid(#4) is activated (12v) with each time the engine is ignited to keep the advanced timing even with low RPM.""
![Obrazek](http://images28.fotosik.pl/73/89af61311fadbab0med.jpg)