Wysokie spalanie a wtryskiwacze 2-sprężynkowe w AAZ

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
niziok
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt paź 31, 2006 14:24
Lokalizacja: Lublin
Auto: Bora 1,9tdi ATD `02
Golf VI 1,6tdi CAYC `11
Silnik: cayc
Kontakt:

Post autor: niziok » sob wrz 01, 2007 20:26

No ten cały Rydel chyba się zna na rzeczy, bo sprawdził wtryski, świece żarowe i turbo, ustawił kąt wtrysku, ustawił obroty biegu jałowego... zajęło mu to ok 1,5h i zgarnął tylko 50zł... więc mniema że się zna... chociaż sprzeczał się ze mną że jeśli chodzi o silniki Diesla w audi B4 to najpopularniejszy jest 1,9TD (aaz) :rotfl: , ale nie dziwię mu się, na kacu był :food:

Może i macie rację... w końcu 7litrów na AAZ zapełnionego ludźmi to nie tak dużo... tym bardziej że kierowca czasami lubi pocisnąć autko :jezor: ale czytałem na forum, jak się niektórzy chwalili spalaniem AAZeta rzędu 5-6l/100
Ostatnio zmieniony sob wrz 01, 2007 20:29 przez niziok, łącznie zmieniany 1 raz.



mular
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: czw lut 08, 2007 23:56
Lokalizacja: chelm

Post autor: mular » sob wrz 01, 2007 22:09

A gdzie ten Rydel to robi jestem z Chelma i nic o nim nie slyszalem?



Awatar użytkownika
mikan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 12:55
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: mikan » sob wrz 01, 2007 22:37

moj pali 5-6 jak zamulam,nie ze wolno jade . ale nie wkreacam tak jak trzeba



Awatar użytkownika
niziok
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt paź 31, 2006 14:24
Lokalizacja: Lublin
Auto: Bora 1,9tdi ATD `02
Golf VI 1,6tdi CAYC `11
Silnik: cayc
Kontakt:

Post autor: niziok » ndz wrz 02, 2007 20:57

Rydel robi w Hrubieszowie, ulicy już nie pamiętam... ale jak wjeżdżasz do Hrubieszowa od strony Mojsławic to zaraz na pierwszym skrzyżowaniu skręcasz w prawo i jedziesz cały czas prosto aż za wiadukt... w okolicy ul Jodłowej czy Świerkowej, jakoś tak.



arwam

Post autor: arwam » wt wrz 04, 2007 17:09

panowie silniki ABL i AAZ to silniki 1.9 TD.
ABL ma wtryski jedno spręzynowe KCA 30S44;
AAZ ma wtryski dwu sprężynowe KCA 27S77



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » śr wrz 05, 2007 14:46

niziok

w jaki sposób ci ten gość sprawdzał turbine oraz ustawiał kąt wtrysku
na czujnik zegarowy czy na lampe stroboskopową z czujnikiem na pierwszym przewodzie wtryskowym? pytam z ciekawości
Ostatnio zmieniony śr wrz 05, 2007 14:48 przez DANIEL LHR, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
niziok
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt paź 31, 2006 14:24
Lokalizacja: Lublin
Auto: Bora 1,9tdi ATD `02
Golf VI 1,6tdi CAYC `11
Silnik: cayc
Kontakt:

Post autor: niziok » pt wrz 07, 2007 19:22

na zegar, ale na lampę stroboskopową też coś ustawiał, chyba obroty biegu jałowego itp



Awatar użytkownika
marewel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 20:20
Lokalizacja: Chełm

Post autor: marewel » pt maja 23, 2008 22:36

Robilem niedawno audi 80 B4 i miało wtryski jedno sprezynkowe.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » sob maja 24, 2008 22:01

Nie będę się sprzeczał,ale w 94 roku była zmiana wtrysków.
Na mój gust przy komorze pośredniej a tak wskazuje rozpylacz DNOSD 297 dwusprężynowiec nie ma sensu.Dwusprężynowe to TDI czy DI...Direct Injector - wtrysk bezpośredni.Dwusprężynowy ma za zadanie rozłożyć wtrysk aby silnik nie klekotał jak traktor tj.twarda praca.
Uwaga dodatkowa:nasze majstry nie za bardzo zwracają uwagę na przekładkę nad rozpylaczem.Wybita piętką igły daje większy skok igły a co za tym idzie więcej paliwa no i przy wysokich obrotach - na czarno...igła nie zdąża.Temat jest trochę dłuższy. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz maja 25, 2008 18:45

Panowie wytłumaczcie mi jaki sens miało by stosowanie wtryskiwaczy 2-spręzynowych w silnikach ZS z wtryskiem pośrednim? Komora wstępna lub wirowa powoduje mniej gwałtowny przebieg procesu spalania czyli jest mniejsza szybkość narastania cisnienia w procesie spalania, podobną rolę pełni wtrysk pilotujący w bezpośrednim wtrysku. Więc wtrysku w silnikach ZS z komorą dzieloną nie ma sensu dzielic na kilka faz, bo sama konstrukcja tych komór wymusza spalanie paliwa w 2 fazach tj. spalanie w komorze pomocniczej ( wstepnej lub wirowej) i spalanie w komorze głównej (przestrzeni nad tłokiem).



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości