Na co zwrócić uwage przy silniku 1.6TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

maro_dr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz sie 12, 2007 03:39
Lokalizacja: VrocłaW
Kontakt:

Post autor: maro_dr » sob wrz 22, 2007 22:45

krzysiek82, Jeżeli nie ma obrotka a jest to TD to zapewne jest to silnik 1V czyli 60PS. Mac coś takiego -idealna sprawa do modów, takie silniki nie są wysilone i spośród wszystkich TD często najmniej zużyte. Z mojego oryginalnego 1V i 60PS zrobiła sie już przyzwoita rakieta :) podejrzewam w nim jakieś 75PS kosztem ok 300zł (pompa, pasek rozrz., wskaźnik boost, regulacje). Spalanie we Wrocławiu przy mojej jeździe ok. 9l w trasie można spokojnie osiągnąć 6l a nawet mniej.


white golfenstein

Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » ndz wrz 23, 2007 09:28

Generalnie nie chce w nim dłubać, bo to dla dzieczyny. Ja sam teraz mam dylemat czy sprzedać mojego mk3 i kupić sobie MK2 w dieslu i troche w nim podłubać. A ten którego oglądałem mam 80KM. Sam nie wiem co zrobić, moje mk3 jest dopieszczone pod względem technicznym ale jednak coś mnie ciągnie do MK2 w dieslu, a najbardziej to chyba mnie ciągnie więcej miejsca w bagażniku na sprzęt audio, bo teraz mam gaz w kole i kolo zapasowe miejsce zajmuje :)


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » ndz wrz 23, 2007 10:00

Djeight pisze:Jak wali dym spod korka to kaplica, ?

dlaczego niby, z korka oleju znaczy się , mi się wydaje że ten dym spod korka to opary oleju , takie opary zbierają się w skrzyni korbowej już od zapłonu, i jak korek odkręcisz to zamiast odmą idą przez korek

Poprawcie sie jeśli sie mylę ,

u mnie takie opary występują , silnik chodzi bardzo dobrze , nie łyka oleju ani nie łyka płynu chłodniczego , nie kopci na fioletowo z tłumika,

silnik 1,5D

:smoke: czyli jak z tym jest , chyba że w 1,6TD jest inaczej :jezor:
nie masz racji zadnych oparów nie ma od oleju dymienie spod korka wlewu oleju oznacza zuzycie sie silnika


Garett T3 ready to aplication :D

Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Djeight » ndz wrz 23, 2007 10:11

W takim razie do czego służy odma ?? czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej od oparów .

ja twierdze że dymienie spod korka nic nie oznacza, mam silnik po remoncie [ ok 8 tys po i 31bar na każdym z cylindrów] i dymi , a dym jest oleisy, to nie są spaliny, ten sam dymek idzie odmą do filtru powietrza

"nie masz racji zadnych oparów nie ma od oleju dymienie spod korka wlewu oleju oznacza zuzycie sie silnika"

w takim razie powiedz mi czym jest ten dymek jak nie oparami , i czym się objawia zużycie silnika w tym przypadku kiedy jest dymek??
Ostatnio zmieniony ndz wrz 23, 2007 10:13 przez Djeight, łącznie zmieniany 1 raz.



maro_dr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz sie 12, 2007 03:39
Lokalizacja: VrocłaW
Kontakt:

Post autor: maro_dr » ndz wrz 23, 2007 14:29

krzysiek82 pisze:A ten którego oglądałem mam 80KM
Sprawdź oznaczenia silnika, jeżeli będzie to SB/RA i będzie w nim IC to ma 80PS w innym przypadku raczej będą to słabsze wersje silników


white golfenstein

Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Post autor: m1chal » ndz wrz 23, 2007 14:42

krzysiek82 pisze:A ten którego oglądałem mam 80KM
hmm 80KM i bez obrotka? cos tu nie pasuje :P intercooler mial ? wszytskie plasiki byly kapletnie od niego? :)


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » ndz wrz 23, 2007 20:05

Wyglądało wszystko seryjnie a do oznaczenia silnika nie doszedłem. Ale ten obrotek mnie zdziwił, a raczej jego brak.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Post autor: m1chal » ndz wrz 23, 2007 21:54

tomcio pisze:A może być 1V w wersji GTD z wypasem, różnie to bywało.
1V GTD? to by bylo bez sensu :D nie wierze ze takie są :P


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz wrz 23, 2007 21:55

tomcio pisze:różnie to bywało.
zdarzala sie tez totalna rzeźba wiec trzeba uwazac ;) mozna sobie sprawdzic zgodnosc z naklejka w bagazniku


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Brzoza Krk
Turbo Inside
Turbo Inside
Posty: 119
Rejestracja: śr lut 16, 2005 15:26
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

miałem 1.6 TD JR

Post autor: Brzoza Krk » pn wrz 24, 2007 20:58

i niestety kupiłem je zajechane, co ciekawe okazało się że to była rzeźba i buda była od PN czyli 1.6 benzyna. Doprowadzałem je potem do stanu używalności. Rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę:

1. Tak jak koledzy mówią nie może bymić nic na biało spod korka i chlapać olejem.

2. Niech sprzedający odpali go zimnego przy Tobie. Zwróć uwagę czy po zapaleniu nie kopci na niebiesko. Najlepiej byłoby zrobić mu na zimno kompresję, ale pewnie nie macie jak.

3. Ważny jest stan turbiny. Regeneracja jej sporo kosztuje.

4 Przy ostrym odejściu nie powinien dymić na czarno ( Jeśli dymi to wtryski leją pewnie, choć i to nie reguła )

5. Zwróć uwagę czy nie jest świeżo po wymianie oleju. Sprzedający często dolewają wtedy motodoktorów :grin: Olej w dieslach szybko robi się czarny.

6. Nie powinno byc nigdzie wycieków oleju, silnik powinien byc suchutki. Zwróc uwagę czy uszczelki nie były niedawno wymieniane - świadczy to o jakichś niedomaganiach podrobionych na sprzedaż.

7. Na zimno powinien odpalić od kopa, a nie kręcić i kręcić. Jak długo kręci to zwalone świece żarowe, ewentualnie słaba kompresja.

Powodzenia


T o M

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 79 gości