Sprzęgło na zimnym silniku - brak

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DropyDrop
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:48
Lokalizacja: Łomianki Czytaj wstecz aw-W
Kontakt:

Sprzęgło na zimnym silniku - brak

Post autor: DropyDrop » czw gru 04, 2008 21:54

Witam Wszystkich,

Problem dotyczy A3 1.9TDI AHF 99r. 185 000km przelotu.

Panowie potrzebuję porady, otóż kiepsko się dzieje, jeżeli chodzi o kwestie sprzęgła na zimnym silniku.
Sprzegło zaraz po odpaleniu i krótki okresie czasu po odpaleniu, nie działa, a raczej kiespko działa. Natomiast im dłużej samochód ,,jedzie'' bądż jak kto woli po dłuższym czasie pracy silnika, problem kompletnie znika, tzn. po jakiś 5-10 minutach jazdy biegi wchodzą bez najmniejszych problemów.
Problem dotyczy tylko i wyłącznie zmiany biegów. Z samym ruszaniem z miejsca auta nie ma problemów.
Jak odpale auto po dłuższej przerwie (pare godzin), to wciskam sprzęgło wbijam jedyne, a ona nie chce wejść, trzeba albo przytrzymać albo pare razy zapomopować pedałem i wchodzi ładnie.
Ruszam- wbicie dwójki wygłąda tak samo - bardzo ciężko i opornie.
Dalszy jazda z wyższa prędkością i wbijanie po kolei (3,4 i 5 biegu) nie sprwaia żadnego problemu. Przejade 1km, zwalniam próbuje zredukować na dwa i żeby to zrobic to nie mal musze doprowadzić do bardzo powolnego kręcenia sie kół bo przy prędkości 20km/h nie ma szans, a jedynka to już wogóle trzeba się zatrzymać i wbić z dłuższym mocnym przytrzymaniem. Mija 10 minut i problem całkowicie znika czyli wszystkie biegi wchodzą prawidłowo.
Dodam tylko, że jak odpale auto i chce wrzucić jedynke i zaraz potem następne biegi, to pedał wpada w podłoge z bardzo małym oporem. Po przejechaniu autem kilku minut, pedał wraca do swojej prawidłowej (większej) twardości i staje się bardziej oporny na wciskanie(twardszy).
Po za tym poprzedni właściciel wspomniał, że kilka razy (3-4) zdarzyło mu się że po wciśnieciu sprzegła, pomimo jego puszczenia pedał pozostal w podłodze, musiał go cofnąć ręką i wszystko wróciło do normy. Nie pamięta czy na zimnym czy na ciepłym. Mi sie tak jeszcze nie zdarzylo a sporo jeżdże autem.
Mechnik mu powiedział że to samonapinacz, ale ja takim instytucją nie ufam, więc prosze o porade i wskazówki.
Każda sugestia sie przyda, więc prosze o pomoc bo szkoda mi auta i skrzyni.
Pozdrawiam


. . . zero kierunkowy , jestem Kajtek . . .
Pozdrawiam Wszystkich Dobrych Ludzi !
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images23.fotosik.pl/197/a6cf292d9b030d23.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw gru 04, 2008 22:47

mi pedal w podloge wpadal tylko wtedy jak miu wysprzeglik lapal powietrze
co do problemu z wrzucaniem biegow to moze olej masz zly, albo sprzeglo zdechlo


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » czw gru 04, 2008 22:53

moze cos ze wspomaganiem sprzegła, pompa???



Awatar użytkownika
DropyDrop
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:48
Lokalizacja: Łomianki Czytaj wstecz aw-W
Kontakt:

Post autor: DropyDrop » czw gru 04, 2008 22:58

być może wysprzęglik Adam, tylko jak to sprawdzić ?

oleju nie zmieniałem

sprzęgło nie było wymieniane, ale na ciepłym silniku problem znika, więc sprzęgło nie trzyma na zimnym tylko ?


. . . zero kierunkowy , jestem Kajtek . . .
Pozdrawiam Wszystkich Dobrych Ludzi !
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images23.fotosik.pl/197/a6cf292d9b030d23.jpg[/img][/url]

Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » czw gru 04, 2008 23:07

Wspomaganie sprzęgła,co to jest?Pierwsze słyszę :shock:



Awatar użytkownika
DropyDrop
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:48
Lokalizacja: Łomianki Czytaj wstecz aw-W
Kontakt:

Post autor: DropyDrop » czw gru 04, 2008 23:15

piter_s pisze:moze cos ze wspomaganiem sprzegła, pompa???
no ale właśnie nie wiem czy pompa czy wysprzęglik, i jedno i drugie troche kosztuje a wymieniac jedno za drugim ? a jak to nie to ?


. . . zero kierunkowy , jestem Kajtek . . .
Pozdrawiam Wszystkich Dobrych Ludzi !
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images23.fotosik.pl/197/a6cf292d9b030d23.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw gru 04, 2008 23:20

DropyDrop, a jaki masz wysprzeglik tam u siebie?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
DropyDrop
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:48
Lokalizacja: Łomianki Czytaj wstecz aw-W
Kontakt:

Post autor: DropyDrop » czw gru 04, 2008 23:38



. . . zero kierunkowy , jestem Kajtek . . .
Pozdrawiam Wszystkich Dobrych Ludzi !
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images23.fotosik.pl/197/a6cf292d9b030d23.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » ndz gru 07, 2008 03:35

układ wysprzęglania to zbiorniczek z płynem hamulcowym - połaczony jest z pompka wysprzęglika i dalej z samym wysprzęglikiem - wymień płyn hamulcowy - to przede wszystkim - poza tym qp reperaturki do pompki sprzęgła i wysprzęglika (są 2 rodzaje/wielkosci) - wysprzęglik jest w skrzyni biegów -z nim nie bedzie wiekszych problemów - wykręcasz 2 śruby wyciagasz wysprzęglik - rozbierasz - wymieniasz uszczelki (reperaturka) - z pompka jest większy problem - jest ograniczony dostęp do niej - wyciagasz ją od strony pedałów - i tu podobna sytuacja - reperaturka - będzie problem z wyciagnięciem zabezpieczenia (pierścienia spręzystego) ale na stole warsztatowym powinieneś sobie poradzić - po wymianie uszczelek - zalewasz nowy płyn - odpowietrzasz układ wysprzęglający - jedna osoba pompuje pedałem hamulca (będzie wpadał w podłogę - trzeba go wyciągać ręcznie) druga osoba odpowietrza wysprzęglik - jest na nim krociec taki sam jak na hamulcach w kołach

czasam (starsze modele) pompka wysprzęglika ma też odpowietrznik - jeśli będzie miała - odpowietrzasz tak samo jak wysprzęglik - jeśli nie - odpowietrzasz sam wysprzęglik



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz gru 07, 2008 10:26

własciwie wszysto zostało juz napisane

ale ja bym zaczął od odpowietrzenia układu, potem regeneracja wysprzęglika..jednak opisane objawy wskazują chyba na pompe przy pedale



Awatar użytkownika
DropyDrop
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:48
Lokalizacja: Łomianki Czytaj wstecz aw-W
Kontakt:

Post autor: DropyDrop » ndz gru 07, 2008 23:22

Panowei będe działał napisze o wnioskach i napewno podsumuje pomoc,

wielkie dzięki


. . . zero kierunkowy , jestem Kajtek . . .
Pozdrawiam Wszystkich Dobrych Ludzi !
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images23.fotosik.pl/197/a6cf292d9b030d23.jpg[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości