AFN - 170km/h przy obr 4000 czy normalne?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

czerwony_spioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr gru 27, 2006 15:31
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

AFN - 170km/h przy obr 4000 czy normalne?

Post autor: czerwony_spioch » wt mar 17, 2009 01:04

Jako ze dopiero co sie poznaje z moja perełką to mam pytanie.

czy to normalne azeby przy 160-170km/h byly obroty 4000.

bo słyszałem ze przy 190 powinny byc nieznacznie wyzsze, jako ze po pracy mam ładna 15km trójpasmówke napomne ze 5km po radarze zjezdzam z niej to ostatnio postanowiłem pocisnac troche w skrajny prawy pedał przez te 4-5km. silnik miał 85stopni wiec juz był w miare nagrzany a auto przy 160 przestało przyspieszac a obroty wzrastały.


co to moze byc? moj brak doswiadczenia z tdi?
Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 01:04 przez czerwony_spioch, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt mar 17, 2009 01:11

czy to normalne azeby przy 160-170km/h byly obroty 4000
oblicz sobie
V = ( 0.188 * D * n ) / ( Ib * Ig )


D = ( 25.4*F + 0.02*S*P ) / 1000

V - predkośc rzeczywista [km/h]
D - średnica koła [m]
n - obroty silnika [obr/min]
Ib - przełożenie danego biegu
Ig - przełożenie przekładni głównej
F - średnica felgi [cale]
S - szerokość opony [mm]
P - profil opony

----------------------------------------------------------------------

Przykładowe wyliczenie :

opona 195/50R15

D = ( 25.4*15 + 0.02*195*50 ) / 1000 = 0.576 m

obroty silnika = 4000 obr/min
przełozenie 5-biegu = 0.744
przełozenie przekładni głównej = 3.15

V = ( 0.188*0.576*4000 ) / (0.744*3.15) = 185 km/h


CYP
przełożenie główne 3,158
I -3,778
II - 2,063
III - 1,348
IV - 0,967
V - 0,744

czerwony_spioch pisze:auto przy 160 przestało przyspieszac a obroty wzrastały
sprzęgło slizga sie



czerwony_spioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr gru 27, 2006 15:31
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: czerwony_spioch » wt mar 17, 2009 01:23

mam dokładnie opony tego rozmiaru, az tak duze powstaje przekłamanie na liczniku?

zwykle to podobno 2% róznicy.
Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 01:29 przez czerwony_spioch, łącznie zmieniany 1 raz.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt mar 17, 2009 01:31

czerwony_spioch pisze:az tak duze powstaje przekłamanie na liczniku?
nie kolego poprostu ślizga Ci sprzęgło skoro obroty rosły a auto nie przyspieszało

sprawdź to jeszcze np tak:
jedź pod góre na 3 lub 4 biegu wciśnij gaz do dechy jak obroty tosną a auto sie nie rozpędza to sprzęgiełko niestety ślizga :/ a jesli sie kończy to 3a szykować z 500 na wymiane



czerwony_spioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr gru 27, 2006 15:31
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: czerwony_spioch » wt mar 17, 2009 14:40

hmmm raczej se sprzegłem ok dzis 130km/h obr 3500-3700 na 4.

nie bedzie to kwestia czyszczenia turbo lub regulacji wtrysków?

To tak jakby w pewnym momencie silnik postanowi zaprotestowac w przyspieszani. MAM obawy by depnac do 4500 obrotów.



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » wt mar 17, 2009 14:57

raczej sprzęgło skoro obroty rosły a prędkość nie,
spróbuj pojechać na 5 biegu z prędkością mniej więcej 90km/h i wciśnij do oporu, jak poczujesz że nie przyspiesza a obroty wzrosną na najprawdopodobniej sprzęgło się ślizga

ps. największe obciążenie dla sprzęgła będzie na 5 biegu w zakresie gdzie masz największy moment czyli okolice 2000-3000obr
Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 16:29 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 1 raz.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt mar 17, 2009 16:13

czerwony_spioch pisze:hmmm raczej se sprzegłem ok dzis 130km/h obr 3500-3700 na 4.
raczej nie !!
i wyższy bieg tym większe obciążenia i cięzej sie auto rozpędzać bo szybciej jedziesz.

sprzęgło na 99% skoro
grzegorzp pisze:obroty rosły a prędkość nie,



Awatar użytkownika
KanedA
Grupa Śląsk
Grupa Śląsk
Posty: 687
Rejestracja: śr lip 09, 2008 12:13
Lokalizacja: RadzionkóVW
Kontakt:

Post autor: KanedA » wt mar 17, 2009 16:23

sprzęgło, sprzęgło, w moim się kończy właśnie i objaw jest identyczny...

Pozdro,


Obrazek
Audi A4 B9 CMYC - Daily drive
MK3 Variant ARL++ Daily Drive 23XKM4XXNm - był...
MK3 VR6 ABV Syncro US - był... ale już nie ma...

Stowarzyszenie Volkswagen Klub Polska #411

PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » wt mar 17, 2009 16:32

przy takich predkosciach ze juz nie cignie dalej to jedyna mozliwoscia jest sprzeglo :)


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

czerwony_spioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr gru 27, 2006 15:31
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: czerwony_spioch » śr mar 18, 2009 14:43

no faktycznie sprzegło sprawdziłem z fachowcem stwierdzil ze 2msc i padnie całkowicie.

ale zauwazyłem ze troszke cieknie z wtrysków tj. drugi od prawej przy wężu doprawadzajacym z lewej strony skrapla sie ropa. pozniej zrobie fotke. pod cisnieniem pewnie to osłabia równiez moc.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr mar 18, 2009 15:07

czerwony_spioch pisze:no faktycznie sprzegło sprawdziłem z fachowcem stwierdzil ze 2msc i padnie całkowicie.
dobry jest jak potrafi z taką dokładnością określi za ile sie skończy :P
czerwony_spioch pisze:ale zauwazyłem ze troszke cieknie z wtrysków tj
moze wężyk przelewowy puszcza...



pq28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw lut 12, 2009 00:41
Lokalizacja: W-wa

Post autor: pq28 » śr mar 18, 2009 15:14

Nie dociąga na 5 biegu?
A jak jest na innych - czy też masz ten problem?
Czy masz jakieś inne objawy z mocą?

Ja, jak miałem walniętą przepływkę to nie dociągał za wysoko (obroty kończyły się przy ok 4300 - Teraz, po wymianie przepływki, idzie bez oporów.

Trudno znaleść dobrego mechanika. Jeśli powiedziałeś mu, że to może być sprzęgło i żeby je obejrzał, to na mur beton powie Ci, że jest do wymiany. Jeśli nawet nie teraz to za chwile i tak by padło. Takie odpowiedzi juz słyszałem wieloktronie. A usterka nie znikała. Wywalasz kasę, a wada nie znika, więc wymieniasz inny element z nadzieją, że pomoże, i tak do skutku, albo straty cierpliwości, albo funduszy.

Sprawdź Vag-iem - zrób testy to będziesz wiedział przynajmniej, czy z turgo jest wszystko OK.



czerwony_spioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr gru 27, 2006 15:31
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: czerwony_spioch » śr mar 18, 2009 15:40

czerwony_spioch pisze:ale zauwazyłem ze troszke cieknie z wtrysków tj
moze wężyk przelewowy puszcza...[/quote]


mozna samemu ten węzyk wymienic?



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » śr mar 18, 2009 15:43

czerwony_spioch pisze:
mozna samemu ten węzyk wymienic?
oczywiscie ze mozna ;) potrzebne jest jakies 5 minut wolnego czasu :)
Ostatnio zmieniony śr mar 18, 2009 15:43 przez gOOzOl, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości