pytanie o Napinacz paska wieloklinowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sleepe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw cze 21, 2007 22:55
Lokalizacja: Koszalin

pytanie o Napinacz paska wieloklinowego

Post autor: sleepe » pt maja 29, 2009 10:42

Witam mam pytanie
Czy amortyzator napinacz paska wieloklinowego jesli jest uszkodzony co sie moze stac?mozna z takim czyms dojechac do mechanika? pytam sie na wszelki wypadek dochodza z niego stuki i wyciek plyn z niego
Obrazek



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pt maja 29, 2009 10:50

Pasek może spaść i dostać się pod pasek rozrządu miałem tak przy Pasacie a ostatnio Reno Scenic,i oczywiście pogięło zawory.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » pt maja 29, 2009 23:29

wyciek płynu?? jakiego płynu? :chytry:
generalnie możesz wtedy nie dojechać do mechanika.. jak taki paseczek sobie spadnie to tak jak pisze roman58 może przypadkowo dostać się do układu rozrządu.. co normalnie nie powinno mieć miejsca bo chroni przed tym odpowiednia osłona..
ale wtedy np. nie jest napędzana pompa wspomagania.. no i alternator.. przez co akumulator bez ładowania dość szybko odmówi posłuszeństwa i auto.. stanie
Ostatnio zmieniony pt maja 29, 2009 23:31 przez EnJoy, łącznie zmieniany 1 raz.



roro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 14:08
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki, Dobre

Post autor: roro » sob maja 30, 2009 00:10

Kolego już Ci opowiadam historie z tego tygodnia związana właśnie z tym napinaczem.

Pojechałem sobie w trasę i mi sie urwał ten amortyzatorek. Wczesniej tez zauważyłem wyciek z niego. Nadmieniam ze juz raz mi się urwał. Jesli Ci sie urwie to go odkrec (sam amortyzator) taką śrubą mocowany. W nocy odkrecalismy go rowną godzine w MK4 (z kolegą M_A_N_I_E_K który podjechał do mnie kilka ładnych kilometrów) :) Ja bez tego amortyzatorka wróciłem 300 km do domu. Nic sie nie stało. Nadmieniam że ten napinacz urwał mi sie drugi raz. Powodem ponoc jest kolo alternatora. Za pierwszym urwaniem mechanik mi tego koła nie zmienil i urwał sie drugi raz po 4 miesiacach.

Zmien koło alternatora i ten napinacz jak sie urwie. Albo lepiej zmien za wczasu bo ten amortyzatorem moze troche szkod narobić. Dlatego go odkrecilem po wyrwaniu bo by uszkodzil pasek i jeszcze przecial przewody od wspomagania bo prawdopodobnie by o nie zawadzal.

pozdrawiam



k-meal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt gru 21, 2007 17:09
Lokalizacja: majdan królewski

Post autor: k-meal » sob maja 30, 2009 18:16

EnJoy pisze:wyciek płynu?? jakiego płynu? :chytry:
pewnie chodzilo o olej. ;)


VCDS i PerformanceBox - zapraszam. :]

sleepe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw cze 21, 2007 22:55
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: sleepe » ndz maja 31, 2009 20:08

no napewno jest tam jakis olej
pytanko lepiej kupic caly nowy napinacz czy tylko sam ten amortyzator nowy?



Awatar użytkownika
M_A_N_I_E_K
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw lis 27, 2008 19:39
Lokalizacja: Dobre
Kontakt:

Post autor: M_A_N_I_E_K » ndz maja 31, 2009 20:52

sleepe pisze:pytanko lepiej kupić cały nowy napinacz czy tylko sam ten amortyzator nowy?
chya nie mozna kupic samego siłownika

P. S. to urządzenie z tego co zaobserwowałem niczego nie napina, tylko tłumi drgania



k-meal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt gru 21, 2007 17:09
Lokalizacja: majdan królewski

Post autor: k-meal » pn cze 01, 2009 10:52

nie spotkalem sie z samym silownikiem.


VCDS i PerformanceBox - zapraszam. :]

sleepe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw cze 21, 2007 22:55
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: sleepe » pn cze 01, 2009 11:31

powiem tak tez nie moglem znaleźć ale znalazłem na allegro
kupić nowy cały napinacz czy tylko ten amortyzator jak myślicie? daja na niego 12miesiecy gw koszt z przesylka ok.100zl



k-meal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt gru 21, 2007 17:09
Lokalizacja: majdan królewski

Post autor: k-meal » pn cze 01, 2009 13:45

ja kupilem calosc na allegro za 150zl (ruville). zalezy od Ciebie czy chcesz przyoszczedzic czy nie.
nie wiem w jaki sposob zuzywa sie ten element, ale jesli nie wiesz kiedy byl wymieniony caly element to dla spokoju sumienia dolozylbym te 50zl i kupil calosc.
moze nie ma sensu przeplacac, sam nie wiem.


VCDS i PerformanceBox - zapraszam. :]

dhaiver
....
Posty: 281
Rejestracja: wt paź 07, 2008 22:03

Post autor: dhaiver » czw gru 03, 2009 20:46

a do takiego napinacza idzie dokupić samą rolkę?bo straszne luzy ma



lukasffm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw lis 12, 2009 21:58
Lokalizacja: MAŁPOLSKA
Kontakt:

Post autor: lukasffm » czw gru 03, 2009 23:12

kolego ostatnio zmienialem ten napinacz bo w starym lozysko mi szumialo napinacz kupiłem za 140zeta a wymiana zajeła mi ok 1 godziny do odkrecenia sa 3 sruby chyba klucz 13 jest troszke kombinowania zeby go wyciągnąć i wlorzyc nowy po przykreceniu nowego wyciagasz zabezpieczenie, na twoim miejscu kupil bym nowy kompletny a i sprawdz sprzegiełko na alternatorze



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » czw gru 03, 2009 23:43

Maniuta, nie kombinuj, caly napinacz kup i będzie spokój.. i tak jak kolega wyżej nadmienił, sprawdź sprzęgiełko na alternatorze, bo to ono czesto jest winne zużyciu napinacza (blokuje się).. i najlepiej zmienić od razu oba te elementy bo przy walniętym sprzęgiełku nawet nowy napinacz szybko Ci padnie



lukasffm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw lis 12, 2009 21:58
Lokalizacja: MAŁPOLSKA
Kontakt:

Post autor: lukasffm » pt gru 04, 2009 22:35

koledzy tylko do odkrecenia sprzegiełka potrzebny jest a raczej dwa klucze jeden imbus a drugi taka gwazdka niewiem czy to jest torx jak zle nazwalem to sory ale ten torx musi byc w srodku pusty zebys mogl imbus wlorzyc w niego i skontrowac najlepiej poszukaj gdzies na forum zanim wezmiesz sie do wymiany



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 61 gości