Głośna praca silnika, lekki spadek mocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tolkien1980
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn cze 23, 2008 11:10
Lokalizacja: Sławno
Kontakt:

Głośna praca silnika, lekki spadek mocy

Post autor: tolkien1980 » pt lip 03, 2009 18:15

Problem dotyczy pracy silnika w moim Golfie 3, silnik 1.9TD AAZ.

W trakcie jazdy (85km/h na 5 biegu, 2100 rpm) silnik zaczął pracować głośniej. Zdecydowanie bardziej klepie, silnik mocniej drży. Stało się to nagle i tak jak pisałem normalnie w czasie jazdy.
Pierwsze co podejrzewałem to rozrząd. Myślałem, że mógł przeskoczyć o ząbek, ale na każdym kole zgadzają się znaczniki dla położenia tłoka w GMP. Pasek rozrządu również "kondycyjnie" wygląda dobrze.
Żeby wyeliminować wtryski popuszczałem śrubę mocującą przewód od pompy dla każdego wtrysku z osobna, silnik za każdym razem reagował podobnie, więc wykluczam uszkodzenie któregokolwiek.

Przejechałem na tym silniku po wystapieniu usterki jakieś 30km - zauważyłem lekki spadek mocy, nie ciągnął tak jak wcześniej. Poza tym zapala "wolniej". To znaczy przed usterką silnik od razu do obrotów biegu jałowego, teraz tak jakby się rozpędzał, jakby miał ciężej.

Postudiowałem forum i wiem, że przyczyna może leżeć również w złym kącie wtrysku. Pytanie, czy może się to tak nagle przestawić. Znaki na pompie zgrywają się z polożniem GMP i znakiem na wale rozrzadu więc nie ma raczej mowy o przeskoczeniu na pasku rozrządu. Koło zębate pompy także bardzo ciasno siedzi i raczej nie ścięło klina chociaż co do tego 100% pewności nie mam. Czy kąt wtrysku (jesli to on) może się tak nagle zmienić o jakąś dużą wartość? Jutro prawdopodobnie podjadę do mechanika na komputer, ale postaram się coś samemu skombinować.

Jak myslicie? Czy to kąt wtrysku, czy jest jeszcze jakaś inna przyczyna takich objawów? Np. panewki na wale lub korbowodach?
Ostatnio zmieniony pt lip 03, 2009 18:16 przez tolkien1980, łącznie zmieniany 1 raz.


**********

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt lip 03, 2009 19:58

komp tutaj ci nic nie da to nie jest tdi.
dokładnie sprawdzić ustawienie rozrządu, może na kole wału przestawiło na klinie, kąt sprawdzisz czujnikiem zegarowym, do tego sprawdzić przyspieszacz zapłonu.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt lip 03, 2009 22:29

tolkien1980 pisze:zauważyłem lekki spadek mocy, nie ciągnął tak jak wcześniej. Poza tym zapala "wolniej". To znaczy przed usterką silnik od razu do obrotów biegu jałowego, teraz tak jakby się rozpędzał, jakby miał ciężej.
Wykręć zaworek ciśnienia wewnętrznego pompy i sprawdź czy się nie zawiesił.

Jeszcze jedno,powietrze przypadkiem nie zasuwa z paliwem do pompy?
Ostatnio zmieniony pt lip 03, 2009 22:31 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości