Demontaz turbosprezarki 1.6td SB

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
motowalus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:59
Lokalizacja: Wolsztyn

Demontaz turbosprezarki 1.6td SB

Post autor: motowalus » ndz lip 12, 2009 00:43

czy do demontazu turbo powiedzmy garretta T2 trzeba odkrecac kolektor dolotowy i kolektor wydechowy? czy da rade to zrobic bez demontazu tych czesci? glownie chodzi mi o te 4 12-stokatne sruby trzymajace turbo do kolektora wydechowego i czy da sie je odkrecic bez wyjmowania calego kolektora z tubro.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 12, 2009 09:17

motowalus pisze:chodzi mi o te 4 12-stokatne sruby trzymajace turbo do kolektora wydechowego i czy da sie je odkrecic bez wyjmowania calego kolektora z tubro.
Tak,da się.Nie ma potrzeby wykręcać kolektora.
Ja do odkręcenia używam "wykorbionego" klucza 12mm.
Jak turbo dawno nie odkręcane,to lepiej zapuścić te śruby WDziakiem dzień wcześniej,bo lubią nieźle siedzieć...
Ostatnio zmieniony ndz lip 12, 2009 09:24 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
motowalus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:59
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: motowalus » ndz lip 12, 2009 09:53

tak, chodzi o te sruby schowane pod turbo ktore przykrecane sa od doly turbo i lacza turbo z kolektorem wydechowym. z tego co patrzylem to jest strasznie trudny dostep. sruby laczace turbo z rura wydechowa to pestka bo tammiejsca jest wiecej niz trzeba. ale wlasnie zastanawiaja mnie te pod turbo...

wykorbiony klucz? czyli ma byc wygiety w ksztalt litery Z ?


Seat Toledo 1.9TDI 110KM

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211027

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 12, 2009 09:58

motowalus pisze:wykorbiony klucz? czyli ma byc wygiety w ksztalt litery Z ?
Dokładnie.
Najgorzej jest z tymi dwiema u góry,które są bliżej siebie,a te dwie niżej,to chyba nawet nasadowym z przedłużką da się odkręcić.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
motowalus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:59
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: motowalus » ndz lip 12, 2009 10:03

a te sruby to nie sa normalne 6-ciokatne, tylko 12-katne tak? bo jezeli tak to przed praca musialbym kupic sobie nasadke i klucz plaski odpowiedni do 12-katnych.


Seat Toledo 1.9TDI 110KM

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211027

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 12, 2009 10:06

motowalus pisze:a te sruby to nie sa normalne 6-ciokatne, tylko 12-katne tak? bo jezeli tak to przed praca musialbym kupic sobie nasadke i klucz plaski odpowiedni do 12-katnych.
Tak,to są śruby z łbami 12stokątnymi.
Kluczem płaskim nic nie zrobisz...
Popsikaj WDziakiem,bo będzie problem.Ja kiedyś urwałem wszystkie 4.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
motowalus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:59
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: motowalus » ndz lip 12, 2009 10:11

zeby stworzyc klucz "wykorbiony" musze kupic plaski i go powyginac odpowiednio :bigok:


Seat Toledo 1.9TDI 110KM

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211027

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 12, 2009 10:14

motowalus pisze:zeby stworzyc klucz "wykorbiony" musze kupic plaski i go powyginac odpowiednio :bigok:
Przecież takie są w sklepach :grin:
Obrazek
To jest klucz wykorbiony lub łamany,w zależności jak kto woli :grin:
Ostatnio zmieniony ndz lip 12, 2009 10:43 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
motowalus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:59
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: motowalus » ndz lip 12, 2009 10:38

tak? :grin: to w sumie nie widzialem ale dobrze wiedziec, trza bedzie taki kupic. a jaki to jest rozmiar tego klucza? pamietasz moze?


Seat Toledo 1.9TDI 110KM

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211027

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 12, 2009 10:45

motowalus pisze:a jaki to jest rozmiar tego klucza? pamietasz moze?
12mm


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości