[MK4 ASV] Jaki olej zalać??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: jaki olej do golfa 4 1.9 gt td z roku 98

Post autor: tomch » ndz wrz 06, 2009 19:51

jar2424 pisze:zakupilem golfa IV 1.9 gt td z roku 12.98 i nie wiem jaki olej wczesniej byl wlewny czy moze mogl mi ktos doradzic jaki olej mam wlac .moze jest jakas stronka na ktorej bym mogl sie dowiedziec co producent zaleca? dziekuje

Temat rzeka, często wałkowany, użyj szukajki

Tyle dodam, że wybór zależy od przebiegu i historii auta. Niemniej półsyntetyk na pewno będzie odpowiedni + norma VW. POZDRO



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » ndz wrz 06, 2009 23:11

Na początek odnośnie pytania kolegi dot silnika ASV-- silnik na pompo wtryskach więc np coś o takich normach możesz zalać VW 500 00/505 00/505 01;


Zgadzam się z przedmówcami na temat olejów,ale nie we wszystkim :green_fuck:
Jestem mechanikiem i trochę mi wiedzy ze szkół jeszcze zostało,choć w zawodzie nie siedzę niestety,ale na bieżąco robię coś przy autach znajomych.
Na temat olei to tak jak już ktoś napisał== TEMAT RZEKA.. każdy leje co chce ,bo jak wiadomo wybór jest ogromny,baniek kolorowych na półkach widać dziesiątki.
Należy pamiętać o podstawowych parametrach jak np Lepkość i to czy spełnia normy dla naszych silniczków ( Diesel-Benzyna-Lpg )

Polecam poczytać lekturę http://www.gorecki-zory.pl/nowa/index.p ... 65&lang=pl

Poza tym nie w każdym aucie wymienia się olej co 10 tyś.U mnie w firmowym Kangoo z 2009 roku wymiana jest po 30 tys km.Producent zaleca tam Elf-a,i taki jest lany.

Na koniec dodam tylko,że rzeczywiście prawdą jest ,że jeśli autko śmigało na mineralu,to za żadne skarby nie lać pełnego syntetyka,bo w bardzo szybkim czasie okaże się ,że olej leci ze wszystkiego czego się da (sprawdzone poprzez badania w szkole) - fajnie to wszystko wyglądało na silniku z Passata B4 ,który stał w stojaku i robiliśmy na nim różne testy :helm: w drugą stronę jak najbardziej.. czyli zaczynamy od Syntetyków na mineralnym kończąc.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz wrz 06, 2009 23:18 przez Haki, łącznie zmieniany 2 razy.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

maciek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob mar 24, 2007 00:00
Lokalizacja: Warszawa + WPR
Kontakt:

Post autor: maciek » pn wrz 07, 2009 14:04

Haki pisze:Na początek odnośnie pytania kolegi dot silnika ASV-- silnik na pompo wtryskach
Od kiedy ASV jest na pompowtryskach?!
To silnik na pompie rotacyjnej.



Sam posiadam ASV i od ponad 40 tys. zalewam go Motulem 4100 Power 15W50.

Wcześniej był Castrol GTX Magnatec (bez większych zastrzeżeń) i Shell Helix Diesel Plus 10W-40 (fatalne doświadczenia :grrr: ).

Na Motulu pomiędzy zmianami nie musiałem jeszcze dolewać ani kropli, a praca silnika nie wzbudza żadnych zastrzeżeń (zero awarii, zachowana dynamika).
Styl jazdy umiarkowanie dynamiczny.

Więc jeśli miałbym polecać coś do ASV - to z czystym sumieniem Motul.

Pozdrawiam
Maciek
Ostatnio zmieniony pn wrz 07, 2009 14:05 przez maciek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Post autor: markim321 » ndz wrz 13, 2009 21:50

Potwierdzam to co napisał kolega powyżej. Zalałem ostatnio też Motula 4100 10W-40 i jestem mile zaskoczony. Silniczek pracuje ciszej i jakby równomierniej, zmniejszyły się drgania na wolnych obrotach. Polecam ten olej :D



Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szwari » pn wrz 14, 2009 07:33

Witam
Chciałbym się dowiedzieć jaki olej mogę zlać do mojego AJM (pompowtryski)
Od jakiegoś czasu zaczął mi kopcić jasnym błękitnym dymem i mam podejrzenia że uszczelniacze już przepuszczają lub pierścienie..Dodam że miesiąc temu turbinka była regenerowana i tylko w pewnej szczęści zredukowało mi kopcenie...dlatego tak myślę czy jakoś jeszcze mogę pomóc silnikowi zalewając dobrą inną oliwką która może jakoś mi uszczelni przecieki ..obecnie mam Mobila1 5W30

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
kris1978
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pt lip 10, 2009 22:31
Lokalizacja: rumia

Post autor: kris1978 » pn wrz 14, 2009 18:29

ja leje CASTROL_EDGE_5w/40 autko ma 169 tys jestem zadowolony,ale najlepiej jedz do jakiegos mechanika fachoca niech oceni stan silnika i podpowie jaki bedzie najlepszy
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » wt wrz 15, 2009 00:01

maciek pisze:Sam posiadam ASV i od ponad 40 tys. zalewam go Motulem 4100 Power 15W50.
A dlaczego 15W40? Do tego silnika to paranoja...


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

markiz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw lip 26, 2007 09:20
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Post autor: markiz » wt wrz 15, 2009 09:34

Korzystając z wątku zapytam o trochę inną kwestię:

obecnie leję Mobila 15W40 Diesel (silnik starej daty). Jednak ostatniej zimy - temperatura w nocy spadała do -25st. C. - zauważyłem dolewając rano olej z bańki że robi się z niego półpłynne masło. Silnik ma problemy z zakręceniem, a jak już odpali to długo pali się kontrolka smarowania. Jednym słowem olej ten zupełnie nie nadaje się na duże mrozy, gdy auto nie jest garażowane. Czy zatem przed zimą wypada zalać olej 10W40. Jest to olej już półsystetyczny i dużo rzadszy i chyba (tak mi się wydaje) odporniejszy na mrozy?

Pozdrawiam



kris
-
-
Posty: 826
Rejestracja: czw sie 14, 2008 21:35
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kris » wt wrz 15, 2009 12:17

Kris-THC pisze:
maciek pisze:Sam posiadam ASV i od ponad 40 tys. zalewam go Motulem 4100 Power 15W50.
A dlaczego 15W40? Do tego silnika to paranoja...
Oj nie paranoja to wielka głupota lać taki olej do ASV.
Ostatnio zmieniony wt wrz 15, 2009 12:20 przez kris, łącznie zmieniany 1 raz.


Patrz w lusterka! Nieoznakowane radiowozy są wszędzie

Głowaś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz maja 24, 2009 22:43
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Głowaś » śr wrz 16, 2009 18:22

Panowie.
Mój AFN ma teraz 251 tys. i jeździ obecnie na Motulu 6100 , 10w40.
Zastanawiam się czy zastosowac ten sam olej czy może Valvoline Racing VR1 10w60..


www.pieluszynska.pl

PARTNER OF WWW>DETAILERCENTER.PL

Rossi_PL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: wt maja 27, 2008 17:26
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt:

Post autor: Rossi_PL » czw wrz 17, 2009 17:58

Głowaś zerknij w ten watek jeszcze:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Post autor: xlsss » sob wrz 19, 2009 00:38

Do samochodów z takim przebiegiem proponuję 15W40. Jeżdżę na Castrol GTX i wszystko pracuje wyśmienicie. Olej sprawdza się w zimie i w lecie, przy czym jest w dobrej cenie. Pozdrawiam



miqs

Post autor: miqs » sob wrz 19, 2009 17:05

maciek, 70 tys zrobiłem na Castrol Magnatec 10w40 i też bez problemów :) Dolewam 0,5 litra na cały okres wymiany ( 12 tys)



Awatar użytkownika
Alchemik_2006
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn sie 31, 2009 00:59
Lokalizacja: GDA

Post autor: Alchemik_2006 » sob wrz 19, 2009 22:02

A ja leje Shell'a 10W40.Mam ponad 300tys.


VWManiak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 83 gości