Auto nie odpala. Diagnoza - pompa wtryskowa (?)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Viteq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: wt paź 09, 2007 18:57
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Auto nie odpala. Diagnoza - pompa wtryskowa (?)

Post autor: Viteq » śr lis 25, 2009 14:03

Problem wygląda następująco:

Golfik MK3 1,9 TDI. Jakiś miesiąc, moze trochę więcej po remoncie silnika. Od tego czasu śmigał bez problemu. Aż nagle w zeszłym tygodniu pojechałem do kumpla a wieczorem jak miałem wracać do domu samochód nie odpalił. Dokładniej: po pierwszym przekręceniu zaskoczył, warknął i zgasł. Po drugim to samo. Za trzecim razem już nie zaskoczył. Kumpel który trochę bardziej zna sie na mechanice ode mnie próbował go reanimować ale poległ. Jego wujek, który jest mechanikiem po sprawdzeniu stwierdził że najprawdopodobniej padła pompa wtryskowa.

Sęk w tym że trochę poszukałem na tym forum i z tego co się doczytałem to są jakieś objawy że pompa ma nawalić, że to się nie dzieje tak od razu. A tu nic, samochód jeździł, palił a nagle padł. Bez ostrzeżenia.

Moje pytanie czy to na pewno pompa czy objawy mogą pasować do czegoś innego?

A drugie pytanie to czy ktoś jest w stanie polecić dobry serwis regenerujący pompy wtryskowe we Wrocławiu. Przybliżone ceny tez mile widziane


Abre los ojos....

[img]http://images44.fotosik.pl/112/14cebc634ee6b3bf.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 885
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » śr lis 25, 2009 14:11

kolego a filtr paliwa kiedy zmieniales?

[ Dodano: 25 Lis 2009 13:13 ]
jeszcze moze byc imobilajzer przyczyna


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Viteq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: wt paź 09, 2007 18:57
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Viteq » śr lis 25, 2009 14:30

tedeI 66kw pisze:kolego a filtr paliwa kiedy zmieniales?
próbowali (znajomy z wójkiem) jakoś obejść bez filtra i to nic nie zmieniało przez co go wyeliminowali jako podejrzanego

a immo chyba nie posiadam, jakiś czas temu zmieniałem sterownik centralnego na taki ze scyzorykami i nie przekładałem żadnych pestek z kluczyków.


Abre los ojos....

[img]http://images44.fotosik.pl/112/14cebc634ee6b3bf.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » śr lis 25, 2009 14:34

Viteq, Czasem gdy zapali i gaśnie po chwili to pada kostka, bez vaga ciężko cokolwiek poradzić. Sprawdź czy na wtryski idzie paliwo.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 885
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » śr lis 25, 2009 14:36

Ceglarz pisze:Czasem gdy zapali i gaśnie po chwili to pada kostka
ta kostka to tez moze byc przyczyna. kosztuje cos okolo 20zl


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

silesian_boy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn lut 02, 2009 22:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: silesian_boy » śr lis 25, 2009 15:10

Na poczatku sprawdz sobie czy jak masz kluczyk w pozycji zaplon to czy na chwile wlacza sie spirala od swiec i czy masz napiecie na zaworku w pompie do ktorego dochodzi czarno-bialy kabelek. Jesli zapala sie i jest napiecie to zobacz z kims czy jak krecisz rozrusznikiem to w przewodzie paliwowym przed pompa leci paliwko, czy nie leci czy moze pol na pol z powietrzem (przezroczysty jest). I napisz co i jak potem mozna dalej kombinowac. Jak masz znajomego z vagiem to mozna sprawdzic bledy czy nie ma bledu immo lub nastawnika.
Ostatnio zmieniony śr lis 25, 2009 16:53 przez silesian_boy, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://images41.fotosik.pl/144/f7d3c04826739370.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Viteq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: wt paź 09, 2007 18:57
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Viteq » śr lis 25, 2009 23:59

Ceglarz pisze:Czasem gdy zapali i gaśnie po chwili to pada kostka
tedeI 66kw pisze:ta kostka to tez moze byc przyczyna.

o jaką kostkę chodzi?


Abre los ojos....

[img]http://images44.fotosik.pl/112/14cebc634ee6b3bf.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » czw lis 26, 2009 00:55

Viteq, Kostkę stacyjki.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Awatar użytkownika
Viteq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: wt paź 09, 2007 18:57
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Viteq » czw lis 26, 2009 01:45

silesian_boy pisze:Jak masz znajomego z vagiem to mozna sprawdzic bledy czy nie ma bledu immo lub nastawnika.
co do Vag'a to nie mam nokogo kto by to posiadał ale kiedyś zastanawiałem sie nad sprawieniem sobie czegoś takiego. Zwłaszcza że wiem że to czasem może oszczędzić mnóstwo kosztów. Chociażby w tym przypadku gdyby się okazało że wyrzut kasy na naprawę pompy byłby zbędny.

Sęk w tym że allegro tego mnóstwo i nie wiem co by było ok. Ktoś w temacie vagów się może orientuje bardziej? Chodzi mi o to czy zestaw tego typu:
http://www.allegro.pl/item822361463_nap ... ta_pl.html

wystarczyłby do amatorskiego zdiagnozowania auta i ewentualnie pokasowania jakichś błędów? Niby jest tu wszystko i wyjaśnione łopatologicznie. Na pierwszy rzut oka wygląda na dobry zestaw na początek samodzielnej zabawy vagiem.


Abre los ojos....

[img]http://images44.fotosik.pl/112/14cebc634ee6b3bf.jpg[/img]

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » czw lis 26, 2009 09:41

Sprawdź zasilanie na zaworze w pompie wtryskowej jak nie ma to przekaźnik 109.Albo podepnij na krótko prosto z akumulatora.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » czw lis 26, 2009 11:50

Viteq, to co opisujesz moze byc spowodowane immo ( jesli chcesz sprawdzic czy masz na pewno wlacz zaplon i pojdz na 5 minut wroc jak kontrolka swiec miga masz immo zblokowane) inne roziwazanie to brak zasilania na ecu pompe ewentualnie przestawia ci sie kolko na wale, co do braku osob z wagiem mozesz podbic do mnie :P


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Viteq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: wt paź 09, 2007 18:57
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Viteq » czw lis 26, 2009 12:07

evolution pisze:co do braku osob z wagiem mozesz podbic do mnie
z podbijaniem gdziekolwiek to teraz lipa bo auto stoi nieruchawe. Zresztą chciałbym mieć na własność jakiś prosty zestaw żeby sobie na własną rękę w razie potrzeby podiagnozować, pokasować błędy itd. stąd pytanie o tą aukcję.
evolution pisze:jesli chcesz sprawdzic czy masz na pewno wlacz zaplon i pojdz na 5 minut wroc jak kontrolka swiec miga masz immo zblokowane
dobrze rozumiem że w przypadku zablokowanego immo kontrolka świec ma zacząć migać po około 5 minutach? czy ma migać od momentu przekręcenia kluczyka i po 5 minutach ma dalej nie przestawać? Bo u mnie po przekręceniu kluczyka zachowuje sie normalnie (jak na tą temperaturę otoczenia). Zapala sie może na 2 sekundy po czym gaśnie.


Abre los ojos....

[img]http://images44.fotosik.pl/112/14cebc634ee6b3bf.jpg[/img]

Awatar użytkownika
fachowiec26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt mar 10, 2009 00:53
Lokalizacja: VWalce, Oberschlesien

Post autor: fachowiec26 » czw lis 26, 2009 12:43

Viteq pisze:próbowali (znajomy z wójkiem) jakoś obejść bez filtra i to nic nie zmieniało przez co go wyeliminowali jako podejrzanego
a do filtra dochodzi wogole paliwo??
ja tez tak mialem szukalem niewiadomo czego a okazalo sie ze juz w tym wkladzie co jest w baku (pod siedzeniem) zaworek byl zatkany przez co pompa nieumiala zaciagnac wogole paliwka wymienilem to i jest ok
sprobój do weza ktorym leci paliwo spowrotem dmuchnac powietrze i sprawdz czy tym 2 wezem ci poleci paliwo o ile dobrze pamietam to tak to robilem


139,3 KM 290 Nm by Dynosoft

Awatar użytkownika
Viteq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: wt paź 09, 2007 18:57
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Viteq » pt lis 27, 2009 00:58

evolution pisze:opisujesz moze byc spowodowane immo
spróbowałem z tym kluczykiem, świece gasną zaraz po przekręceniu, później już nie nie zapalają więc immo to to raczej nie jest
fachowiec26 pisze:pompa nieumiala zaciagnac wogole paliwka
wspomniany wczesniej wujek mojego kumpla podłączył w układ (niestety nie jestem w stanie nakreślić w którym miejscu) jakąś ręczną pompkę którą próbował zaciągać paliwo i w ten sposób podobno idzie.

tyle wiem na obecną chwilę, auto stoi u kumpla z którym się ciągle rozmijam w tym tygodniu bo gdy on wraca z pierwszej zmiany to ja idę na drugą.

[ Dodano: 02 Gru 2009 14:35 ]
Jak podłączyłem kompa do auta to w Vag-Com wyskoczyły mi 2 błędy:

01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
31-00 - Open or Short to Ground

00532 - Supply Voltage B+
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Readiness: N/A



przy czym ten drugi zniknął po skasowaniu błędów.


Abre los ojos....

[img]http://images44.fotosik.pl/112/14cebc634ee6b3bf.jpg[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości