problem turbo- c.d.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

77maximus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sie 19, 2008 21:44
Lokalizacja: Lodz
Kontakt:

problem turbo- c.d.

Post autor: 77maximus » sob lut 06, 2010 13:27

jak wspominalem we wczorajszym mym poście mam problem z notlauf, byłem dzis u mechanika podpiął pod VAG i wyskoczyła natychmiast taka informacja : cisnienie doładowania- przekroczona granica regulacji- BŁĄD SPORADYCZNY.
Podkreślam ze turbina działą i załacza sie do prędkości obrotwej silnika 3000 ,potem wlasnie następje odłączenie sie !
Jadąc na biegu 1,2,3 jest ok a kiedy zapinam 4 i zwiększam prędkosc ,obroty przekraczają 3000 to wtedy wyłacza sie turbina,spadek mocy
Ten mechanik zasugerował mi ,wręcz powiedzial ze turbina padła,ze trzeba wymienic w co nie chce mi sie wierzyc !
Co Wy sądzicie na ten temat ?
Z góry dzięki za Waszą poradę i czaspoświęcony.
Nie chce po prostu wymieniac u mechanika jakiegostego,potem znow cos ,potem jeszcze cos-wiecie jaką metodą potrafią dochodzic do usterki.



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » sob lut 06, 2010 13:30

77maximus pisze:wręcz powiedzial ze turbina padła
jakby padła to by nie działała to 3tyś obr. - zmień mechanika

w Łodzi jest specjalista z tej dziedziny - wybierz się do niego http://www.g-lab.pl/

nie zdziwiłbym się jakbyś miał kierownice do czyszczenia - sprawdzałeś w jakim stopniu chodzi gruszka do dmuchawy ?
Ostatnio zmieniony sob lut 06, 2010 13:36 przez Kulon, łącznie zmieniany 3 razy.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

oldi90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: czw lut 04, 2010 13:41
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: oldi90 » sob lut 06, 2010 13:40

Powiem tak mi to wyglada na standardowe zapchanie turbinki , czyszczenie łopatek itp powinno dac efekt:) głowa do góry :)


Akceptuje swoje pasje i raduje się nimi z całego serca. Kocham to co robie od dziecka i codziennie uczę się czegoś nowego "Mechanika"

michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » sob lut 06, 2010 13:40

77maximus pisze:Ten mechanik zasugerował mi ,wręcz powiedzial ze turbina padła,ze trzeba wymienic w co nie chce mi sie wierzyc !
co to za mechanik? :axe: napewno nie padła turbina, wystarczy ją wyczyścić i będzie OK


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

tomibull
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr sie 27, 2008 10:48
Lokalizacja: Płock

odp.

Post autor: tomibull » sob lut 06, 2010 14:00

Potwierdzam udaj się do "uysegoo" jest na forum z g-lab.
Sam miałem podobny problem on stwierdził problem ja sam naprawiłem.
Sprawdź mimo wszystko przepływkę one często padają w tdi objawy podobne jak notlauf.
Najprostszy sposób przekładka od kogoś lub czyszczenie swojej poczytaj na forum na 100%znajdziesz. Jak wykluczysz wszelkie inne przyczyny dopiero wówczas wykładaj kasę na turbo( N75, szczelność przewodów regulująch pracą turbo, skok gruszki-kierownice).



77maximus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sie 19, 2008 21:44
Lokalizacja: Lodz
Kontakt:

Post autor: 77maximus » sob lut 06, 2010 17:01

Aha zaznaczam ze ten n75 jest czysty ,bo wyjąłem go to ani grama oleju nie było , żadnych zanieczyszczen,więc zakładam że jest w porządku, tylko ciągle nie wiem co robić ,czy faktycznie skłonic sie ku temu ze do czyszczenia jest ta turbina, nie wiem.....
Był podpięty pod komputer i wyskoczyo to co wyskoczyło: cisnienie doładowania- przekroczona granica regulacji, błąd sporadyczny.
Co w takim razie mam zlecic mechanikowi,co ma zrobić po takiej informacji ?
Albo czy mechanik będzie wiedział za co sie zabrać ?!



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » sob lut 06, 2010 17:17

77maximus pisze:Aha zaznaczam ze ten n75 jest czysty ,bo wyjąłem go to ani grama oleju nie było
opisz co według Ciebie to N75 - bo wydaje mi się że mylisz podzespoły - N75 nie ma styczności z olejem - tylko powietrze tam krąży


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

77maximus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sie 19, 2008 21:44
Lokalizacja: Lodz
Kontakt:

Post autor: 77maximus » sob lut 06, 2010 17:37

Tak,wiem Kulon,ale i takie były tu informacje że niektórzy podawali ze może być olejem zabrudzone,więc jak powiedzmy chciałem zdementować ze nic takiego u mnie nie miało miejsca ! Wolałem to napisać bo jak powtarzam były i takie tu treści na róznych forach dotyczące tego problemu !!!!!
Nie jest to moj wymysł.
Więc jesli mozesz poradzić co w takim razie jest do naprawy/wymiany to proszę bo przeczytałem kilkanascie postów na ten temat i są rozne opcje; ze N75 do wymiany,że turbina do czyszczenia no masa była tego i ukażdego co innego tak naprawdę !
Więc co Ty sądzisz o moim przypadku,co robić ???
Z góry dzięki za odpowiedz.



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » sob lut 06, 2010 17:41

77maximus zrobić logi vagiem, wrzucić na forum w dziale diagnostyka i będzie wiedział wtedy gdzie masz problem - tak jak napisałem wcześniej w Łodzi masz specjalistę w tej dziedzinie
jak masz lapka i kabel to sam możesz zrobić logi - w dziale diagnostyka jest videoporada jak zrobić logi


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

77maximus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sie 19, 2008 21:44
Lokalizacja: Lodz
Kontakt:

Post autor: 77maximus » sob lut 06, 2010 17:45

ok, chyba jednak to pozostało. Muszę tam podjechać, dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » sob lut 06, 2010 17:48

77maximus pisze:chyba jednak to pozostało
chodzi o to że nikt Ci nie powie gdzie masz usterkę bez jakichś mocniejszych wytycznych - którymi np: są logi
po np: w Twoim przypadku to może być kilka rzeczy: przycinająca się gruszka, zapieczone kierownice, przepływka, zawór n75, zapchane przewody od N75 do gruszki


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob lut 06, 2010 18:18

Nie trzeba robić logów, wystarczy, że ręką sięgniesz z tyłu silnika i spróbujesz poruszać sztangą siłownika podciśnieniowego turbosprężarki, jestem przekonany, że nie będzie się ona poruszać w prawidłowym zakresie czyli około 18 - 20 mm a wtedy już można od razu zabrać się za wymontowanie turbosprężarki i najpierw odłączyć sztangę siłownika od dźwigni poruszającej zmienną geometrią by sprawdzić ruszając ręką w jakim zakresie i z jakimi oporami porusza się dźwignia przy części gorącej turbo oraz czy sztangę da się wysuwać i wciskać w stronę gruszki w ww. zakresie jej prawidłowego skoku - wtedy stwierdzisz czy jest zatarta zmienna geometria czy tylko sama sztanga w gruszce podciśnienia czy też i jedno i drugie. Aby zobrazować Ci za co masz ciągnąć i ruszać ręką przy turbosprężarce zamontowanej jeszcze na silniku wklejam link do opisu budowy turbiny VNT : http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3120

masz ręką poruszać dźwignią nr 8 sprawdzając czy przesuwa się w zakresie 18-20 mm

[ Dodano: 06 Lut 2010 17:21 ]
tu widać gdzie jest turbinka więc trzeba trochę rękę głębiej włożyć by chwycić za sztangę i poruszać tą dźwignią sterującą kątem nachylenia łopatek zmiennej geometrii :
http://obrazki.elektroda.net/85_1253188966.jpg


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 46 gości