straszny swist po wymianie turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Malek25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: ndz lis 15, 2009 11:12
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

straszny swist po wymianie turbiny

Post autor: Malek25 » ndz lut 21, 2010 15:15

Witam,
wczoraj szczesliwy zabralem sie do wymiany turbiny w moim ajm, dzis wszystko złozyłem do kupy i zapaliłem silnik. Autko pochodziło chwilke okolo 3 minuty i zjechałem z kanału szczesliwy jadac na przejazczke. Wyjezdzam na ulice delikatnie gazu i autko przyspiesza. Wciskam pedał mocniej i szlysze dosc glosna prace turbo, ale mysle ze skoro regenerowana wszystko sie musi dopasowac. Przejachałem ze 2 km wciskajac go troche zeby sprawdzic czy wszystko oki. Wrociłem z powrotem na kanał sprawdzic czy nie ma nigdzie wycieków. Wszedzie suchutko. Jade jeszcze raz i tu niespodzianka po 2 tys obrotów turbo zaczyna piszczec, nastepny bieg i to samo. Przejechałem kilka km i delej to samo, po 2 tys obr turbo wydaje z siebie straszliwy pisk jakby lopatki uderzaly o korpus. Wracam na kanał wchodze pod spod, prosze kolege zeby dodał gazu a ja dotykam pod spodem do korpusu turbo i slucham skad dochodzi halas. Mam wrazenie ze to wirnik od strony wydechu obciera o korpus. Czy ktos mial taki przypadek, nie wiem co mam zrobic, czy jezdzic jeszcze sprawdzajac co sie dzieje, czy raczej zdemontowac turbo nie ryzykujac ze uszkodzi slinik i wysłac je spowrotem. Dzwoniłem juz do nich i mowili zeby im ja odesłac, to ja sprawdza.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz lut 21, 2010 15:30

Malek25 pisze:Dzwoniłem juz do nich i mowili zeby im ja odesłac, to ja sprawdza
I tak zrób, bo jak coś skwasili to możesz uszkodzić turbo i koszty wzrosną. Delikatne świszczenie turbo to jeszcze nie powód do zmartwień, natomiast głośny gwizd lub wycie to nic normalnego.
Ostatnio zmieniony ndz lut 21, 2010 15:31 przez italiano_83, łącznie zmieniany 1 raz.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Malek25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: ndz lis 15, 2009 11:12
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: Malek25 » ndz lut 21, 2010 19:01

Witam znalazlem gdzies w necie ze przyczyna moze byc olej w intercoolerze wiec go wyczysciłem, faktycznie bylo tam z pol litra oleju, to pozostałosci po starej turbinie. Ale po ponownym tescie turbina swiszcze strasznie po wyzej 2 tys. Mam jeszcze jedno pytanko czy powinien byc widoczny olej od strony dolotu powietrza do turbiny, zalaczem fotki jak to u mnie wyglada w nowej turbinie.
Obrazek Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn lut 22, 2010 00:51

Zalałeś komorę olejową przed uruchomieniem , czy auto chodziło 30 min na luzie przed jazdą - nie daje się jej po obrotach odrazu trzeba trochę pośmigać aby się dotarła , czy zmieniłeś olej przed jej wymianą?
Ostatnio zmieniony pn lut 22, 2010 00:52 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Malek25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: ndz lis 15, 2009 11:12
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: Malek25 » czw mar 11, 2010 14:18

Zrobilem wszystkie wymagane czynnosci, wcisnolem 5 strzykawek po 20 ml do komory olejowej, autko chodzilo na wolnych obrotach ponad 20 min, i nastepnie przejazdzka bardzo wolno. Przysłali mi druga sztuke i z nia nie bylo zadnych problemow, smiga az milo, procedura zakladania byla dokladnie taka sama jak porzednia. Wiec chłopaki jak ja regenerowali musieli cos spaprac.
Ostatnio zmieniony czw mar 11, 2010 14:19 przez Malek25, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » czw mar 11, 2010 17:18

Malek25,

sprawdź czy masz dokręcone flansze od przewodu metalowego od EGR ewentualnie na EGR i na kolektorzev dolotowym ale stawiam na nieszczelność przewodu metalowego EGR.
piszenie sprawia wrażenie jakby turbo nie dostawało oleju i się zacierało.
i jest ciężko zlokalizować źródło chałasu.
proponuje wziąć i dokręcić flansze od EGR na kolektorze dolotowym i na kolektorze wydechowym.


jak to nie pomoże zainwestuj w nowe uszczelki pod wyżej wspomniane połączenia ale na 99% jestem pewien że to właśnie wina tego że część spalin ucieka bokiem przez nie dokręcony EGR zamiast w całości iść przez EGR



Malek25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: ndz lis 15, 2009 11:12
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: Malek25 » pt mar 12, 2010 07:18

W ramach wyjasnienia, po zmianie turbo na inne problem zniknal sam. Moze moje poprzednie wyjasnienie było malo jasne. Chłopaki z Mielca przyslali mi inne turbo i po zamontowaniu jest juz oki, pracuje ladnie tylko robota i koszty nie potrzbne z mojej strony, a co do gwarancji jaka udzielaja to jest jeszcze wiele do zyczenia. Klient musi wysłac turbo na wlasny koszt i oni odsylaja tez na koszt klienta bardzo nie ladnie, a w dodatku twierdzili ze zle zamontowalem turbinke i powinienem poszukac przyczyny halasu gdzies indziej-zenada



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości