Twardy hamulec, kiedyś głośne turbo, notlauf

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

deletek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr paź 29, 2008 10:16
Lokalizacja: Gliwice

Twardy hamulec, kiedyś głośne turbo, notlauf

Post autor: deletek » śr kwie 14, 2010 16:25

Wiem, że o każdym z tych tematów było już tysiąc postów, jednakże wydaję mi się, że moja sprawa jest nieco inna. Dodam, że jestem w temacie laikiem, aczkolwiek po tym jak mi zaśpiewano ponad 2000zł za naprawę hamulca mam wrażenie, że muszę poznać się na temacie, ale od początku:
Posiadam Golfa IV 99' 1.9 TDI na pompowtryskach (wersja Edition) 85kW.
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem głośnego turbo (syczenie od około 2000 w górę) i sporadycznego wchodzenia w tryb awaryjny - wiem, że może to być n75, turbina, więc umówiłem się z mechanikiem na koniec kwietnia na oględziny...
Wczoraj jednakże w środku jazdy po mieście nagle hamulec stał się twardy i hamowanie prawie niemożliwe - o mało co nie skończyłoby się to wypadkiem...
Lokalny mechanik stwierdził, że to nie działająca vacum pompa, która w moim TDI jest w komplecie z pompą paliwa (?) i że muszę kupić nowy komplet - cena 1400zł orginał, zamiennik drożej.
Dodam, że po awarii hamulca wydaję mi się, że turbo już nie syczy (subiektywne odczucie, bo bez hamulców nie rozpędzałem się za bardzo, moc wydaję mi się, że jest taka jaka była (jest na pewno większa niż w trybie awaryjnym).
Dodam, że hamulec nawet trzymany przez 5 minut nie opada w dół. W 05.2009 wymieniany płyn hamulcowy (przynajmniej taką mam nadzieję, bo mechanikom dzisiaj nie można ufać), wraz z dwoma linkami i kompletem z tyłu, z przodu tylko klocki, bo tarcze są jeszcze ok.
Jesteście w stanie mi pomóc zdiagnozować usterkę ? Nie chodzi nawet o to, żebym ją sam usunął, ale nie chcę być zrobiony w konia przez nieznającego się na rzeczy mechanika, który moim kosztem będzie się uczył ...
Ewentualnie ktoś z okolic Gliwic chętny do pomocy (oczywiście odpłatnej) mile widziany ...

DZIĘKUJĘ za wszystkie odpowiedzi!



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr kwie 14, 2010 16:36

podciśnienie w układzie jest ? mierzone wakuometrem ?



deletek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr paź 29, 2008 10:16
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: deletek » śr kwie 14, 2010 16:43

damcio151 pisze:podciśnienie w układzie jest ? mierzone wakuometrem ?
nie mam wakuometru. Zdjąłem wężyk z kroćca z vacum pompy i na palec nic nie czuję.
Ostatnio zmieniony śr kwie 14, 2010 16:43 przez deletek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr kwie 14, 2010 16:50

no to vacum powiedziało papa

[ Dodano: Sro Kwi 14, 2010 16:51 ]
kup używkę u siebie na szrocie, dogadaj się z gościem, ze jak nie będzie sprawna to zamienisz/oddasz ...



deletek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr paź 29, 2008 10:16
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: deletek » śr kwie 14, 2010 16:55

damcio151 pisze:no to vacum powiedziało papa
Tak, ale czy to co mi powiedział ten mój mechaniol to prawda?
Że trzeba wymienić vacum pompę razem z jakąś jeszcze jedną pompa (on powiedział paliwa, ale coś mu się chyba powaliło) i że taka pompa kosztuje 1400zł ? (Na allegro widzę po 100zł)
Mogę kupić po prostu takie cuś:
http://allegro.pl/item965224310_vacum_p ... i_alh.html
?

Dzięki za szybką odpowiedź :pub:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr kwie 14, 2010 17:00

poczekaj do soboty lub niedzieli to na giełdzie u siebie kupisz od handlarzy z Bielska a konkretnie z Jasienicy, zadzwoń sobie wcześniej na "Kurniki" do Jasienicy to od razu Ci na giełdę przywiozą i spiszesz sobie z nimi gwarancję rozruchową na określony okres czasu i bez problemu.

[ Dodano: 14 Kwi 2010 17:08 ]
poczekaj do soboty lub niedzieli to na giełdzie u siebie kupisz od handlarzy z Bielska a konkretnie z Jasienicy, zadzwoń sobie wcześniej na "Kurniki" do Jasienicy to od razu Ci na giełdę przywiozą i spiszesz sobie z nimi gwarancję rozruchową na określony okres czasu i bez problemu.

[ Dodano: 14 Kwi 2010 17:09 ]
poczekaj do soboty lub niedzieli to na giełdzie u siebie kupisz od handlarzy z Bielska a konkretnie z Jasienicy, zadzwoń sobie wcześniej na "Kurniki" do Jasienicy to od razu Ci na giełdę przywiozą i spiszesz sobie z nimi gwarancję rozruchową na określony okres czasu i bez problemu.


Obrazek

deletek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr paź 29, 2008 10:16
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: deletek » śr kwie 14, 2010 17:14

Sztomel pisze:poczekaj do soboty lub niedzieli to na giełdzie u siebie kupisz od handlarzy z Bielska a konkretnie z Jasienicy, zadzwoń sobie wcześniej na "Kurniki" do Jasienicy to od razu Ci na giełdę przywiozą i spiszesz sobie z nimi gwarancję rozruchową na określony okres czasu i bez problemu.
Spoko tylko dalej nie wiem co ja mam kupić: czy tylko vacum pompę czy cały ten komplet (vacum pompa + ta druga pompa), który z tego co przeczytałem od razu na pasek się zakłada.

EDIT ok wiem, że w AJM to jest pompa tandem, więc wystarczy że się powołam na symbol AJM i vacum pompe. Dzięki za pomoc, dam znać w przyszłym tyg po wymianie czy pomogło.
Ostatnio zmieniony śr kwie 14, 2010 18:12 przez deletek, łącznie zmieniany 1 raz.



Bora_TDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: wt paź 06, 2009 22:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bora_TDI » śr kwie 14, 2010 20:22

deletek pisze:
Sztomel pisze:poczekaj do soboty lub niedzieli to na giełdzie u siebie kupisz od handlarzy z Bielska a konkretnie z Jasienicy, zadzwoń sobie wcześniej na "Kurniki" do Jasienicy to od razu Ci na giełdę przywiozą i spiszesz sobie z nimi gwarancję rozruchową na określony okres czasu i bez problemu.
Spoko tylko dalej nie wiem co ja mam kupić: czy tylko vacum pompę czy cały ten komplet (vacum pompa + ta druga pompa), który z tego co przeczytałem od razu na pasek się zakłada.

EDIT ok wiem, że w AJM to jest pompa tandem, więc wystarczy że się powołam na symbol AJM i vacum pompe. Dzięki za pomoc, dam znać w przyszłym tyg po wymianie czy pomogło.
w silnikach na pompkach jest tylko pompa tandemowa(vacum + paliwo w jednym). Ale przed wymiana sprawdz pierw kruciec czy nie jest luzny. Przeczytaj sobie ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=204985

Pozdrawiam



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » śr kwie 14, 2010 20:56

możesz też zajechać do gości z Zabrza - Mikulczyce - od razu przy zjeździe z A4, mają dużo części w dobrej cenie.



deletek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr paź 29, 2008 10:16
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: deletek » pt kwie 16, 2010 17:44

Dziękuję wszystkim za pomoc. Oczywiście problemem była ww. pompa - nie był to problem luźnego krućca lecz po prostu pompa rozleciała się w miejscu, w którym mocowana jest na wałek - pękł ten element na pół zostawiając trochę śmieci.
Oczyściłem wszystko, włożyłem nową starą pompę (kupiłem przez allegro za 150zł) i hamulec jak ta lala.
Dalej zostaje mi problem notlaufa, ale nauczę się robić logi dynamiczne i wtedy powrócę na forum :)

Dzięki again ! :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości