MK3 TD duże spalanie, nie dymi.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jarnach
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw maja 06, 2010 01:00
Lokalizacja: Poznań

MK3 TD duże spalanie, nie dymi.

Post autor: jarnach » czw maja 06, 2010 01:23

Witam!

Mam taki problem, spalanie przy spokojnej jeździe po mieście ok. 10l / 100, pół roku temu spalał 6,5 - 7l.

Nie dymi, nie ma problemów z odpalaniem, moc ok, turbina działa, brak wycieków, oleju nic nie ubywa, pompa po regeneracji, rozrząd po wstawieniu pompy, niby ustawiony prawidłowo.

Nie mam pojęcia, co sprawdzać, od czego zacząć? Gdyby chociaż dymił, można by podejrzewać wtryski itd.

Jedyne co zauważyłem, po regeneracji pompy, to bardzo lekkie, jakby szarpanie od silnika przy obrotach 1,8 tyś. i później przy 2,4 tyś, na każdym biegu, to samo. Szarpanie to pojawia się również przy schodzeniu z obrotów, podczas wyhamowywaniu silnikiem.

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł, to proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw maja 06, 2010 01:24 przez jarnach, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw maja 06, 2010 10:38

jarnach pisze:brak wycieków,
:bajer: Jeżeli cała reszta tak jak piszesz to nie byłbym tego taki pewien .Litr czy dwa na 100km potrafi wyciec i nawet nie zauważysz .Auto na kanał odpalasz silnik i dokładnie wszystko przejrzeć


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » czw maja 06, 2010 13:12

W szczególności wężyki przelewowe przy wtryskach, to główne źródło wycieków.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

jarnach
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw maja 06, 2010 01:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jarnach » czw maja 06, 2010 20:56

Sprawdzę jeszcze raz dokładnie, czy pod spodem coś nie cieknie, natomiast wężyki przelewowe są obadane dokładnie.



arwam

Post autor: arwam » pt maja 07, 2010 08:55

myślę że do ustawienia jest kąt wtrysku.
a i jeszcze jedno jak szybko Ci się silnik nagrzewa i do jakiej temperatury?



jarnach
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw maja 06, 2010 01:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jarnach » wt maja 11, 2010 22:57

Nic nie cieknie, sprawdzone dokładnie z góry i z pod spodu.
Co do kąta wtrysku, to niby został ustawiony przy wkładaniu pompy, po regeneracji, a ewentualne ustawienie, wymaga wyciągnięcia pompy, czy nie?

Przy pogodzie, jak dzisiaj ok 15 stopni, silnik się zagrzewa do 90 stopni, po przejechaniu kilkunastu kilometrów, po mieście.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt maja 11, 2010 23:04

jarnach pisze:Przy pogodzie, jak dzisiaj ok 15 stopni, silnik się zagrzewa do 90 stopni, po przejechaniu kilkunastu kilometrów, po mieście.
Stanowczo za długo o ile masz prawidłowe wskazania .Przy takich temperaturach na zewnątrz powinien po ok.5-6 km mieć blisko 90 stopni


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

arwam

Post autor: arwam » śr maja 12, 2010 09:31

munior, już po 2-3km bo to TD jest
wiem jak jeździłem silnikami 1.6 to juz po 1-2km było ciepło w kabinie na mrozach
a w TD po jakichś 2-3km

na dzień dobry do zmiany termostat.



jarnach
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw maja 06, 2010 01:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jarnach » czw maja 13, 2010 20:46

Fakt, nie zwróciłem na to wcześniej uwagi. Termostat okazał się w porządku, był problem ze wskaźnikiem, w tej chwili po przejechaniu 5 - 7 km dobija do 90 stopni.
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 20:47 przez jarnach, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: xxxGlaDxxx » czw maja 13, 2010 23:23

jak jest zbyt wczesny kąt wtrysku może występować nadmierne kopcenie na czarno i zwiększone drastycznie spalanie ? tak z ciekawości pytam. A co do tematu, to w moim SB jest dokładnie tak jak pisze arwam, 90 stopni jest po 2-3 km.



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pt maja 14, 2010 01:53

Jak jest za późny kąt wtrysku to będzie dymienie na czarno...



Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » pt maja 14, 2010 12:23

xxxGlaDxxx pisze:90 stopni jest po 2-3 km
cos szybko u mnie zajmuje to ok 6-7km przy jezdzie ok 2tys obr...termostat sprawdzony jest oki


mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pt maja 14, 2010 13:45

Balugass pisze:90 stopni jest po 2-3 km
cos szybko u mnie zajmuje to ok 6-7km przy jezdzie ok 2tys obr...termostat sprawdzony jest oki
Bo wszyscy piszą o 1,6 td a ty i ja mamy 1,9 td i tu nikt mi nie powie że po 3 km będzie 90 stopni bo nie ma takiej opcji przy normalnej jeżdzie i czywiście mówimy o nie podkręcanych motorkach :grin: 6-7km tak jak piszesz to się zgodzę bo i u mnie tak jest a termostat trzyma jak powinien


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: xxxGlaDxxx » pt maja 14, 2010 13:54

mówie tak jak jest po co miałbym kłamać, 2-3 km :). U kumpla w AAZ-ecie jest dokladnie tak jak mowicie, 6km i dopiero 90 stopni.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości