Gotuje się. Termostat sie nie otwiera.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Gotuje się. Termostat sie nie otwiera.

Post autor: Toshiba » sob maja 15, 2010 19:06

Witam.

Oczywiście znów mam problem ze swoim TeDe.

Ostatnio wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Po złożeniu silnika był problem, bo termostat się nie chciał w ogóle otwierać (NOWY, niedawno kupiony). Okazało się, że wężyk przelewowy, który idzie od zbiorniczka do chłodnicy był zapchany. Udrożniłem go i problem znikł, wszystko było pięknie. Wentylator się włączał, nie gotował się...
Dzisiaj wpadłem na trasę 20km i znów ten sam problem. Termostat się nie otwiera. Wężyk drożny, wszystko założone nowe...
CO TO MOŻE BYĆ? Ja już nie mam nerwów na to wszystko... Więc może Wy pomożecie ;)



Awatar użytkownika
macv6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pt paź 19, 2007 22:00
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: macv6 » sob maja 15, 2010 19:10

Ja na Twoim miejscu bym wyjął termostat, wrzucił do garnka z wodą, zagotował i zobaczył czy się otworzy.
Może jakiś trefny kupiłeś...



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » sob maja 15, 2010 19:12

Termostat był sprawdzany, otwiera się :)



Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » sob maja 15, 2010 19:30

a grzeje się podczas tej trasy? może jest niedogrzany cały czas i się nie otwiera. Nagrzałeś dobrze silnik na postoju i sprawdzałeś dolny przewód?



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » sob maja 15, 2010 19:34

Gotuje się podczas trasy. Płynu trzeba było dolewać co chwile.
Nagrzałem go na postoju aż się zagotował, dolny wąż zimny.
Wczoraj jeszcze wszystko chodziło... :goof:



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob maja 15, 2010 21:34

Słup powietrza stoi gdzieś w układzie, musisz pomóc mu się odpowietrzyć. Ściskaj węże, żeby sprawdzić czy jest gdzieś bąbel powietrza.



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » ndz maja 16, 2010 01:30

Cały czas tak robiłem. Z górnym wężem i dolnym. Nic to nie dało.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 16, 2010 01:33

Toshiba, a jak pompa wody?
Ruszałeś tam coś,czy nie? :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

darecki6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt lut 19, 2010 10:56
Lokalizacja: lodz

Post autor: darecki6 » ndz maja 16, 2010 06:38

to głównie obieg od nagrzewnicy otwiera termostat, może sie zapchalo w metal rurze pomiędzy filtrem oil, a poducha .odpal zimny silnik i bez dodawania gazu sprawdz czy rura zmienia temp ,co do pompy to sprawdz czy pasek nie jest wydarty, bedzie za gleboko wpadal to beda wieksze obroty na pompie i wieksze cisnienie

edit
Popraw pisownię, korzystaj ze słownika !
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 11:46 przez darecki6, łącznie zmieniany 1 raz.


darecki6

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » ndz maja 16, 2010 11:43

Michaś_1977 pisze:a jak pompa wody?
Ruszałeś tam coś,czy nie? :bajer:
Nic tam nie było ruszane. Pompa jest oryginalna.
darecki6 pisze:morze sie zapchalo w metal rurze pom filtrem oil a poducha
Właśnie. Czy ta rurka to oryginalnie jest wygięta na płasko?
darecki6 pisze:pasek nie jest wydarty bedzie za gleboko wpadal to beda wieksze obroty na pompie i wieksze cisnienie
Pasek jest nowy i dobrze naciągnięty :)

A może głowica jest pęknięta?
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 11:46 przez Toshiba, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 16, 2010 12:47

Toshiba pisze:Nic tam nie było ruszane. Pompa jest oryginalna.
Właśnie...może tu jest pies pogrzebany :bajer:
Jak nie wali białym dymem,w oleju nie ma płynu i odwrotnie,to szukaj przyczyny w kiepskim obiegu płynu.
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 12:51 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 3 razy.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » ndz maja 16, 2010 13:08

Dzięki. Może też być chłodnica przypchana?



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz maja 16, 2010 13:14

Toshiba pisze:Dzięki. Może też być chłodnica przypchana?
może byc, po otwarciu termostatu wszystkie żebra powinny być gorące, sprawdź pompe jak pisze Michaś_1977, po dodaniu gazu ciśnienie powinno się zwiększać w wężach, cały czas powinien być przelew do zbiorniczka, najlepiej sprawdzić stan wirnika, co do termostatu miałem 2 nowe vernety które w garnku się otwierały niestety w silniku już nie, polecam wahlera.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:47
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

Post autor: KOSA1987 » ndz maja 16, 2010 13:16

ostatnio przerabiałem taki problem. Odkręć korek od zbiorniczka odpal maszyne i zobacz czy jest obieg powinien płyn lecieć nadmiarem jak nie leci i masz wszystko drozne sprawdz pompe wody (miałem identyczny problem mi sie pompa ukręciła)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 99 gości