"Piszczenie" z okolic rozrządu paska wieloklinoweg

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » ndz maja 30, 2010 01:22

pawel1985x pisze:i zobacze rolke zwrotna tak?
> jeżeli nie masz osłony > jeżeli masz osłonę to musisz ją ściągnąć > można dojść od góry > ale musisz ściągać baniak z płynem od spryskiwaczy.

Napinacz wygląda tak:
http://www.allegro.pl/item1033609119_vw ... paska.html
Przy rolce widać sześciokątny uchwyt na klucz nr 16 > tym napinamy.
I dokładnie po przeciwnej stronie napinacza jest takie małe ucho z otworkiem > takie samo ucho znajdziesz w przeciwległej części napinacza > gdy go napniesz otworki się pokryją > i będzie można wepchać tam np > uciętego imbusa > bo musi to być wytrzymała blokada.
Przy operacji rozpinania radze nie szarpać się z tym czym zablokowałeś napinacz > bo uszka są delikatne i lubią pęknąć > a to ci w przyszłości życie utrudni > łatwiej pozakładać jeszcze raz klucz 16 i lekko napiąć > twoja blokada da się zdjąć całkiem delikatnie.



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: przemlin » pn maja 31, 2010 12:48

Witam. U mnie też mam problem piszczenia, raczej takiego dzwonienia i jeszcze amortyzator napinacza pulsuje Zdemontowałem napinacz żeby zobaczyć rolkę alternatora, chwytam za rolkę i się okazuje że w dwie strony blokuje!!! :otepienie: Amortyzatorem napinacza lekko mokry ale działa, za to rolka napinacza (łożysko rolki) dosyć hałasuje, długo się kręci po rozpędzeniu. Czy powodem tego hałasu i skakania amortyzatorka może być ta rolka napinacza(czy idzie ją osobno wymienić?) Bo hałas to takie szybkie tykanie , a rolka uszkodzona to raczej szumi? Czy koło altka mogło się zaciąć, że jest sztywne? Czy sztywne koło może być powodem hałasów?



Tommuzik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw mar 31, 2005 18:23
Lokalizacja: Pułtusk WPU
Kontakt:

Post autor: Tommuzik » pn maja 31, 2010 14:24

Witam. Ja miałem podobny problem z piszczeniem w MKIII 1.9D i po różnych przejściach, wymianie rolki alternatora(nic nie dało) stwierdziłem, że to jest wina paska wieloklinowego. Gdy wymieniłem pasek na nowy jakiś czas była cisza i ponownie piszczenie wracało. Gdy zdiąłem pasek okazało się, że w nim od strony klinów jest odgroma małych kamyczków nawtykanych w ten pasek, nadmienię, że nie miałem do tej pory osłony pod silnikiem. Zakupiłem osłonę, nowy pasek i od tej pory problem zniknął. Weźcie i to pod uwagę.



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: przemlin » pn maja 31, 2010 17:28

Ja osłonę mam, zdemontowałem rolkę napinacza jutro wstawię nową=>60zł. Stara rolka,oryginał, miała łożysko NTN. Nowa rolka ma łożysko NSK Japońskie w pudełku Maxger
Ostatnio zmieniony wt cze 01, 2010 11:57 przez przemlin, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości