Brak mocy, notlauf czyli never ending story

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt cze 04, 2010 14:56

arwam pisze:że nie będzie widoczna duża ilość dymu ale już sadza będzie siadać na kierownicach w turbinie.
I tak właśnie jest > przez to bardzo często mechanicy nie biorą wtrysków pod lupę.

[ Dodano: 04 Cze 2010 14:59 ]
A dodatkowo u osób które jeszcze posiadają katalizator > efekt zatrzymania VNT jest przyśpieszony > bo sadza zawija rogalika pomiędzy katalizatorem a turbinką.
Ostatnio zmieniony pt cze 04, 2010 14:56 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.



Bckt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr maja 12, 2010 15:40
Lokalizacja: zabrze

Post autor: Bckt » pt cze 04, 2010 20:05

i ja się podepnę pod temat ;/ tez mi się to ostatnio zdazyło... jade 175km/h i ... koniec... gaz w podłodze a ja zwalniam, zjazda na stacje, zgaszenie, zapalenie i jest wszystko ok :)
egr usunięty, turbina przeczyszczona, n75 nowy :/
czyli zeby sie wszystkiego dokładnie dowiedzieć trzeba zrobić logi grup 003,008,011 ?



mri21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn sty 21, 2008 13:56
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: mri21 » sob cze 05, 2010 00:22

Nareszcie słoneczny weekend więc z rana zabieram się do składania. Dolot wyczyszczony i świeci się jak psu ... Nie był strasznie zabity jak nie których kolegów ale nie czysty, jakieś dwie garści szlamu. Jutro zaślepiam EGR i jeśli się nie mylę to mogę wywalić również N18? Wyczyszczę również inne przewody związane z doprowadzeniem powietrza bo są delikatnie od wewnątrz pokryte suchą warstwą oleju z pyłem. Czy ktoś wie z iloma Nm powinienem dokręcić śruby od kolektora dolotowego oraz na łączeniu turbo z wydechem? Króciec od EGR wychodzący z kolektora dolotowego wystarczy tylko zaślepić?

Ten zaworek o którym mówisz wydaje mi się że sprawdzałem w zeszłym tygodniu. Niestety jeśli się nie mylę dało się dmuchnąć w dwie strony :/

Logi zrobiłem przed rozłożeniem roboty http://vaglog.rtnet.pl/mri21_13320.html
Jak możecie oceńcie je



gedek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: sob paź 31, 2015 21:29

Brak mocy, notlauf czyli never ending story

Post autor: gedek » ndz lis 15, 2015 00:34

witam panów.moj golf lapie blad 575 czyli czujnik cisnienia na rurze intercoolera.mam walniety zaworek n75 ale tez przy tym bledzie jest jeszcze dopisane ze jest zwarcie do masy lub przerwany...rozprułem wiazke kabli od silnika do komputera i kable od tego czujnika sa cale i maja przejscie tak ze czemu mam blad ze jest zwarcie.prosil bym o jakies konkretne podpowiedzi.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Brak mocy, notlauf czyli never ending story

Post autor: Sztomel » ndz lis 15, 2015 01:39

Najpierw w takiej sytuacji (kiedy ma się błędy) to się sprawdza czy dadzą się skasować i nie wrócą od razu gdyż błąd mógł być wcześniej wywołany odpięciem wtyczki od N75 i błąd nie został skasowany i tkwił aż do chwili obecnej. Jeśli błąd podczas próby jego kasowania od razu pokazuje się ponownie (po sekundzie) to trzeba albo sprawdzić rezystancję N75 omomierzem a jeśli się go nie ma to zamienia się go miejscem z N18 i po ponownym skanowaniu błędów (jeśli N75 będzie walnięty) to pokaże się taki sam błąd ale już dotyczący N18 i to daje nam 100% pewność, że padła cewka elektrozaworu N75. Zakres poprawnej rezystancji N75 to wartość mieszcząca się w przedziale od 14 do 20 Ω. Każda inna świadczy o uszkodzonej jego cewce i N75 nadaje się do wymiany. Doraźnie w jego miejsce możesz wstawić N18 ale pod warunkiem, że N18 i N75 są wizualnie takie same gdyż są również N75, które sterują turbodoładowaniem ciśnieniowo a nie podciśnieniowo a te już pracują na innej zasadzie i wyglądają również inaczej niż N18.


Obrazek

gedek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: sob paź 31, 2015 21:29

Brak mocy, notlauf czyli never ending story

Post autor: gedek » ndz lis 15, 2015 11:15

no ok dzieki za podpowiedz.tylko ze ja wiem ze mam walniety n75 bo wcale nie tyka jak go podacze.mialem ostatnio wlozony od kumpla i chodzil tak jak powinien tzn turbo pompuje 1,1 bara a na moim pompuje max 0.6 bara.glownie chodzi mi o to ze dlaczego mam blad 575 i zwarcie do masy jak po przegladnieciu instalacji kable sa cale.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Brak mocy, notlauf czyli never ending story

Post autor: Sztomel » pn lis 16, 2015 00:34

ale co Cię dziwi w tym, że twój N75 padł - zdarza się. Wymień go i będzie po problemie. Cóż Ci da uskarżanie się nad Twoim N75 chyba, że chcesz zapalić nad nim świeczkę i zapamiętać go minutą ciszy itd.
Dosyć tych pierdół - wywołaj jakąś śmieszną sytuację i idziemy się bawić w śmieszne igraszki i zdejmujmy majciochy i latajmy po łące nago po tego czekolada :panna: !


Obrazek

gedek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: sob paź 31, 2015 21:29

Brak mocy, notlauf czyli never ending story

Post autor: gedek » pn lis 16, 2015 15:19

mam teraz nowy zaworek n75 nowe przewody i nadal pompuje turbo 0.6 bara...zaworek na 1000 procent dziala bo jest wyjety od mojego kolegi a u niego dzialal.turbo napewno nie jest padniete a sztanga od gruszki tez sie wysówa tak ze nie mam zielonego pojecia co moze byc.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Re: Brak mocy, notlauf czyli never ending story

Post autor: fleshu » pn lis 16, 2015 20:51

Czy odcinek od turbiny do kolektora ssącego został sprawdzony dokładnie pod względem szczelności? Czy czujnik doładowania jest właściwy i działa poprawnie? Jak wyglądają logi dynamiczne?

Iczy podszybie nie wykazuje oznak powodziowych tzn cz nie Miałeś tam ostatnio wody??

Golf tdi 1.9 ale pewnie chodzi o sterowanie turbiny WG (Wastegate). W starszych modelach czujnik idzie po wężyku do sterownika silnika i w nim jest zalutowany.



gedek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: sob paź 31, 2015 21:29

Brak mocy, notlauf czyli never ending story

Post autor: gedek » pn lis 16, 2015 22:45

kolego pisałem juz predzej ze wezyki sa nowe.podpowie mi ktos gdzie ma byc wetkniety wezyk od komputera???z góry dziekuje.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Re: Brak mocy, notlauf czyli never ending story

Post autor: fleshu » wt lis 17, 2015 00:39

gedek pisze:kolego pisałem juz predzej ze wezyki sa nowe
Nie chodziło mi o wężyki tylko o przewody plastikowo-gumowe utrzymujące ciśnienie doładowane wraz z intercollerem.

https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q= ... 9451721712" onclick="window.open(this.href);return false;

Komputer ma doprowadzony wężyk gumowy podłączony do rur doładowania, w nowszych modelach Map sensor jest zintegrowany z czujnikiem temperatury powietrza doładowanego i wetknięty prosto w rury doładowania. W starszych modelach w rurze jest zamontowany tylko czujnik temperatury.

Więc jaki Masz kod silnika?
Jaki rocznik?
Czy do ECU (sterownik silnika) dochodzi wężyk???



gedek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: sob paź 31, 2015 21:29

Brak mocy, notlauf czyli never ending story

Post autor: gedek » wt lis 17, 2015 23:06

kod sinika jest 1z 1994rok.do ecu jest wąz.tylko ze ktos z tymi wezykami namieszal bo wezyk od komputera byl podlaczony na rurze dlotowej do turba a z czego co wiem powinien byc na kolektorze ssacym...a n75 diala tak jak nalezy.wszystko jest teraz ok tylko ze nadal duzo bdb pali mam juz wszystko sprawdzone co tylko jest mozliwe.dalem sbie czac i pod maska mam baniak z paliwem i po przejechaniu 35km spalil dobre 2,5 litra nikomu nie chce sie wierzyc ze tyle pai ale tak jest.a co do wezy to jest wszystko szczelne.dzieki za odpowiedz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Brak mocy, notlauf czyli never ending story

Post autor: Sztomel » śr lis 18, 2015 07:57

Czyli masz silnik 1Z a to zmienia postać rzeczy. Wklej zatem albo fotki albo narysuj schemat jak masz podłączone wężyki ciśnieniowe przy N75 i jak do ECU bo z opisu widzę, że najprawdopodobniej jest zrobiony jakieś obejście przy N75 skoro turbo ładuje tylko 0,6 bara.


Obrazek

Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Brak mocy, notlauf czyli never ending story

Post autor: bzdzioch1 » śr lis 18, 2015 08:07

gedek pisze:wszystko jest teraz ok tylko ze nadal duzo bdb pali mam juz wszystko sprawdzone co tylko jest mozliwe
no to chyba nie jest ok... twierdzisz ,że sprawdzone wszystko co możliwe, więc domniemam ze logi dynamiczne też zrobiłeś i przypływka ok, turbo prawidłowo pracuje, dynamiczny kąt wtrysku ok,wtryski także ok,czujnik temperatury ok, termostat sprawny, żadne z kół nie blokuje..????



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 65 gości